Obavijesti

News

Komentari 8

Učenici ih ne vole jer svaku ocjenu roditelji odmah vide

Učenici ih ne vole jer svaku ocjenu roditelji odmah vide
2

Istraživanje je pokazalo da su najveći strah od zamjene papirnatih dnevnika elektroničkim imali nastavnici. Roditelji su zadovoljni jer ne moraju ići na informacije

Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.

Većina se učitelja nakon najave uvođenja e-dnevnika u III. osnovnoj školi Čakovec bojala. Nisu znali što ih čeka. Rezultati ankete koju je provela učiteljica mentorica Nataša Boj pokazuju da se njihovo mišljenje promijenilo.

- Najveću prednost vide u tome što imaju pristup svim podacima u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta te što nisu ograničeni prostorom na kojemu mogu upisivati bilješke. Ističu kako je sve uredno i vrlo pregledno. Zadovoljni su mogućnošću slučajnog odabira učenika. Uz ocjene često upisuju bilješke, ali i samo bilješke - objašnjava Nataša u svojoj analizi. Neki čak navode da nastavne sate upisuju čak i u nekoj pauzi ili kod kuće. Smatraju kako je vrlo važna dobra edukacija i usavršavanje koje su prošli prije uvođenja e-dnevnika u nastavu.

'Nedostaje nam kontakt s roditeljima'

- Učitelji imaju primjedbe što nemaju više vremena za korekcije pogrešaka nego za sve moraju kontaktirati administratora. Nekim učiteljima nedostaje neposredni kontakt s roditeljima, kojeg je prije uvođenja e-dnevnika bilo više, a nekima je suprotno - objašnjava Nataša rezultate istraživanja kojim je obuhvatila učitelja, 153 roditelja i 130 učenika.

Učiteljima je ovakav način evidencije znatno opširniji s obzirom na to da nisu ograničeni prostorom za upis kao što su bili u papirnatom dnevniku/imeniku i zato imaju bolji pregled.

- Nikad se ne bih vratila na stari način. U onaj kvadratić u nekadašnjim imenicima mogli smo jedva stisnuti jednu rečenicu. Danas imamo neograničeno mnogo mjesta. Mogu pisati koliko hoću i objasniti zašto je neka ocjena kakva jest, koliko djeca sudjeluju, obrazložiti o kojoj cjelini se radi, području, ukazati na to i roditeljima - objašnjava nastavnica informatike Lidija Kralj iz OŠ Veliki Bukovec, koja provodi strategiju Sigurnost djece na internetu.

Nadalje, svi važni dokumenti su na jednome mjestu i kao takvi uvijek su dostupni i lako se pronađu. Kao veliku prednost navode to što imaju pristup svim podacima u bilo koje vrijeme i s bilo kojeg mjesta. Učitelji smatraju kako bi trebali imati više ovlasti u smislu ispravljanja pogrešaka. Što se roditelja tiče, brzo su se prilagodili na moderan način kojim prate napredak svoje djece u sustavu školstva.

- Roditelji većinom sami pristupaju aplikaciji, samo manjem broju njih pomognu njihova djeca. Čak 89 posto roditelja daje prednost e-dnevniku, šest posto tradicionalnom načinu upisa ocjena. Polovica roditelja je u povremenoj komunikaciji s razrednikom putem e-pošte. Većina roditelja sad manje dolazi na primanja roditelja - ili nemaju potrebu ili idu na primanje samo kad nastane neki problem.

Nastavnici moraju biti redovitiji

Polovina roditelja nema potrebu provjeravati ocjene prije nego što dijete dođe iz škole, a 16 posto njih to ipak radi redovito. Roditelji prigovaraju da neki nastavnici upišu ocjene tek nakon nekoliko dana, da se ne vidi prosjek ocjena u e-dnevniku, da su otuđeni od razrednika. Također traže da bi bilo dobro da se neke općenite obavijesti vide u e-dnevniku, a ne samo u e-mailu. Roditelji su zadovoljni što ne trebaju svako malo dolaziti u školu na informacije kao što su prije, što im je sve dostupno od kuće, a većina u školu dolazi samo ako se pojavi neki problem. Zadovoljna je i većina učenika, posebno oni koji nemaju problema s učenjem i ocjenama, a oni drugi nisu baš oduševljeni uvođenjem e-dnevnika jer se nijedna loša ocjena i negativna bilješka ne može prešutjeti, odnosno sakriti. Učenici su zadovoljni što predmetni učitelj vidi samo svoj predmet, pa nikako ne može doći do lošijeg tretmana samo zato što je riječ o učeniku kojem ne idu drugi predmeti. Ne može se “ugladiti” neka stranica pa da profesori jednog učenika otvaraju na nekoliko sati zaredom. E- dnevnik signalizira profesorima da su nekog učenika taj dan pitali na drugom satu ili da je pisao test. I roditelji i učenici predlažu da se vidi prosjek ocjena po predmetima u njihovoj verziji e-dnevnika, a ne samo u školi.

Pilot projekt prije dvije godine

E-dnevnik je početkom školske 2011/12. godine uveden kao pilot projekt u tri srednje škole: XV. gimnaziji u Zagrebu, Gimnaziji Požega i u Medicinskoj školi Ante Kuzmanića u Zadru. Danas je u primjeni u čak 435 škola u Hrvatskoj.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 8
Objavili karte: Evo kad dolazi novi snijeg. Bit će i do 25 cm
ZABIJELIT ĆE

Objavili karte: Evo kad dolazi novi snijeg. Bit će i do 25 cm

Čini se da ćemo u 2025. godinu ući bez većih oborina. Prve naznake novog snijega stižu malo kasnije
'Svećenik nije htio blagosloviti dom jer sam u drugom braku. Rekao mi je da se razvedem!'
SKANDAL U SLAVONIJI

'Svećenik nije htio blagosloviti dom jer sam u drugom braku. Rekao mi je da se razvedem!'

Nakon svega sin me u suzama pitao me hoću li se sad razvesti i gdje će oni. U šoku sam, rekla nam je Slavonka. Iz župe su nam odgovorili da se radi o nesporazumu