Budući poljoprivrednici, medicinari i građevinari svake godine upoznaju nove tehnologije radeći u europskim zemljama. Posjetili su Španjolsku, Tursku, Češku...
Srednja škola Bedekovčina u EU je ušla još prije tri godine
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Već četiri godine Srednja škola Bedekovčina svoje učenike i nastavnike uspješno šalje na praksu u druge europske zemlje. Sve je počelo još 2011., kad Hrvatska nije bila članica Europske unije. Na razmjenu su prvi krenuli nastavnici, a nakon njih i učenici. O svojim pozitivnim iskustvima pišu i u školskim novinama, na koje su ponosni.
- Nastavnici stalno pišu projekte, šalju prijave na razne natječaje, u školi se puno radi na tom planu. Već smo sudjelovali u nekoliko projekata i putovali u više od 10 zemalja. Posjetili smo Španjolsku, Tursku, Češku, Poljsku, Portugal, Italiju, Finsku, Norvešku, Grčku, Rumunjsku, Mađarsku. Volimo putovati, upoznavati nove kulture, učiti kroz različitosti i tražiti sličnosti - tvrdi Luka, koji je također odradio europsku praksu.
Vrhunski su opremljeni
Projekti razmjene trajat će do 2015., a svi učenici svih zanimanja bili su ili će biti uključeni u praktičnu nastavu u inozemstvu. Na praksi su najčešće bili u Njemačkoj ili Portugalu. Srednja škola Bedekovčina obrazuje učenike medicinske, građevinske i poljoprivredne struke. Škola ima poligon za praktičnu nastavu građevinskih programa, plastenike i poljoprivredno dobro, učenički dom, kao i suvremeni laboratorij za ispitivanje materijala. Škola ima i višestruko nagrađivanu učeničku zadrugu Zvirek.
- Radili smo u privatnoj firmi za uzgoj cvijeća u gradu Montijou u Portugalu. Sve cvijeće reže se, sortira i skladišti ručno, a pri uzgoju koriste se razne moderne tehnologije, kao hidrogrijanje, sadnja u kokosovo lišće umjesto u zemlju te hidroponski uzgoj. Postoje neke razlike od naših načina rada, tako da smo imali priliku naučiti puno toga novog. Iako radnici uglavnom ne znaju engleski jezik, dobro smo se sporazumijevali, a radna atmosfera je vrlo dobra. Uzor nam je bio i vlasnik, koji je krenuo od nule i podigao pravo cvjetno carstvo - opisali su svoje iskustvo za školske novine Marija, Domagoj i Andrija. Projekti škole u Bedekovčini ne bi se realizirali da iza njih ne stoji veliki trud nastavnika i profesora.
Učenje za cijeli život
- U svakom od tih projekata radi se o inicijativi i kreativnosti pojedinaca ili grupa koji to rade iz entuzijazma, najčešće i izvan radnog vremena, a ne zato što je to u opisu njihova posla. Možda je to ona autonomija nastavnika po kojoj je finski sustav obrazovanja poznat, a koju bi i kod nas trebalo uvesti - smatra školska pedagoginja Tatjana Papst.
Profesorica Papst ističe kako su EU projekti mobilnosti vrlo važni za učenike, ne samo zbog stručnih znanja koja u njima stječu.
- Bezbrojna iskustava koja djeca dobiju su učenje koje ih obogaćuju za cijeli život - zaključuje pedagoginja.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.