Postavlja se također pitanje tko će dorađivati dokumente i odlučivati o unošenju eventualnih izmjena temeljem primjedbi koje će pristići tijekom javne rasprave?
'Šustar provodi samovolji i ne drži do reforme obrazovanja'
Pokretanjem postupka imenovanja povjerenstva „čije će zadaće uključivati i analizu i provedbu ciljeva Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije u dijelu ranog i predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja – ključnih za cjelovitu kurikularnu reformu“ Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta pokazalo je da ne drži do Strategije koju
je izglasao Hrvatski sabor te da do kraja svojeg potpuno neuspješnog mandata nastavlja provoditi samovolju i kršiti procedure nanoseći ogromnu štetu trenutačno najvažnijem obrazovnom projektu i jedinoj strukturnoj reformi koja se provodi, a za čije pokretanje ministarstvo u ovom sazivu ne snosi nikakve zasluge, napisao je predsjednik Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije dr. sc. Neven Budak.
On nastavlja da izbjegavajući razgovor i dogovor s povjerenstvom, nadležnim za „analizu i provedbu ciljeva Strategije“ kao i ustroj Ekspertne radne skupine koja upravlja projektom cjelovite kurikularne reforme, Ministarstvo pokazuje nerazumijevanje cjelokupne provedbe Strategije, a napose zamišljenog i dosad najvećim dijelom provedenog procesa izrade i donošenjakurikularnih dokumenata, kao i nepoštivanje nekoliko stotina ljudi koji su surađivali na projektu, a kojima nije ponuđena mogućnost nastavka rada na doradi dokumenata nakon javne rasprave.
- Upozoravamo da Ministarstvo (kao ni Vlada) nije nikada reagiralo na analizu provedbe Strategije koju smo im uputili krajem travnja, da bi sada imenovalo neko povjerenstvo koje ima zadaću izraditi istu takvu analizu. Je li pritom riječ o nesposobnosti, neorganiziranosti, nekoordiniranosti ili nečem trećem? - pita se Budak.
Postavlja se također pitanje tko će dorađivati dokumente i odlučivati o unošenju eventualnih izmjena temeljem primjedbi koje će pristići tijekom javne rasprave? Hoće li to biti dvoje novoimenovanih voditelja? Hoće li oni odlučivati o sadržaju 53 dokumenta za koje u najvećem broju nisu kompetentni? Ili će oni imenovati neke radne skupine koje će to napraviti?
U svakom slučaju, riječ je o cenzorskom, ideološkom i nestručnom postupku s očitom namjerom da se pruži mogućnost određenim marginalnim skupinama, svjetonazorskim i interesnim, da ponište dugotrajni, savjesni i entuzijastični rad stotina učitelja, stručnjaka i znanstvenika.
Sve to događa se nakon što Ministarstvo mjesecima nije gotovo ništa radilo, dajući vrlo slabu potporu procesu reforme. I s te je strane upitna legitimnost imenovanja (čak i bez izbora izvršenog javnim pozivom) ovakvog povjerenstva od strane ministra u ostavci.
Nadamo se da će efekt ovih nepromišljenih i samovoljnih poteza biti jednak učinku dosadašnjeg rada Ministarstva, a to je – ništa - zaključuje Budak.