Ne lamaćite jezičinama, kaže šefica onkologije Vesna Ramljak o slučaju Budak. Predsjednica Hrvatske udruge za promicanje prava pacijenata, smatra da je komentar Vesne Ramljak ishitren i nepotreban
Udruga za prava pacijenata o slučaju Budak: 'Liječnik mora javiti pacijentu ako je nalaz loš'
Ne mogu, ne želim ništa komentirati. Užasno se loše osjećam, sve me ovo dodatno iscrpilo. Toliko sam iscrpljena od svih stresova i potpuno sam slomljena, nemam snage osvrtati se na ništa, tihim nam je glasom prozborila zagrebačka odvjetnica Lina Budak nakon što smo je zamolili za komentar izjave voditeljice Odjela za onkološku patologiju i kliničku citologiju u KBC-u Sestre milosrdnice dr. Vesne Ramljak.
Ona je u nedjelju na društvenim mrežama još jednom, u ime sustava, odlučila "nagaziti" Linu Budak pod krinkom obrane kolega liječnika koje je Budak prozvala iznijevši u javnost svoju priču kako sedam mjeseci, zbog pogreške zdravstvenog sustava, nije znala da boluje od karcinoma dojke, od kojeg se još liječi. Iako su joj u bolnici tvrdili da ima sve nalaze, ispostavilo se da je histocitološki nalaz ipak ostao u bolnici. Sedam mjeseci, tijekom kojih se Budak nije liječila.
Ramljak: Ne lamaćite jezičinama uzalud
Vesna Ramljak cijeli je slučaj komentirala u objavi na Facebooku, u kojoj piše da se provodi linč nad dr. Andrejem Rothom, iako je Budak prethodno istaknula da sama ne proziva doktora Rotha. Ramljak je objasnila protokol jer ga, kako kaže, neki očito ne razumiju. Među ostalim, Ramljak piše: "Pacijenti stvarno dobiju upute. Nevjerojatno je da nepismene žene, žene koje su starice, one znaju da moraju pitati za nalaze, da ih moraju tražiti", a potom i "Ne lamaćite jezičinama uzalud i bespotrebno".
Budak nije htjela reći ništa na to sve. Razočarana je, umorna i slomljena od borbe i pompe koja se digla nakon što je javno iznijela svoj slučaj, još jednom upozorivši na manjkavosti hrvatskog zdravstva, zbog čijih propusta ljudi boluju, ne dobivaju potrebnu terapiju, a neki i umru.
Dr. sc. Jasna Karačić, predsjednica Hrvatske udruge za promicanje prava pacijenata, smatra da je komentar Vesne Ramljak ishitren i nepotreban, no ističe da u cijeloj situaciji postoji nekoliko problema.
'Liječnik bi morao nazvati pacijenta onog trena kad nalaz nije dobar'
- Problem je i komunikacijske i organizacijske prirode i protokola. Liječnik bi morao nazvati pacijenta onog trena kad nalaz nije dobar. Postoje smjernice u takvim slučajevima. Drugi segment je odgovornost pacijenta, svatko bi trebao znati da mora dignuti nalaze, otići na kontrolu, ali odgovornost pacijenta nije njihova u tom smislu ako ne znaju točno što moraju raditi i koje su im odgovornosti. A ne znaju jer je zdravstvena pismenost loša - kaže Karačić.
Ako se dogodio propust, dodaje Karačić, treba jasno obrazložiti što se desilo, analizirati taj slučaj kako se takvo što ne bi ponovilo još nekome, nego da se na osnovi toga izvuče još jedna lekcija.
- Protokoli su nejasni. Pacijent mora znati tko ga vodi i tko će ga obavijestiti o nalazima, kao što je to vani u drugim zemlja - zaključuje Karačić.