Javnost kroz lobiranje dobiva transparentniju komunikaciju, a i svi uključeni imaju priliku reći svoju poziciju, smatra Ivan Žužul, predsjednik Hrvatskog društva lobista
Stručnjak objasnio što je lobist: Ima nas 60 u Hrvatskoj, Zakon o lobiranju čekamo od 2008.
Lobist je ekspert za javne politike, komunikator i netko tko pronalazi načine kako izgraditi most između donosioca odluke i interesa. Lobistom se postaje edukacijom i iskustvom u specifičnim zanimanjima. Ukupno, u Hrvatskoj ima oko 60 lobista, ali kad se osnuje registar, bit će lakše procijeniti, rekao je u N1 Novom danu predsjednik Hrvatskog društva lobista Ivan Žužul.
Komentirao je prvo uvođenje Zakona koji regulira lobiranja, pojasnio tko su i što rade profesionalni lobisti te koliko ih ima u Hrvatskoj. Dodao je da je dobro što napokon dobivamo zakonodavni okvir, koji se čeka od 2008., pa će posao lobista definiran zakonom te će se znati tko, što i kako.
Pojasnio je i da je lobiranje u velikim državama svijeta nešto potpuno uobičajeno, ali u Hrvatskoj to zanimanje nije toliko razvijeno.
Na kritike da predstavljaju nelojalnu konkurenciju, osobito ako je uključen novac, Žužul odgovara: "Nije uvijek i isključivo lobiranje vezano uz kapital, tržišno pozicioniranje i novac".
- Javnost kroz lobiranje dobiva transparentniju komunikaciju, a i svi uključeni imaju priliku reći svoju poziciju. Zakon će nam pomoći da se oslobodimo postojećih predrasuda i negativne percepcije o našem zanimanju - zaključio je Ivan Žužul