Obavijesti

News

Komentari 6

Trgovci vas ne smiju zvati ako je vaš broj u registru ‘Ne zovi’

Trgovci vas ne smiju zvati ako  je vaš broj u registru ‘Ne zovi’
1

Stroga pravila: Nazove li trgovac onoga čiji je broj u registru ili mu pošalje poruku, pa ga taj prijavi, kazne su do 100.000 kuna

Kako bi upisao svoj broj telefona u besplatan registar ‘Ne zovi’, vlasnik broja treba popuniti zahtjev i predati ga svojem operateru, kažu u Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti HAKOM.

Kad se broj upiše u registar “Ne zovi” i ako je potrošač označio da povlači dozvole za zvanje, trgovci taj broj moraju izbrisati iz svojega popisa i ne smiju više zvati ni nuditi proizvode SMS-om.

Za sedam dana upišu broj

Registar “Ne zovi” postoji od 31. siječnja 2017. i do 23. srpnja u njega je svoj broj upisalo 48.053 potrošača.

U HAKOM-u kažu su da se zahtjev na propisanom obrascu može dostaviti operateru na najmanje tri načina: osobno u poslovnici, poštom ili e-mailom. Operater će provjeriti valjanost zahtjeva i u roku od najviše sedam dana upisati broj u registar. Svoj broj mogu upisati samo potrošači, fizičke osobe, a ne može se upisati broj koji glasi na ime tvrtke. Osim potrošača koji imaju fiksnu ili mobilnu telefonsku liniju na pretplatu, svoj broj mogu upisati i oni koji koriste mobitel na bonove, no prije toga ga moraju registrirati kod svojeg operatera.

Propisani obrazac zahtjeva za upis telefonskog broja u registar na internetskoj stranici HAKOM-a može se preuzeti ili ga se može elektronički popuniti. Može ga se pronaći i na stranicama operatera ili dobiti u poslovnicama. Pri popunjavanju treba označiti i povlači li netko privole koje je ranije dao trgovcima da ga smiju kontaktirati. No može dopustiti pozive i samo određenom trgovcu. Na www.hakom.hr može se provjeriti je li broj upisan u registar, a može se vidjeti samo je li broj u registru, ali ne i podatke o vlasniku tog broja. Pitali smo HAKOM smije li operater pri predaji zahtjeva za upis broja u registar kopirati osobnu iskaznicu.

- Smatramo da ako korisnik predaje zahtjev za upis broja u registar u poslovnici nema potrebe kopirati osobni dokument, nego je dovoljno pokazati na uvid jer operater ima te podatke otprije, kad je sklopljen ugovor - kažu u HAKOM-u.

Dodali su da operater svojim korisnicima može omogućiti podnošenje zahtjeva i elektronički, e-mailom, ako pri tome može identificirati korisnika koji je podnio zahtjev. Zato obično, uz popunjeni zahtjev, treba poslati i presliku dokumenta kako bi operater mogao utvrditi ispravnost zahtjeva. Zahtjev se može predati i u ime starijeg člana obitelji, ali ga sam mora ispuniti i potpisati.  
Pitali smo operatere kako njihovi korisnici svoj broj mogu prijaviti u registar “Ne zovi”.

Ponekad treba i osobna

- U obrazac treba unijeti svoje podatke i potpisanog ga predati u neku od poslovnica Tele2, poslati poštom ili elektroničkom poštom. Dovoljan je samo popunjeni zahtjev i ne treba prilagati kopiju osobne iskaznice - rekli su u Tele2.

Iz Optima Telekoma su rekli da nije nužno dostaviti presliku osobne iskaznice, no njezin broj treba navesti na zahtjevu na za to predviđenome mjestu.

- Svaki korisnik može zatražiti upis u registar pozivom službi za korisnike, mailom i ostalim kanalima za komunikaciju kao što su chat, Facebook i Instagram, gdje ćemo ga uputiti što treba napraviti, a na njegov zahtjev poslat ćemo mu obrazac zahtjeva. Treba ga popuniti i potpisati te vratiti - kažu u Optimi.

Kao i kod ostalih, osim osobno na prodajnome mjestu, zahtjev za upis broja u registar kod A1 može se predati i elektroničkom poštom.

- To može biti s e-mail adrese koja je prethodno verificirana kao adresa elektroničke pošte korisnika telefonskog broja. Tad nije potrebno priložiti presliku osobne iskaznice. Verificiranim e-mailom se smatra i e-mail poslan iz Moj A1 aplikacije - kažu u A1. Šalje li se zahtjev poštom ili faxom, treba i kopija osobne iskaznice.

Iz Hrvatskog telekoma kažu da se obrazac može popuniti na stranici HAKOM-a, predati u poslovnici ili poslati elektroničkom poštom, a preslika osobne iskaznice nije potrebna.

Zovu ako se krivo popuni

- Ako je korisnik poslao neispravne podatke ili prepaid korisnik nije registriran te stoga nije moguć upis u registar, korisnicima mobitela šaljemo SMS, a fiksni broj zovemo da ih o tome obavijestimo. Ako se ne javlja, šaljemo mu pismo i novi obrazac koji treba ispravno ispuniti - rekli su u Hrvatskom telekomu.

Prijavili 93, utvrdili su 22 nepravilnosti

Potrošač čiji je broj u registru, a netko ga nazove ili pošalje reklamni SMS, može se žaliti Državnom inspektoratu popunjavanjem elektroničkog obrasca ili ga poslati poštom. Uz svoj broj treba navesti i broj s kojeg su ga zvali te vrijeme poziva ili slanja.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 6
Vili Beroš je istaknuti član masonske lože! Plenkovićevi ljudi: 'To nam je prvi glas'
EKSKLUZIVNO: TAJNI ŽIVOT MINISTRA

Vili Beroš je istaknuti član masonske lože! Plenkovićevi ljudi: 'To nam je prvi glas'

Beroš je bio član lože Pravednost. Činjenica masonerije politički je relevantna. Prije četiri godine glavni državni odvjetnik Dražen Jelenić smijenjen je kad je otkriveno da je mason, donosi novi Express
Ova ručna bomba eksplodirala je mladiću u ruci. Vatrogasci: 'Prizor u sobi je bio strašan'
EKSPLOZIJA U KNINU

Ova ručna bomba eksplodirala je mladiću u ruci. Vatrogasci: 'Prizor u sobi je bio strašan'

Policija je objavila kako je mladiću u ruci eksplodirala ručna bomba M 75, koju je jedan od mladića na zabavi donio iz spavaće sobe. Eksplodirala je usred nestručnog rukovanja