Obavijesti

News

Komentari 0

U Osijeku tramvaji skoro prazni, strah se uvukao u ljude, u Rijeci više putnika od dozvoljenog...

U Osijeku tramvaji skoro prazni, strah se uvukao u ljude,  u Rijeci više putnika od dozvoljenog...
3

U Osijeku su jutros, u vrijeme kada većina ide na posao, tramvaji i autobusi bili polupuni. U Rijeci, na glavim linijama više je putnika nego što bi trebalo biti i nerijetko je propisani razmak među putnicima zanemaren

Prije nekoliko tjedana svako jutro između 7:00 i 8:00 sati osječki tramvaji bili su puni putnika. Onih koji idu na posao ali i učenika srednjih škola te studenata. Svi u istim tramvajima i autobusima išli su u istom smjeru, no danas nema ni traga takvom stanju tramvaja.

POGLEDAJTE VIDEO: Radni dan medicinske sestre na odjelu s Covid pacijentima

Pokretanje videa...

VV 28.11.2020. 01:34

U drugom valu korona virusa tramvaji su se već počeli malo 'čistiti' jer su ljudi birali alternativne načine dolazaka na posao. Voze se tako u automobilima, na biciklima, skuterima ili na posao idu pješice, Osječani su tako odabrali druge načine mobilnosti jer su htjeli izbjeći međuljudske kontakte koje bi doživjeli u tramvajima i autobusima.

'Ljudi su sjedili jedni iza drugih'

Danas su između 7:00 i 8:00 sati, u vrijeme kada većina Osječana ide na posao, tramvaji i autobusi bili su tek polupuni. Na Trgu Ante Starčevića izašla je tek nekolicina ljudi nemjerljivo manja nego prije iako je to najprometnije mjesto u Osijeku kada ljudi idu na posao.

- Nije bilo gužve, pogotovo ne kako zna biti dok su još bile otvorene srednje škole jer je tada bio čovjek na čovjeku pa je sada ovo odlično. – rekla nam je Anita dok je čekala tramvaj, njezin jedini način da dođe do posla.

Osijek: Broj putnika u tramvajskom prometu zbog novim mjera uvelike je smanjen

Anita je tako iz jednog tramvaja izašla kako bi presjela u drugi i došla do posla, iako joj nije uvijek ugodno voziti se tramvajima u vrijeme koronavirusa, kao mnogi drugi Osječani, nema izbora.

- Nije baš bilo ono pravilo svako drugo sjedalo već su ljudi sjedili jedni iza drugih, nisu baš pazili na to ali nije bilo gužve. – dodala je Anita.

'Nema škole i penzioneri ne mogu ići van pa su tramvaji skoro pa prazni'

Popunjenost jutarnjih najpunijih tramvaja bila je oko pedeset posto što je malo prekoračenje novih mjera, a svi ostali tramvaji bili su gotovo prazni. Isto se može reći i za autobuse. Putnici se ipak nisu pridržavali svih pravila. Svi su imali maskice na licima, ruke su dezinficirali samo neki.

Osijek: Broj putnika u tramvajskom prometu zbog novim mjera uvelike je smanjen

Iako je na ulazu u tramvaj naznačeno kako putnici trebaju držati razmak te sjediti na svakom drugom sjedalu, sjedala nisu bila označena pa su putnici, ne čitajući obavijest, sjedili jedni iza drugih.

- Mi često putujem tramvajem i sada nema gužve. Nema škole i penzioneri ne mogu ići van pa su tramvaji skoro pa prazni. – rekla su nam dva prijatelja čekajući tramvaj.

Osijek: Broj putnika u tramvajskom prometu zbog novim mjera uvelike je smanjen

Mnogi Osječani upravo ističu kako tramvaji i autobusi nisu ovako prazni zbog straha od koronavirusa već online škola i fakulteta jer učenici i studenti inače broje većinu putnika u tramvajima i autobusima dok su radnici tek mali postotak.

- Pridržavaju se mjera, mislim da se strah uvukao u ljude pa se pridržavaju. Raspodijeljeni su ljudi i nitko se nije žalio na gužvu. Oko 20-ak do 25 ljudi je sada bilo u tramvaju. – rekla nam je vozačica tramvaja.

Rijeka: Na 'glavnim' linijama nerijetko je puno više putnika od dozvoljenog

Nove epidemiološke mjere, koje su stupile na snagu u subotu, obuhvatile su i pravila ponašanja u javnom prijevozu pa je tako za prijevoz riječkim Autotrolejem propisano da autobusi mogu biti popunjeni s maksimalno 40% kapaciteta. Na svim autobusima izvješena je obavijest o broju putnika koje maksimalno može primiti autobus – u zglobnim autobusima može se voziti najviše 60, u  solo autobusima 36, a u mini autobusima 14 putnika.

Rijeka: Građani se pridržavaju novih epidemioloških mjera pri korištenju javnog prijevoza

No obilaskom autobusnih stanica i vožnjom u autobusima činjenica je da je nerijetko propisani razmak među putnicima zanemaren.

- Putujem svaki dan i mogu reći da je popunjenost autobusa općenito znatno manja nego u doba prije korone, no problem nastaje u špici, kada ljudi idu ili se vraćaju s posla, a djeca u školu. Tada u busu nema propisanog razmaka među ljudima i često se moram micati od onih koji mi maltene dišu za vratom. Što se maski tiče nose se, ali često nepravilno, ispod nosa ili na bradi - kaže umirovljenik s Kastva.

