![Stručni skup: Osobe s invaliditetom suočavaju se s nedostatkom društvene podrške](https://img.24sata.hr/syfzn_cw4PDIIQ1UO0oaFyvAYs4=/414x267/smart/media/images/2023-04/pxl-240522-93670404_3zcN4ny.jpg)
Posljednji dostupni podaci Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo pokazali su da 66 posto osoba s invaliditetom ima samo osnovnoškolsko obrazovanje ili manje od toga, oko 26 posto ima srednju stručnu spremu
News
Komentari 0Posljednji dostupni podaci Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo pokazali su da 66 posto osoba s invaliditetom ima samo osnovnoškolsko obrazovanje ili manje od toga, oko 26 posto ima srednju stručnu spremu
Na stručnom skupu Osiguranje uključivosti obrazovanja kroz podršku studentima s invaliditetom, održanom u srijedu online, istaknuto je da se osobe s invaliditetom suočavaju s nedostatkom društvene podrške te da samo tri posto osoba s invaliditetom ima visoku ili višu stručnu spremu.
Na skupu održanom u povodu Međunarodnog dana obrazovanja zaključeno je da će se zatražiti donošenje zakonskih akata koji će osigurati zapošljavanje dovoljnog broja djelatnika u službama podrške kao i drugih resursa potrebnih za osiguranje uključivosti visokog obrazovanje.
Posljednji dostupni podaci Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo pokazali su da 66 posto osoba s invaliditetom ima samo osnovnoškolsko obrazovanje ili manje od toga, oko 26 posto ima srednju stručnu spremu, pet posto ima specijalno obrazovanje, dok je samo tri posto osoba s invaliditetom s visokom ili višom stručnom spremom.
Pravobraniteljica za osobe s invaliditetom Anka Slonjšak objašnjenje tako malog broja osoba s invaliditetom koje su uspješno završile najvišu razinu obrazovanja pronalazi u nedostatku potrebne podrške.
Dok je podrška učenicima s teškoćama u razvoju na nižim razinama obrazovanja propisana zakonom i posebnim pravilnicima, na području visokog obrazovanja slične zakonodavne aktivnosti uopće nema do te mjere da u temeljnom zakonu ne postoji definicija tko se smatra studentima s invaliditetom te shodno tome ima pravo na podršku, rečeno je u priopćenju.
Usprkos tome što je Koordinacija pravobraniteljice pripremila gotovu definiciju koja je više puta upućena Ministarstvu znanosti i obrazovanja tijekom rada na Zakonu o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti, u Zakonu nije uvrštena takva odredba.
Prema iskustvu i pritužbama koje dobiva pravobraniteljica za osobe s invaliditetom upravo nepostojanje definicije tko se smatra studentom s invaliditetom u akademskom okruženju teško opterećuje odnos nastavnika i studenata s invaliditetom i narušava njihov odnos s drugim studentima kad se osiguravanje potrebne podrške doživljava kao pogodovanje i nešto što se rješava dogovorom nastavnika i studenata.
Istovremeno, istraživanje koje je proveo Ured za studente s invaliditetom Filozofskog fakulteta u Zagrebu pokazalo je da 50 % nastavnika osjeća da nema kompetencije za rad s tom kategorijom studenata.
U akademskoj godini 2021./2022. službe za podršku studentima na devet hrvatskih sveučilišta evidentirale su 881 studenta s invaliditetom. Radi se o studentima koji su od tih službi zbog teškoća koje imaju u funkcioniranju u akademskom okruženju zatražili neki od dostupnih oblika prilagodbe i podrške. Međutim, pretpostavlja se da je stvaran broj studenata koji zbog nekog oblika invaliditeta imaju teškoće u akademskom okruženju daleko veći.
Pravobraniteljica je također govorila o slučaju studenta s invaliditetom na veleučilištu koji se obratio njezinom uredu i koji pokazuje kako su studenti s invaliditetom na svakom koraku suočeni s tolikim nizom prepreka da nije čudo što se mnogi od njih neće ni odlučiti na studij ili će od njega odustati, a oni koji uspiju to će ostvariti najviše zahvaljujući požrtvovnosti roditelja.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+