Šibenski etnolog Jadran Kale govori nam kako prvi zapisi o tetoviranju postoje još kod antičkih autora. Tako je poznato da su tijelo na ovaj način ukrašavali Tračani i Iliri...
Tattoo majstori fra Ivi Paviću: 'Tetoviranje je starije od Crkve'
Prema tome je grijeh bilo kakva modifikacija, od lakiranja noktiju do ukrašavanja kose, u čudu nam govori zagrebački tattoo majstor Marko Višnić (31).
Nikako se ne slaže s bosanskohercegovačkim župnikom fra Ivom Pavićem koji tetoviranje smatra grijehom.
- Tetoviranje je postojalo i puno prije kršćanstva - dodaje Višnić, koji se opisuje vjernikom u smislu da vjeruje da postoji nešto više, ali u Crkvu, priznaje, ne vjeruje i ne ide.
Šibenski etnolog Jadran Kale govori nam kako prvi zapisi o tetoviranju postoje još kod antičkih autora. Tako je poznato da su tijelo na ovaj način ukrašavali Tračani i Iliri.
I kasnije, s rađanjem kršćanstva, tetoviranje se nastavilo. Štoviše, ono je svega nekoliko stoljeća unatrag bilo obilježje upravo katoličkih djevojaka.
U vrijeme Osmanskog Carstva na području srednje i zapadne Bosne djevojke su se tetovažama štitile od begova koji su tražili pravo prve bračne noći.
- Križevi u krugovima služili su im kao neka vrsta utvrđivanja nacionalne pripadnosti. Obično su se tetovirale djevojke, dok bi čuvale ovce - kaže Kale. Dodaje kako je logično pretpostaviti da se to radilo uz podršku, ili barem potvrdu Crkve.
No, fra Ivo Pavić to, očigledno, ne podržava. Podsjetimo, fra Ivo Pavić je napisao tekst za portal rastimougospodinu.com u kojem piše kako je svaka tetovaža sotonski izričaj.