Bez obzira na sufinanciranje srednjoškolskog prijevoza, prijevoznicima je neisplativo i neodrživo voziti linije s tek nekoliko učenika
Udruga autobusnih prijevoznika najavila ukidanje dijela školskih linija zbog porasta troškova
Najveći domaći autobusni prijevoznici poručili su u srijedu da će zbog povećanih troškova prijevoza morati ukinuti dio školskih linija, te su pozivali županije na potpisivanje ugovora o javnoj usluzi koji bi prijevoz do škole obračunavao po kilometru, a ne broju učenika.
Prijevoznici okupljeni u Udrugu hrvatskih autobusnih javnolinijskih prijevoznika (UHAJLP) poručuju u priopćenju kako je ukidanje linija đacima zadnje što žele učiniti, ali visoki troškovi održavanja, povećane cijene goriva, inflacija i zanemarivanje prijevoznika od nadležnih institucija znače da će morati povući i taj "posljednji nepopularni korak".
Bez obzira na sufinanciranje srednjoškolskog prijevoza, prijevoznicima je neisplativo i neodrživo voziti linije s tek nekoliko učenika. Stoga je nužan novi dogovor sa županijama, koji bi se temeljio na plaćanju po kilometru, a ne broju putnika.
"Jedino tako možemo voziti neovisno o broju putnika i održavati autobusne linije koje u velikom dijelu zemlje život znače. Sve ostalo je plesanje po rubu financijske provalije za prijevoznike", izjavio je predsjednik HAJLP-a Hrvoje Meštrović.
Za sve županije postoje konkretna rješenja, po uzoru na potpisane javne usluge u Zagrebačkoj i Koprivničko-križevačkoj županiji. Za model javne usluge su zakonske pretpostavke ispunjene, pripremljen je za to i novac u proračunu u iznosu od 428 milijuna kuna godišnje.
Riječ je o modelu koji funkcionira u gotovo svim EU zemljama te sustavno rješava problem prijevoznika, ali i građana koji s pravom inzistiraju na više linija i boljoj usluzi, kaže se u priopćenju.
Prijevoznici pozivaju Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture da se aktivno uključi u rješavanje problema, jer je izgovor većini županija da nemaju podršku iz Ministarstva za provedbu postupaka sklapanja ugovora.