Mnogi poduzetnici, akademici i intelektualci iz hrvatskog društva potvrdili su svoj dolazak na prosvjed i otkrili zašto podržavaju provođenje reforme
Stručnjaci na prosvjedu: Rad 500 ljudi ne smije se odbaciti
Imamo najlošiji školski sustav u cijeloj Europi, tako da je ideja da se sad odustane od reforme jednostavno neprihvatljiva, rekao je Vlatko Silobrčić član Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti.
Ići će na prosvjed. Dodao je da osobito podržava drukčiju metodologiju učenja kakvu nudi kurikularna reforma.
- Sviđa mi se što će učenici učiti razmišljati i donositi odluke, a ne samo učiti napamet i pokazivati koliko su u stanju zapamtiti - rekao je akademik Silobrčić. Dodaje da bi iz ovog prosvjeda hrvatski političari trebali uvidjeti da demokracija nisu samo izbori već da su pod nadzorom cijelog mandata.
Poduzetnik Saša Cvetojević također će se pridružiti prosvjedu, na kojem će se, kako kaže, naći s nekim udrugama s kojima se nikad ne bi družio, poput Radničke fronte.
- Nevjerojatno mi je da će na ovaj prosvjed doći i oni koji su inače ekstremno protiv reforme - rekao je Cvetojević.
Najviše ga brine što djeca u nižim razredima ne uče informatiku te to što trenutni obrazovni sustav redovito uspije natjerati mlade da zamrze matematiku, fiziku i kemiju. Nada se da će se reformom to korjenito promijeniti.
- Od reforme se ne smije odustati i zbog toga što je 500 ljudi radilo na njoj, i to po uzoru na strane sustave koje su usporedili s našim i pokušali uvrstiti ono najbolje od tih sustava - rekao je poduzetnik Hrvoje Prpić, a Tome Antičić, ravnatelj Instituta “Ruđer Bošković”, boji se odustajanja od reforme.
- Predložena kurikularna reforma ima određenih manjkavosti koje treba riješiti, ali ima jako puno dobrih elemenata kao što je mogućnost specijalizacije u srednjoj školi. Ako je odgodimo, izgubit ćemo previše vremena i posljedice će biti velike ne samo za sustav obrazovanja već i znanost, a time i gospodarstvo - rekao je Antičić.
Psihologinja Aleksandra Mindoljević Drakulić priznala je da potpuno podupire Jokića.
- Svaka reforma školstva integrirana je i vezana uz društvenopolitički kontekst, a mi se trebamo boriti da ideološka šteta s obje strane, i lijeve i desne, bude što manja - tvrdi Mindoljević.