Zamislite jesensku sezonu u Hrvatskoj 2015. godine: na pješčanim plažama naše obale stotine amaterskih igrača nogometa na pijesku, tisuće navijača i navijačica...
Svjetsko nogometno prvenstvo na pijesku 2015. u Hrvatskoj?
Upravo tako razmišlja Daniel Horvat (37) iz Koprivnice, suvlasnik poduzeća Profit-MD d.o.o. za računovodstvene i knjigovodstvene usluge. Njegova ideja kreativan je iskorak iz svakodnevice. Prijavio ju je na nagradni natječaj kojeg organizira 24sata, Pametnom idejom do uspjeha, i zadobio simpatije žirija. „Ako već ne možemo biti domaćini Svjetskog nogometnog prvenstva, zbog čega Hrvatska ne bi bila domaćin Svjetskog amaterskog prvenstva u nogometu na pijesku?“, pita se Daniel.
Nogomet na pijesku službeno postoji od 1992. godine, kada su donesena prva pravila ovog atraktivnog i dinamičnog sporta. Na relativno malom terenu, igrači mogu postići gol s gotovo svake pozicije, pa tako u prosječnoj utakmici bude oko 60 udaraca, a u prosjeku njih desetak završi u mreži. Pravo, profesionalno svjetsko prvenstvo u nogometu na pijesku već je odigrano, u Brazilu, naravno. Utakmice prenosi gotovo 200 država svijeta.
Daniel je zamislio da se utakmice prvenstva održavaju na nekoj od hrvatskih plaža s tendencijom da to bude tradicionalni godišnji turnir. Benefiti ovog projekta su prije svega povećanje broja gostiju u turističkoj sezoni i postsezoni, promocija dosad slabije poznatog i nerazvijenog sporta te promocija Hrvatske u svijetu.
Evo kako Daniel opisuje svoju ideju: „Organizacijom svjetskog amaterskog prvenstva u nogometu na pijesku u Hrvatskoj, bilo bi to prvo takvo natjecanje ikad održano u svijetu. Status ovog sporta još uvijek nije na zavidnoj razini, ali privlači sve veću pozornost u svijetu. U Hrvatskoj postoje prekrasne plaže i odlični vremenski uvjeti koji pogoduju tom sportu. Dobit bi bila višestruka, kako za pojedinu regiju tako i za cijelu Hrvatsku i to kroz promociju i popularizaciju nerazvijenog sporta kod nas te kroz promociju turizma, privlačenje turista u postsezoni i ostalog. Natjecanje bi trajalo od 7 do 10 dana, a može se održati i na više lokacija, sve ovisi o zainteresiranosti mjesta, grada, regije, turističke zajednice ili o broju prijavljenih ekipa koje mogu biti iz država cijelog svijeta. Sistem prijava natjecatelja išao bi putem interneta gdje prvih 10 prijavljenih natjecatelja (od 16 do 36 godina) iz pojedine države stječe pravo natjecanja za svoju državu uz uvjet da snosi (i uplati) troškove sedmodnevnog (ili desetodnevnog) boravka u jednom od hrvatskih hotela. Dodatni motiv (osim ljetovanja u Hrvatskoj) bio bi i bogati nagradni fond za osvojeno jedno od prva četiri mjesta te čast što će predstavljati svoju državu. „
Kao i većina poduzetnika, Daniel u ostvarivanju svoje poduzetničke ideje nije sam. Najveća emotivna podrška su mu obitelj, supruga i dvije kćerkice, dok je za tehničku i poslovnu podršku zadužen prijatelj i kolega Tihomir Husnjak, vlasnik turističke agencije AlpeAdriatours iz Koprivnice.
„Organizacija ovakvog natjecanja iziskuje puno truda i ulaganja. Na samom putu ostvarenja ideje nailazimo na razne prepreke, borimo se sa svojim strahovima, nedostatkom vremena. No, uz kvalitetnu informatičku i marketinšku podršku, te medijskog pokrovitelja, ključni su i značajni prihodi od sponzorstava što nas sve više približava našem cilju i realizaciji svjetskog amaterskog prvenstva u nogometu na pijesku. Vjerujem da ga možemo očekivati u rujnu ili listopadu 2015. godine i pozivam sve zainteresirane za suradnju ili sponzorstvo da nam se jave,“ zaključuje Daniel Horvat.
Mi im držimo fige i jedva čekamo gledati natjecanja za koja vjerujemo da će biti uzbudljiva.