Obavijesti

News

Komentari 41

Udruga autobusnih vozača: I vozač i poslodavac su odgovorni

Udruga autobusnih vozača: I vozač i poslodavac su odgovorni

Ako smatraš da ne možeš, nemoj voziti. I po propisima i po praksi vozilo u cestovnom prometu je opasna stvar i to bi svi koji žele biti vozači trebali znati, tvrdi Mičević Marušić

Josip Mičević Marušić iz Udruge Hrvatskih autobusnih prijevoznika komentirao je nesreću u kojoj je poginulo 10 kosovskih državljana. 

- Svaki put kada vidim takvu autobusnu nezgodu uvijek se pitam čiji je autobus, jesu li stradali ljudi, koliko ih je stradalo i kako su službe reagirale. Ovo je strašna nezgoda, bilo je nekoliko takvih no ova je najnovija pa je digla pažnju u javnosti i svuda. Prvo treba dati sućut obiteljima poginulih, ozlijeđenima treba poželjeti brz oporavak, ali treba pohvaliti i hrvatske službe. To je strašna stvar, ali reakcija je bila odlična - rekao je u emisiji Newsroom televizije N1

Vozaču autobusa određen je istražni zatvor na mjesec dana
Vozaču autobusa određen je istražni zatvor na mjesec dana

Poručio je i kako dvoje vozača nije dovoljno za put od 1830 kilometara te objasnio kako vozači smiju voziti 9 sati dnevno, a 11 trebaju odmarati. 

- U toku trajanja vožnje mora imati 4,5 sati vožnje, 45 minuta pauze i 4,5 sati vožnje. Tih 9 sati se može u iznimnim slučajevima rastegnuti do 10 i onda koristiti 10 sati odmora, sve je to mjerljivo tahografom - objasnio je. Dodaje kako se digitalni tahograf ne može prevariti, ali analogni se može. Odnosno, može ga se izbaciti iz vozila, ali to je onda jedan od najtežih prekršaja, poručuje. 

- Ne mogu zaključiti kakav je bio u ovom busu. Koliko je taj autobus star, mora li imati digitalni ili analogni tahogram – to se ne može reći na ove prve informacije - istaknuo je. 

Tahografe kontrolira policija, carina i inspekcija cestovnog prometa, a Mičević Marušić navodi kako se oni kontroliraju često, skoro svakodnevno. 

'I busevi trebaju pojaseve. Da su se putnici vezali, posljedice sigurno ne bi bile tako strašne'
'I busevi trebaju pojaseve. Da su se putnici vezali, posljedice sigurno ne bi bile tako strašne'

- U zadnjih desetak godina to je barem tri ili četiri puta tjedno kod jednog prijevoznika. To govorimo na području Hrvatske, ali i EU jer tih kontrola imate i kada izađete iz Hrvatske - objasnio je. 

Što se tiče uzroka nesreće, napominje kako je teško o njima govoriti. 

- Posljedice smo vidjeli, a o uzrocima ćemo tek vjerojatno biti obaviješteni nakon što policija obavi posao jer se to jednostavno može zaključiti iz tahografskog listića. Čak i da je bio listić, ako je bačen, to je već još jači dokaz krivnje. U svakom slučaju, vozači su prvi pozvani da paze i na sigurnost putnika i prometa. Vozač je taj koji upravlja s vozilom, koji gleda na cestu i pazi na promet - objasnio je. 

Još jedan od problema koje navodi je činjenica da u Hrvatskoj nema dovoljno vozača. 

POGLEDAJTE VIDEO: Tragedije na A3

Pokretanje videa...

Najgore nesreće u Hrvatskoj VIDEO

- Ima dosta ljudi iz Srbije, Bosne. Ima puno stranaca jer ono što je našima u Njemačkoj, njima je to kod nas u Hrvatskoj. Ima dosta iz ovih krajeva gdje je blizu. Čovjek iz Bihaća radi oko Plitvica, recimo. Taj čovjek spava kod kuće, a radi u Hrvatskoj - objašnjava. 

Što se tiče plaća, Mičević Marušić rekao je da oni koji voze duge linije imaju plaće i do 2000 eura. Dodaje kako ljudi za ovakve dionice biraju buseve, a ne zrakoplove iz nekoliko razloga - prvenstveno je to zbog straha od letenja, ali i zbog značajno jeftinije karte. 

- Nijedna relacija nije pretjerana ako je popunjena s dovoljnim brojem vozača i ako je cijena karte dovoljna da sve ispadne u skladu s propisima - rekao je. 

'Zatekli smo strašne scene. To nije za svakoga, ništa vas ne može pripremiti. Traumatično'
'Zatekli smo strašne scene. To nije za svakoga, ništa vas ne može pripremiti. Traumatično'

Što se odgovornosti tiče, Mičević Marušić kaže kako smatra da je svatko osobno odgovoran za ono što je preuzeo. 

- Ako smatraš da ne možeš, nemoj voziti. I po propisima i po praksi vozilo u cestovnom prometu je opasna stvar i to bi svi koji žele biti vozači trebali znati. Ovaj čovjek je sigurno odgovoran kao i poslodavac - poručio je. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 41
Drama u centru Gospića: Bivši učitelj (64) izvadio pištolj na maloljetnike, jednog i udario
SVE ZBOG GRUDE SNIJEGA?

Drama u centru Gospića: Bivši učitelj (64) izvadio pištolj na maloljetnike, jednog i udario

Policijski službenici brzo su reagirali te su priveli muškarca, za kojeg se ispostavilo da je imao 0,33 promila alkohola u krvi
Divljak vozi suprotnim smjerom kod škole u Zagrebu i blica da mu se maknu pa ide preko trave
JEL OVO MOGUĆE?!

Divljak vozi suprotnim smjerom kod škole u Zagrebu i blica da mu se maknu pa ide preko trave

Vozač koji je u pravom smjeru nije se maknuo pa je ovaj s Mercedesom prošao preko zelene površine dalje suprotnim smjerom!
U bolnici ga nisu zadržali, sutkinja ga kaznila sa 600 eura i pustila. Ubio je s 30 uboda...
KRVAVO UPOZORENJE

U bolnici ga nisu zadržali, sutkinja ga kaznila sa 600 eura i pustila. Ubio je s 30 uboda...

Slučaj koji je razotkrio bolest sustava, onu istu zbog koje se zbila tragedija u Prečkom, zbio se proljetos u Zagrebu. Mladić je više puta bio hospitaliziran, ali je brzo pušten na brigu roditeljima. Ubio je oca...