Istraživanje je pokazalo da su najveći strah od zamjene papirnatih dnevnika elektroničkim imali nastavnici. Roditelji su zadovoljni jer ne moraju ići na informacije
Učenici ih ne vole jer svaku ocjenu roditelji odmah vide
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Većina se učitelja nakon najave uvođenja e-dnevnika u III. osnovnoj školi Čakovec bojala. Nisu znali što ih čeka. Rezultati ankete koju je provela učiteljica mentorica Nataša Boj pokazuju da se njihovo mišljenje promijenilo.
- Najveću prednost vide u tome što imaju pristup svim podacima u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta te što nisu ograničeni prostorom na kojemu mogu upisivati bilješke. Ističu kako je sve uredno i vrlo pregledno. Zadovoljni su mogućnošću slučajnog odabira učenika. Uz ocjene često upisuju bilješke, ali i samo bilješke - objašnjava Nataša u svojoj analizi. Neki čak navode da nastavne sate upisuju čak i u nekoj pauzi ili kod kuće. Smatraju kako je vrlo važna dobra edukacija i usavršavanje koje su prošli prije uvođenja e-dnevnika u nastavu.
'Nedostaje nam kontakt s roditeljima'
- Učitelji imaju primjedbe što nemaju više vremena za korekcije pogrešaka nego za sve moraju kontaktirati administratora. Nekim učiteljima nedostaje neposredni kontakt s roditeljima, kojeg je prije uvođenja e-dnevnika bilo više, a nekima je suprotno - objašnjava Nataša rezultate istraživanja kojim je obuhvatila učitelja, 153 roditelja i 130 učenika.
Učiteljima je ovakav način evidencije znatno opširniji s obzirom na to da nisu ograničeni prostorom za upis kao što su bili u papirnatom dnevniku/imeniku i zato imaju bolji pregled.
- Nikad se ne bih vratila na stari način. U onaj kvadratić u nekadašnjim imenicima mogli smo jedva stisnuti jednu rečenicu. Danas imamo neograničeno mnogo mjesta. Mogu pisati koliko hoću i objasniti zašto je neka ocjena kakva jest, koliko djeca sudjeluju, obrazložiti o kojoj cjelini se radi, području, ukazati na to i roditeljima - objašnjava nastavnica informatike Lidija Kralj iz OŠ Veliki Bukovec, koja provodi strategiju Sigurnost djece na internetu.
Nadalje, svi važni dokumenti su na jednome mjestu i kao takvi uvijek su dostupni i lako se pronađu. Kao veliku prednost navode to što imaju pristup svim podacima u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta. Učitelji smatraju kako bi trebali imati više ovlasti u smislu ispravljanja pogrešaka. Što se roditelja tiče, brzo su se prilagodili na moderan način kojim prate napredak svoje djece u sustavu školstva.
- Roditelji većinom sami pristupaju aplikaciji, samo manjem broju njih pomognu njihova djeca. Čak 89 posto roditelja daje prednost e-dnevniku, šest posto tradicionalnom načinu upisa ocjena. Polovica roditelja je u povremenoj komunikaciji s razrednikom putem e-pošte. Većina roditelja sad manje dolazi na primanja roditelja - ili nemaju potrebu ili idu na primanje samo kad nastane neki problem.
Nastavnici moraju biti redovitiji
Polovina roditelja nema potrebu provjeravati ocjene prije nego što dijete dođe iz škole, a 16 posto njih to ipak radi redovito. Roditelji prigovaraju da neki nastavnici upišu ocjene tek nakon nekoliko dana, da se ne vidi prosjek ocjena u e-dnevniku, da su otuđeni od razrednika. Također traže da bi bilo dobro da se neke općenite obavijesti vide u e-dnevniku, a ne samo u e-mailu. Roditelji su zadovoljni što ne trebaju svako malo dolaziti u školu na informacije kao što su prije, što im je sve dostupno od kuće, a većina u školu dolazi samo ako se pojavi neki problem. Zadovoljna je i većina učenika, posebno oni koji nemaju problema s učenjem i ocjenama, a oni drugi nisu baš oduševljeni uvođenjem e-dnevnika jer se nijedna loša ocjena i negativna bilješka ne može prešutjeti, odnosno sakriti. Učenici su zadovoljni što predmetni učitelj vidi samo svoj predmet, pa nikako ne može doći do lošijeg tretmana samo zato što je riječ o učeniku kojem ne idu drugi predmeti. Ne može se “ugladiti” neka stranica pa da profesori jednog učenika otvaraju na nekoliko sati zaredom. E- dnevnik signalizira profesorima da su nekog učenika taj dan pitali na drugom satu ili da je pisao test. I roditelji i učenici predlažu da se vidi prosjek ocjena po predmetima u njihovoj verziji e-dnevnika, a ne samo u školi.
Pilot projekt prije dvije godine
E-dnevnik je početkom školske 2011/12. godine uveden kao pilot projekt u tri srednje škole: XV. gimnaziji u Zagrebu, Gimnaziji Požega i u Medicinskoj školi Ante Kuzmanića u Zadru. Danas je u primjeni u čak 435 škola u Hrvatskoj.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku