MUP već neko vrijeme poziva građane da svoj zahtjev za nove dokumente podnesu što prije jer bi nakon proglašenja kraja epidemije u policijskim upravama mogao nastati popriličan kaos
Što će se mijenjati u trenutku kad proglase kraj epidemije: Evo što s osobnom i putovnicom
Član Nacionalnog stožera i šef HZJZ-a Krunoslav Capak danas je dao naslutiti da bi do službenog proglašenja epidemije korone u Hrvatskoj moglo doći prije početka ljeta. Iako su na koronu već svi više-manje zaboravili, u Hrvatskoj je i dalje na snazi stanje epidemije. Iako odluka o proglašenju epidemije nije donesena, za očekivati je da će u dogledno vrijeme biti s obzirom da se na razini WHO o tome vode razgovori.
Nakon proglašenja epidemijeu ožujku 2020., Sabor je po hitnom postupku donio dopunu Zakona po kojoj građani tijekom trajanja epidemije ne moraju izrađivati nove dokumente, čak i ako su im stari već istekli. Građani tako u koroni nisu morali po novu osobnu iskaznicu, putovnicu, vozačku dozvolu ili oružani list. Za vrijeme trajanja epidemije te isprave i dalje su se smatrale valjanima u pravnom prometu unutar Republike Hrvatske.
A što će se dogoditi u trenutku kad službeno proglase kraj korone?
Kada se u Republici Hrvatskoj proglasi prestanak epidemije, građani će svoje istekle isprave morati zamijeniti novima u roku od 30 dana, odnosno u tom roku će morati podnijeti zahtjev za izdavanje novih isprava. MUP već neko vrijeme poziva građane da svoj zahtjev za nove dokumente podnesu što prije jer bi nakon proglašenja kraja epidemije u policijskim upravama mogao nastati popriličan kaos. Naime, u protekle tri godine broj osobnih isprava kojima je istekao rok važenja popeo se na 221 387 osobnih iskaznica, 411 905 putovnica i 78 524 vozačkih dozvola.
- Svakako valja istaknuti kako putovnica i vozačka dozvola nisu obvezne isprave i građani ih ne moraju ishoditi nakon isteka važenja ako ne namjeravaju putovati u zemlje za koje je potrebna putovnica, odnosno ako ne namjeravaju upravljati vozilom - istaknuli su iz MUP-a na svojim stranicama.
Kako bi se smanjile gužve na šalterima, iz MUP-a mole građane da što prije podnesu zahtjev za izradom novih dokumenata.
Za podnošenje zahtjeva za zamjene isteklih osobnih iskaznica MUP preporuča uslugu rezerviranja reda čekanja putem mobilne aplikacije eRedomat, odnosno rezervacija termina za pojedine poslovne procese.
Putem mobilne aplikacije moguće je rezervirati termine za podnošenje zahtjeva za izdavanje osobne iskaznice, putovnice i vozačke dozvole, za preuzimanje izrađenih osobnih iskaznica, putovnica i vozačkih dozvola te reguliranje prebivališta. Važno je napomenuti kako je samo za izradu osobne iskaznice potrebno dolaziti u policijsku upravu, dok se ostale usluge mogu obaviti putem sustava eGrađani.
Osoba koja uz prijavljeno prebivalište na području Republike Hrvatske ima i prijavljeno boravište, zahtjev za izdavanje osobne iskaznice može podnijeti u policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji koja obavlja i upravne poslove, mjesno nadležnoj prema mjestu svojeg boravišta.
Osoba koja nema prijavljeno prebivalište u Republici Hrvatskoj (a kao hrvatski državljanin je ishodovala osobnu iskaznicu s prebivalištem izvan RH) zahtjev za izdavanje osobne iskaznice podnosi u bilo kojoj policijskoj upravi, odnosno policijskoj postaji u Republici Hrvatskoj koja obavlja i upravne poslove.
MUP savjetuje građanima da aktiviraju eOI elektronsku uslugu osobnih iskaznica kako bi mogli koristiti sve usluge koje nude eGrađani.
Nakon preuzimanja novih osobnih iskaznica građani mogu u prostorima policijskih postaja i uprava koristiti pomoć stručnih osoba za aktivaciju elektroničkih osobnih iskaznica na posebnim konzolama koje su postavljene u većem broju policijskih uprava.