Marin Čolak i Dalibor Opačak bi, ne budu li usvojeni novi dokazi, 23. travnja trebali iznijeti obranu te bi se ubrzo mogla objaviti nova presuda za prometnu nesreću u kojoj je 2010. poginula Ivana Obad
Sudar u kojem je 2010. poginula Ivana: Da Ferrari nije skrenuo desno, oba auta prošla bi zavoj
Vještačenje je provedeno na temelju materijalnih tragova nađenih na mjestu nesreće koji ukazuju na način i dinamiku kretanja vozila. Neposredne prije nesreće Ferrari je išao lijevim, a Nissan desnim prometnim trakom, rekao je prometni vještak Zvonko Ivašić na suđenju Marinu Čolaku i Daliboru Opačku za nesreću u kojoj je 2010. godine poginula Ivana Obad.
On i prometni vještak Tomislav Perić, koji je vještačenje radio zajedno sa sada umirovljenim vještakom Zdravko Bukljašom, usuglasili su se da razlike koje su utvrdili u brzini kretanja vozila u svojim vještačenjima ne utječu bitno na zaključak o mogućoj dinamici kretanja vozila kao i na zaključak o mogućem izbjegavanja nesreće.
- Brzina nije bitna za način na koji je došlo do prometne nesreće. Oba vozila su brzinama kojom su se kretali, a Nissan se kretao brzinom od 205,3 kn/na sat, a u trenutku nesreće 186,4 km/h , a Ferrari 181,5 km/h, mogla bez ikakvih problema mogla proći zavoj da nije došlo do kontakta - kazao je vještak Ivašić.
On je prije nekoliko godina ustvrdio kako je uzrok nesreće presijecanje puta jednog vozila drugom te njihova kolizija, iako je bila minimalna.
"Način Opačkova kočenja u skretanju udesno i onda dalje izvan kolnika udesno reakcija je vozača koji izbjegava opasnost koja mu dolazi s lijeve strane i ispred njega. Dakle, Opačak je 'kočio i bježao' udesno od Ferrarija koji je bio u skretanju u desno s lijeve trake" - kazao je tada Ivaušić.
Podsjećamo, 5. studenog 2010. Marin Čolak u Ferrariju Modeni i Dalibor Opačak u Nissanu 350 krenuli su prema Grobniku. Relativno normalno su vozili do Draganića, a onda slijedi luda vožnja.
Nakon čvora Bosiljevo, Ferrari, koji je vozio brzinom od 181 km/h, i Nissan koji je jurio 205 km/h, dotaknuli su se.Ferrari u kojem je s Čolakom bila Ivana dotaknuo je Nissan nakon što je skrenuo u njegov trak.
Ferrari se zanio, sletio s ceste i više puta prevrnuo. Zbog činjenice da nije bio vezan, Čolak je ispao iz auta i zadobio potres mozga, prijelom obje čeljusti i nosa, a Ivana je ostala zarobljena u zapaljenom vozilu i izgubila život.
Budući da je Nissan u toj utrci bio brži, Opačak je, tvrdi tužiteljstvo, nepropisno desnim trakom pretjecao Ferrari. Do nesreće je došlo kad je Čolak, iz još neutvrđenog razloga, skrenuo u desno, a Opačak nije stigao na vrijeme prikočiti.
Na sljedećem ročištu 23. travnja ostalo je za pregledati CD-ove koje je sudu poslala Policijska postaja u Dugoj Resi. Na njima se nalaze fotografije i videosnimka s nadzornih kamera na autocesti A1 te fotografije s očevida prometne nesreće. Potom bi, ne budu li usvojeni novi dokazni priejdlozi, Čolak i Opačak trebali iznijeti obranu.
Optužnica protiv dva vozača podignuta je u travnju 2012. Prvo je postupak vođen na Općinskom sudu u Karlovcu, da bi, nakon što tamo gotovo godinu i pol nije bilo nikakvih pomaka, bio prebačen u Zagreb.
Obojica su 2015. na Općinskom kaznenom sudu u Zagrebu nepravomoćno osuđeni na po tri godine zatvora.
No u rujnu 2018. Županijski sud u Rijeci srušio je presudu zaključivši da je sudac prekoračio svoje ovlasti jer je u presudi navedeno Čolakovo kočenje pri prelasku u desni trak, detalj koji nije bio u optužnici.
U prosincu 2018. počelo je ponovljeno suđenje na Općinskom sudu u Zagrebu koji se proglasio nenadležnim pa je spis došao na Županijski sud u Karlovcu, da bi lani u rujnu Vrhovni sud odlučio da je nadležan Županijski sud u Zagrebu.