Samo 40 posto tramvaja smije biti puno, evo kako to izgleda...
Samo 40 posto tramvaja smije biti puno, evo kako to izgleda...

Da su busevi često popunjeni iznad trenutno dozvoljenog kapaciteta kažu i učenici koje zatičemo na stanici.

- Gužve su uvijek rano ujutro i poslije nastave i tada nitko ne prati koliko je putnika u busu, a već na prvi pogled se vidi da ih je previše i da nema dovoljnog razmaka. Često mladi kad uđu u bus također skidaju maske i to nitko ne kontrolira. U dvije godine koliko putujem gradskim autobusom, a pogotovo otkad je pandemije, nikad nismo vidjeli nikakvu kontrolu niti inspekciju koja bi uvodila reda. Eventualno tu i tamo uđe bakule i oni samo provjere karte, a često kad je autobus prepun vozač ne stane na stanicu gdje puno ljudi čeka, nego produži na sljedeću - kažu tri učenice riječke Ekonomske škole.

Rijeka: Građani se pridržavaju novih epidemioloških mjera pri korištenju javnog prijevoza

Njihove tvrdnje potvrđuju i sami vozači, koji nevoljko pričaju o novonastaloj situaciji.

- Ja gledam da odradim svoju rutu, sjedim iza pleksiglasa, vozim i ne miješam se previše jer ima svakakvih ljudi koji burno reagiraju kada ih se opomene, a meni nije do svađe. Na kraju dana nisam ja ni zadužen da kontroliram putnike. Naravno, ima onih koji se pridržavaju mjera, ali omjer vam je pola pola i svakako bi kontrole trebale biti učestalije u vremenu kad se ide na posao i u školu, tad je sigurno puno više ljudi nego što bi trebalo biti, a ja ne mogu stalno brojati i opominjati. Ono što mogu je otvoriti sva vrata na okretištima gdje stajmo 10-tak minuta kako bi se zrak provjetrio - kaže vozač Autotroleja pa na upit jel dolaze ti koji su zaduženi u kontrolu, sliježe ramenima i vrti glavom.

Trut: Inspekcija i nadzor rade svaki dan, našli 54 prekršaja
Trut: Inspekcija i nadzor rade svaki dan, našli 54 prekršaja

- A šta da vam kažem, rijetko, jutros su bili, valjda zato jer se sad sve postrožilo, prošetali busom jednu busnu stanicu i izašli na drugoj - nevoljko kaže vozač.

Riječki gradonačelnik Vojko Obersnel uputio je pak apel građanima koji koriste usluge Autotroleja da slušaju upute vozača koji će morati procijeniti u kojem trenutku je autobus popunjen u skladu s ovim mjerama.

- Uputio bih poziv i našim umirovljenicima da nastoje izbjegavati korištenje autobusa u vršnom opterećenju autobusa, kad ljudi idu na posao ili učenici u školu te da nastoje koristiti autobuse iza 9 sati - apelirao je gradonačelnik.

Rijeka: Građani se pridržavaju novih epidemioloških mjera pri korištenju javnog prijevoza

Također, Autotrolej je od danas povećao broj polazaka u vršnim vremenima uvodeći dodatne polaske na linijama koje imaju najveću frekventnost putnika i to unatoč tome što je broj putnika u listopadu pao za 10 posto u odnosu na rujan tekuće godine.

Riječ je o lokalnim linijama 2, 7, 7a i 6, te o županijskim linijama 12, 20 i 32.

- Tijekom idućeg tjedna, a obzirom na stanje popunjenosti vozila, raditi ćemo korekcije i optimizacije na linijama i pojedinim polascima, i to na način da ćemo micati slabo popunjene polaska, odnosno polaske s malim brojem korisnika, te iste aktivirati na linijama koje su značajnije popunjene - poručuju iz Autotroleja gdje naglašavaju kako su za kontrolu popunjenosti vozila i pridržavanje mjera zaduženi inspektori Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ravnateljstva civilne zaštite i Državnog inspektorata te policijski službenici.

Rijeka: Građani se pridržavaju novih epidemioloških mjera pri korištenju javnog prijevoza

- Važno je uputiti apel svima da ovo shvate ozbiljno, da se ponašaju odgovorno, da nose maske u svim prilikama u kojima ne mogu osigurati dovoljan razmak, a prije svega u javnom gradskom prijevozu. Sve to iziskuje disciplinu i odgovornost, ali to je u ovim vremenima najmanje što bi svi trebali razumjeti, da ne opterećujemo sustav više nego što je to potrebno i da nam se ne dešavaju situacije kao u drugim sredinama - poručuje riječki gradonačelnik.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 0
Zbog radija je na Trg došlo 120 tisuća ljudi: 'Da sam poslušao Tuđmana, Zagreb bi bio u krvi'
KULTNI PROSVJED ZA RADIO 101

Zbog radija je na Trg došlo 120 tisuća ljudi: 'Da sam poslušao Tuđmana, Zagreb bi bio u krvi'

Na poziv HHO-a upućenim kroz radijski eter, 120.000 građana sa svijećama u rukama okupilo se na Trgu bana Jelačića za opstanak Stojedinice
Pravni eksperti: 'Naravno da je objava poruka javni interes! Pa, ne radi se ovdje o Burkini Faso'
BURA ZBOG BEROŠA I PETRAČA

Pravni eksperti: 'Naravno da je objava poruka javni interes! Pa, ne radi se ovdje o Burkini Faso'

Turudić istražuje tko medijima daje detalje o najodvratnijoj aferi u zdravstvu. Pravni stručnjaci su složni: Objava tih poruka je u javnom interesu