Corriere della Sera piše da je Horvatinčićeva odgovornost vrlo jasna. Navode kako je "vozio snažnu jahtu kroz uski arhipelag kod Primoštena unatoč velikoj gustoći prometa u ljetnim mjesecima"
Danas rasprava o Horvatinčiću: '7 godina razočaranja i gorčine'
Biste li vi imali povjerenja u sudstvo koje nije uspjelo sankcionirati bogatuna koji je osuđen za 31 nedjelo u prometu, optužen za smrt starije gospođe na pješačkom prijelazu i ubio još jednu pješakinju, da bi na kraju usmrtio dvoje na njihovoj jedrilici sručivši se na njih svojim gliserom?, pita se talijanski list Corriere della Sera u tekstu o Tomislavu Horvatinčiću i dodaje u nastavku:
"Odgovoriti nije lako, pogotovo ne Federicu i Gaiji Salpietro, djeci dvoje stradalih talijanskih turista, koji već sedam godina očekuju odgovor".
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
"Sedam godina razočaranja, sedam godina gorčine", piše Corriere della Sera i u nastavku opisuje kako se tog 16. kolovoza 2011. u moru kod Primoštena u punoj brzini "poznati tajkun u Hrvatskoj" svojom jahtom zabio u plovilo jedriličara i poznavatelja obale, Talijana Francesca Salpietra i Marielle Patelli.
U članku se navodi kako je Horvatinčić nakon "incidenta" zvao policiju i citiraju izvješće iz prijave prema kojem je Horvatinčić vidio "jedrilicu na nekoliko stotina metara udaljenosti" te da je pokušao skrenuti kad je bio na oko 50 metara od iste no jahta nije promijenila smjer. Pišu i kako je Horvatinčić pokušao upozoriti jedrilicu, te uspio isključiti motor jahte.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Corriere della Sera zaključuje kako je već bilo kasno, nakon sraza dva plovila, Francesco Salpietro i Mariella Patelli bili su mrtvi. Njihova tijela pronađena su kasnije. Corriere della Sera citira Horvatinčića o tome kako je išao prema obližnjem otoku: "Nisam bio u mogućnosti jedrilici ponuditi pomoć" te da je svoju jahtu vezao na stijenu.
Talijanski list tvrdi kako je Horvatinčićeva odgovornost vrlo jasna. Pogotovo zbog toga što se u optužnici protiv njega navodi kako je "vozio snažnu jahtu, s automatskim pilotom, kroz uski arhipelag kod Primoštena unatoč velikoj gustoći prometa u ljetnim mjesecima".
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Talijani potom navode kako je Horvatinčić u dvije godine imao osam prekršaja vezanih uz prebrzu vožnju te da je već ranije bio osuđen zbog prometnih prekršaja i da mu je suđeno zbog istih 31 put. Navodi Horvatinčićeve prometne nesreće: krajem osamdesetih pregazio je u Zagorju pješakinju Mandu Vučković, za što je isto dobio uvjetnu kaznu i to od šest mjeseci.
Devet godina kasnije, 1989. u Zagrebu je zbog prebrze vožnje izazvao nesreću u kojoj je poginula Nada Petrović.
Dvadeset godina kasnije, 2009. godine u Bregani je opet izazvao prometnu nesreću, ali srećom, obitelj u drugom automobilu prošla je samo s lakšim ozljedama.
"Unatoč svemu, Horvatinčić nikad nije kažnjen. Smrt dvoje Talijana djelovala je poput prekretnice, ali na tome je sve stalo", pišu Talijani.
"Unatoč inicijalnim izjavama, izjavi koju je dao tri sata nakon nesreće policiji (odbačena jer nije bila u prisustvu odvjetnika), iskazima svjedoka, postupak je otišao u drugom pravcu. Nakon dvadesetak rasprava, bez da je prihvaćen ijedan zahtjev odvjetnika djece poginulih, sutkinja Maja Šupe odlučila je osloboditi Horvatinčića. Smiješna presuda", dodaje su u nastavku članka.
Sud danas o žalbi u slučaju Horvatinčić
Županijski sud u Zadru trebao bi danas odgovoriti na žalbu tužiteljice Irene Senečić podnesene na presudu Općinskog suda u Šibeniku pod predsjedanjem sutkinje Maje Šupe, a kojom je zagrebački poduzetnik Tomislav Horvatinčić (70) u ponovljenom suđenju oslobođen krivnje za izazivanje pomorske nesreće 16. kolovoza 2011. u kojoj su smrtno stradali talijanski supružnici.
Zadarski sud već je odlučivao o žalbama tužiteljstva i obrane na presudu od 18. studenoga 2015. u prvom suđenju u kojem je Horvatinčić bio proglašen krivim. Sud je tada ukinuo presudu iz formalno-pravnih razloga. Tužiteljica Irena Senečić žalila se na oslobađajuću presudu Horvatinčiću zbog “pogrešno i nepotpuno utvrđenog činjeničnog stanja”.
Tužiteljstvo smatra da odluka suda kojom je iz spisa izdvojio skicu nesreće, a koju je poduzetnik Horvatinčić vlastoručno izradio i potpisao, nije zakonski osnovana jer se ne radi o nezakonitom dokazu. Ta skica suprotna je njegovoj obrani u kojoj je tvrdio da sudar uopće nije vidio jer je izgubio svijest, zbog čega je izdvajanje skice utjecalo na ocjenu o vjerodostojnosti njegove obrane.
Horvatinčić se tijekom sedmogodišnjeg procesa branio da je postojao kvar na autopilotu.
Zatim da je brod bio ispravan, ali da je iznenada izgubio svijest pa nije vidio sudar, iako je nacrtao poziciju brodova. Tužiteljica navodi da okrivljenik ne posjeduje nikakvu dokumentaciju koja bi ukazivala na to da je ikada imao sinkopu. Sud nije prihvatio ni vještačenje njegova mobitela kojim je utvrđeno da je on 16. kolovoza 2011. u 14.20 sati sa svog mobitela, nakon nesreće, elektroničkom poštom uputio poruku društvu “Hoto grupa” u kojoj je naveo, između ostalog, da je upravljački sustav broda otkazao.
Federico Salpietro kaže da se nada da će sud u Zadru prihvatiti presudu prvostupanjskog suda kojom je Horvatinčić proglašen krivim za prometnu nesreću u kojoj su smrtno stradale dvije osobe, piše Večernji list.