Spoj sporta i ekologije prošlog su vikenda iskusili mnogi sudionici plogging utrke džogirajući i sakupljajući sitni otpad. Proveli su zabavan obiteljski dan u kojem su ujedno mogli naučiti štošta o ekologiji i recikliranju
Švedski trend osvojio Hrvatsku: Gotovo 450 sudionika na najvećoj plogging utrci
Prvi Ekotlon bio je prošlog vikenda u zagrebačkom Gradskom parku Bundek. Dosad najveću plogging utrku u Hrvatskoj organizirali su 24sata i missZDRAVA, a sudeći prema odazivu, ovaj hvalevrijedni ekološki projekt dobio je mnoge buduće fanove. Na zagrebačkom Ekotlonu sudjelovalo je više od 440 sudionika, a birali su između staza dugih 1, 2 ili 5 kilometara, na kojima su istodobno džogirali i sakupljali otpad. Plogging je u svijetu trend kojem se teži jer spaja dvije važne aktivnosti - brigu o vlastitom zdravlju, ali i okolišu. Goran Gavranović, glavni urednik 24sata, dao je naslutiti kako će se Ekotlon u budućnosti organizirati i u drugim gradovima u Hrvatskoj.
Atmosfera za pamćenje
Utrka je počela u 10 sati, a mnogi sudionici počeli su pristizati ranije kako bi preuzeli startni paket te odradili zagrijavanje. Razgibavanje su vodile trenerice trčanja Ana Širić i Petra Grčević, članice najpoznatije trkačke zajednice u Hrvatskoj, adidas Runners Zagreb. Adidas kao kompanija njeguje i potiče mnoge sportske aktivnosti, među kojima svakako vrijedi istaknuti projekt Runnersi, ljetnu školu trčanja za djecu izbjeglice, kojim žele potaknuti njihovu bolju integraciju u novu sredinu. Upravo je adidas kao generator društvenih promjena zaslužan za više tisuća aktivnih rekreativnih trkača u Hrvatskoj koji su proteklih godina prošli kroz njihove škole i naučili pravilnu tehniku trčanja. Za Ekotlon su Ana Širić i Petra Grčević pripremile niz vježbi za zagrijavanje i tako olakšale sudionicima prolazak rute.
Zagrijavanje je vodila i Sanja Žuljević, magistra kineziologije, stručnjakinja za zdravu prehranu i fitness, bivša prvakinja u karateu i pokretačica multidisciplinarnoga koncepta LeeZona. Njezine savjete o vježbaju i zdravom životu na društvenim mrežama prati više od 50.000 ljudi.
I jedna limenka čini razliku
Ekotlon su podržala i poznata imena, nositeljica kampanje te voditeljica Ida Prester, koja je ujedno vodila program, a utrci su se priključile i Vanja Knežević, poznata fitblogerica, Alex Milinković, bivša nagrađivana atletičarka, te Nevena Rendeli Vejzović. Ekotlon je privukao stotinu djece, koja su, sakupljajući otpad, ujedno učila o ekologiji i recikliranju pomoću INA informativno-edukacijskih panoa.
S ciljem širenja svijesti o važnosti održivog razvoja, 2014. godine INA je pokrenula program Zeleni pojas, u kojem je na suradnju pozvala organizacije civilnog društva, javne obrazovne ustanove (škole, vrtiće, fakultete), dobrovoljna vatrogasna društva te parkove prirode kako bi zajedničkim snagama pridonijeli očuvanju okoliša u lokalnim zajednicama.
Tijekom proteklih sedam godina, u suradnji s partnerima, posadili su više od 8.000 sadnica drveća, cvijeća i raslinja te zazelenili prostor veći od 65.000 m2. Ta najveća hrvatska plinska i naftna kompanija predvodnik je politike održivog razvoja i recikliranja, s primarnim ciljem očuvanja okoliša. Uz čitav niz aktivnosti koje provode u sferi energetske učinkovitosti, tu je i njihov pilot projekt koji omogućuje, primjerice, da na određenim benzinskim crpkama odložite otpadno jestivo ulje i tako napravite još jedan korak prema važnoj skrbi za prirodu.
Ekološki osviješten svijet
Na cilj su prvo stizali trkači s najkraćih staza, a onima koji su se odlučili na rutu od 5 kilometara trebalo je oko pola sata. Tijekom Ekotlona sakupljeno je više desetaka kilograma smeća, a spremnici za razvrstavanje otpada na kraju utrke bili su gotovo puni. Kroz niz edukativnih radionica sudionici i posjetitelji saznali su sve o prednostima recikliranja, a najnoviji iskorak prema očuvanju okoliša predstavila je i Jana voda, koja je na tržište nedavno izašla u novom pakiranju od 100% reciklirane plastike.
Plastika koja dođe u prirodu zagađuje sve što mi crpimo iz prirode, uključujući vodu, a kako bi Jana, koja izvire na 800 metara dubine, ostala čista još godinama, tvrtka je odlučila napraviti pozitivan pomak prema očuvanju prirode i samim time stvoriti ekološki osviješteni svijet oko nas. Baš zbog toga su odlučili kako će Jana imati novo, reciklirano pakiranje, kojim nastoje smanjiti količinu plastike za 44 tone, ali i emisiju CO2 za čak 78%. Time je Jana još jedanput pokazala da je kompanija s ekološki osviještenim poslovanjem.
