Vozači voze jako dugo i premoreni su zato što je u Europi manjak vozača, govori nam prometni stručnjak i napominje da je projektant trebao predvidjeti da bi nešto moglo poći po zlu na tom mjestu i pojačati ogradu
Stručnjak o poljskom autobusu strave: 'Vozač je dvije sekunde izgubio koncentraciju, i eto'
Uzrok je jasan, vozaču je pala koncentracija, nije to kao kad čovjek zaspi, to je mikrosan. Dovoljno je da izgubite koncentraciju na dvije sekunde i sletite s ceste, komentirao je prometni stručnjak Goran Husinec izlijetanje poljskog autobusa s autoceste pri čemu je poginulo 12 ljudi, a još 32 je ozlijeđeno.
POGLEDAJTE VIDEO: Stručnjak o busu strave
Pokretanje videa...
- U Europi je manjak vozača, tko zna koliko su ti vozači vozili prije ove rute. Vozači voze jako dugo, premoreni su, imaju i godina. Dovoljno je da u 40 godina koliko vozi zaklopi oči jednom na dvije sekunde i zlo se dogodi - kaže Husinec.
Dodaje da je najveća nesreća da je sletio baš tamo gdje je kanal, odnosno kanalni zid, jedna od najopasnijih prepreka u cestovnom prometu.
- U toj situaciji vozilo koje je nagnuto udara u čvrstu betonsku podlogu. Sasvim sigurno nisu svi putnici bili vezani jer da su bili vezani, barem ovi u srednjem i stražnjem dijelu autobusa, ne bi zadobili tako teške ozljede - kazao je stalni sudski vještak za promet. Otkriva kako se prva tri reda iza vozača, u žargonu nazivaju "streljana", jer ljudi koji sjede na tim sjedalima u frontalnim sudarima autobusa obično najteže prolaze.
Smatra i da je zaštitna ograda na tom mjestu gdje se nalazi kanal, trebala biti jača.
- Projektant je trebao o tome voditi računa jer vozač može pogriješiti, ali konstruktor bi to trebao predvidjeti i postaviti jaču ogradu na mjestima gdje su takvi opasni objekti uz cestu poput nadvožnjaka, kanala, zidova... Kao u Murphyjevu zakonu, ako nešto može poći krivo, poći će krivo. Da su sletjeli s ceste sto metara prije ili sto metara dalje vjerojatno ne bi posljedice bile ovako teške - pojašnjava Husinec.