PREMALO: Piše li da je sniženje do 50 posto, toliko jeftinije mora biti barem pet posto ukupno sniženih proizvoda. Sezonska sniženja mogu biti dva puta u godini, od 27. prosinca te od 1. srpnja
Trgovci vam moraju zamijeniti stvari kupljene na rasprodaji
Sniženje i do 70 posto, natpisi su koji će ovih dana mamiti kupce u prodavaonice. No po tom najvećem popustu često je teško nešto pronaći.
POGLEDAJTE VIDEO:
Počela zimska sniženja u zagrebačkim trgovinama: Cijene padaju i do 70 posto Reporterka: Ivana Kovačić
Posted by 24sata on Wednesday, 27 December 2017
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, ako trgovac reklamira popust u nekom rasponu, najveći postotak sniženja na početku sniženja mora se odnositi na najmanje petinu svih proizvoda na sniženju. Sezonska sniženja mogu biti dva puta u godini, od 27. prosinca te od 1. srpnja i smiju trajati najviše 60 dana.
Vrijede ista pravila
Pravila vezana uz akcije, sezonska sniženja, rasprodaje i popuste mogu se pročitati na stranici Ministarstva gospodarstva, Zaštita potrošača.
- Za kupnju na rasprodaji, akcijskoj prodaji, sniženju, popustu ili drugim oblicima posebnog oblika prodaje potrošač ima ista prava kao u redovitoj prodaji - piše na potrosac.mingo.hr.
Pritom se misli na zamjenu i reklamiranje neispravnih proizvoda. No ispravan proizvod, ako smo se predomislili i ipak ga ne želimo, na primjer jaknu koja je krive veličine ili boje, trgovac ne mora zamijeniti.
- Iako trgovac ne mora zamijeniti proizvod ako nema nedostatak, kad potrošač želi kupljenu ispravnu i neupotrebljavanu robu zamijeniti drugom, smatra se dobrim poslovnim običajem da trgovac udovolji želji potrošača - piše na stranici Ministarstva gospodarstva u Pitanjima i odgovorima o Zakonu o zaštiti potrošača.
Premala su sniženja
U prodavaonicama bi trebali biti odvojeni proizvodi s greškom, a na njima treba jasno pisati da imaju grešku te kakva je. Ako je trgovac jasno ukazao na grešku, za taj proizvod se ne može tražiti povrat novca. Kupci u svakoj prodavaonici moraju imati mogućnost podnijeti pisani prigovor.
Mnogi kupci smatraju da kod nas sezonska sniženja nisu velika kao u drugim europskim zemljama. Kako piše Poslovni dnevnik, prema nekim istraživanjima, 70 posto proizvoda proda se na sniženjima. U Italiji svaka regija ima svoja pravila i termine sniženja, a u Sloveniji zimsko sniženje ne smije početi prije prvog radnog ponedjeljka u siječnju.