Morska družina u misiji zaštite
Jedna od zadaća Ekotlona bila je edukacija o važnosti očuvanja okoliša, a posjetitelji su mogli porazgovarati i sa stručnjacima o sportskoj prehrani, utjecaju sporta na psihičko zdravlje i sličnim temama. Mnogi su u Konzumovu corneru saznali koji smoothieji od voća i povrća blagotvorno djeluju na zdravlje, a za one najmlađe Konzum je bio glavna destinacija. U središtu njihovog najnovijeg programa vjernosti su plišani Morsovci, trenutno omiljeni dječji likovi. No osim što su simpatični i veselih boja, Morsovci šalju važnu poruku o nužnosti očuvanja prirode s naglaskom na zaštićene i ugrožene životinjske vrste iz mora. Konzum vrijednosti očuvanja okoliša i osvještavanje važnosti ekološke održivosti u budućnosti promiče kroz mnoge projekte, u kojima se posebno obraća najmlađima apostrofirajući važnost da o tome upravo treba učiti od malih nogu.
Najbolja je edukacija kroz igru
Nakon utrke mnoga su djeca s roditeljima zaigrala i društvene igre, među kojima je najviše interesa izazvala igra pod nazivom "Nisam za bacit" Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Ova igra uči najmlađe da nije svako smeće za istu kantu, a igrači s kojima djeca igraju izrađeni su od plastike, papira i slično kako bi djeca razaznala različite materijale. Za sve male sudionike koji su ploggali Fond je pripremio i poklon pakete. Čak 100 komada ove zabavne igre djeca su ponijela kući s ciljem da je igraju s roditeljima i prijateljima i tako svi nauče više o razvrstavanju otpada.
Ekotlon je uveličao i dječji zbor Zagrepčanke i dečki, koji je otpjevao mnoge prigodne ekološke pjesmice.
Zaštita prije svega
Utrka i svi sadržaji održani su poštujući epidemiološke mjere. Svi sudionici utrke dobili su Genox dezinfekcijske maramice za ruke, a na punktovima eventa bili su postavljeni Genox dezinficijensi. Inače, Genox je hrvatski dezinficijens jedinstven po svom superiornom djelovanju ne samo na koronavirus nego na sve druge viruse i mikroorganizme, a njegov specifičan sastav, u kojem nema alkohola, otrovnih i štetnih tvari, osigurava korisniku uporabu bez nadraživanja, zbog čega ga bez rizika za zdravlje mogu koristiti sve dobne skupine, uključujući malu djecu.
U sklopu Ekotlona TLK grupa iz Velike Gorice donirala je Genox sredstva za dezinfekciju dječjem vrtiću Petrinjčica, koji je u ovom projektu imao važnu ulogu - upravo je njima išao sav prihod od kotizacija.
Za svakog ponešto
Organizatori, 24sata i missZdrava, te sponzori pobrinuli su se da Ekotlon ostane mnogima u sjećanju, pa su tako osigurali i mnoge nagrade. Ovaj put nagrade su dobili najsporiji, najmlađi i najstariji sudionik, a najbrža sudionica najdulje staze za plogging osvojila je vrijedan adidas poklon bon. No osim super nagrade najbržoj trkačici, adidas je svim sudionicima omogućio isprobavanje najnovijih tenisica 4DFWD.
Riječ je o modelu koji je razvijen uz pomoć najsuvremenije 3D tehnologije i u suradnji s profesionalnim sportašima te prema njihovim potrebama i željama - međupotplat tenisice rezultat je jedinstvene tehnologije 3D printanja, dizajniran tako da trkača pomiče naprijed, a usto je napravljen od čak 40 posto prirodnih i obnovljivih materijala.
Na Ekotlonu su, osim trkača, nagrađivali najfotogeničnijeg sudionika, pa je OTP banka u svojem kutku postavila photo zid, gdje su se posjetitelji mogli fotografirati, a tri najbolje fotografije osvojile su bogat poklon paket. OTP banka svoje projekte izgradnje odnosa sa zajednicom kroz društveno odgovorno poslovanje ujedinila je pod brendom Zeleno svjetlo za sport, obrazovanje, znanost, kulturu, zdravlje, poduzetništvo. Zeleno ruho OTP banke nije samo boja po kojoj je ona prepoznatljiva korisnicima bankarskih usluga nego je to simbol posebne pažnje koju ova kompanija pridaje okolišnoj i energetskoj učinkovitosti.
Ponosni partner Ekotlona bio je i HEP, koji je prirodnom instalacijom na lokaciji, ZelEn šumom, educirao posjetitelje porukama na stablima kako bi istaknuo važnost očuvanja prirode. Posjetitelje je oduševio photo corner na temu krijesnica kao simbola svjetla u mraku. Kao nacionalna energetska tvrtka koja je već godinama aktivni promicatelj energetske održivosti, HEP je prvi na tržištu električne energije u Hrvatskoj ponudio jedinstveni proizvod – ZelEn, zelenu energiju dobivenu isključivo iz obnovljivih izvora.
Veliki za male u Petrinji
Utrka Ekotlon imala je i humanitarni karakter. Sav novac prikupljen od kotizacija utrošen je za nabavu ekoopreme za Dječji vrtić Petrinjčica iz Petrinje, koji je poznat po provođenju Eko programa.
Organizatori su, u suradnji s tvrtkom Graml, zajedničkim snagama osigurali vrtiću jedan Bigbelly - pametni spremnik za otpad, koji su oslikala djeca iz petrinjskog vrtića tijekom radionice na eventu na Bundeku. Ovaj smart spremnik radi na principu solarnog pogona, a Bigbelly preša otpad, zahvaljuje na stavljanju otpada u njega, ali i javlja dispečeru kad je pun. Trenutno ih u Hrvatskoj ima 300, a djeci su, osim spomenutih dezinfekcijskih sredstava i spremnika Bigbelly, donirane didaktičke igračke Vodeni svijet.
Ponosni partneri projekta su Konzum, adidas, INA, HEP, OTP banka te Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.
Projekt podržavaju Bigbelly SMART SOLUTIONS FOR CITIES, Jana i Genox.