Stanovnici Istočne Slavonije uložili su prigovore na obračun plina te zatražili smanjenje računa. Gradonačelnik Vrkić reagirao je na pozive nezadovoljnih građana
Traže analizu kvalitete plina: Dobili visoke račune, a toplo je
Ne jenjava val nezadovoljstva koji se proširio Istočnom Slavonijom nakon što su u poštanske sandučiće stigli računi za plinsko grijanje za prosinac. Nezadovoljni građani svakodnevno zovu osječkog opskrbljivača HEP Plin te Plinaru Istočne Slavonije (PIS) koja plinom snabdijeva Vukovarsko-srijemsku županiju te pokušavaju ustanoviti zašto su im računi za natprosječno topao prosinac duplo veći u odnosu na studeni.
Mnogi od njih odlučili su uložiti i pisane prigovore na obračun plina te zatražili smanjenje računa na iznose kakve su imali za hladni prosinac 2012. godine, a na što ih je savjetovala Udruga potrošača. Distributeri plina pravdaju se očitanom potrošnjom te najavljenim poskupljenjem, ali i dodaju kako se rata za studeni odnosila na 24 dana u mjesecu, a za prosinac na 37 dana zbog čega je rata također veća.
Moguće da je plin bio slabije kvalitete
Stručnjaci za plin kažu kako nije isključeno da su veliki računi pristigli i stoga što su distributeri vjerojatno isporučivali plin slabije kvalitete zbog čega je bilo potrebno više plina da bi se ugrijalo neko trošilo, a samim tim se i potrošnja povećala. Upravo stoga se nezadovoljni građani sve više pitaju da li su i u ovom slučaju prevareni te traže konkretnija objašnjenja.
Osječki gradonačelnik reagirao je na pozive građana te od Uprave tvrtke HEP Plin zatražio objašnjenje računa te predložio analizu kvalitete plina koju bi napravila neovisna tvrtka, kako bi se otklonile sve sumnje.
HEP trebao sam provesti analizu
- HEP Plin rekao nam je kako je isporučeni plin bio standardne kvalitete no, mi nismo voljni taj argument prihvatiti bez dokaza. Tražimo analizu i grad je spreman sudjelovati u plaćanju troškova analize, a ako bude nužno platit ćemo i sve, samo da saznamo kakav smo to plin koristili tijekom prosinca. Žao mi je što pojedine institucije više vode računa kako ubrati novac, nego da rade u korist građana. Ako su već primali pritužbe nezadovoljnih građana koji su primijetili da s plinom nešto nije u redu, onda su sami trebali provesti analizu - rekao je Vrkić komentirajući pitanje kako će se retroaktivno sada moći provesti analiza kvalitete plina isporučenog u prosincu.
Vrkić je također izvijestio kako je s Upravom HEP Plina dogovorio da će umirovljenici s malim mirovinama svoje račune za plin moći podmiriti u više rata.