Milan Bandić se zakačio s predsjednikom uprave Holdinga oko cijena karata. Prijedlog cijena je da bi se karta kupljena u autobusu ili tramvaju plaćala 15 kuna
Gradonačelnik Bandić: Nisam pijan da vam to sada odobrim
Sjednicu Gradske skupštine Grada Zagreba u četvrtak je vodila potpredsjednica Skupštine jer je još uvijek aktualni predsjednik Boris Šprem postao predsjednik Sabora. Davora Bernardića zastupnici su jednoglasno, s 44 glasa za, potvrdili za novog predsjednika skupštine.
- Ovo je za mene poseban trenutak u životu. Želim otvoriti prozore i provjetriti, da svježe ideje poteknu ovom Skupštinom. Također, pozivam sve građane Grada Zagreba da šalju svoje prijedloge i zato ću otvoriti Ured za primanje građana i razgovor s njima - rekao je Bernardić.
Skuplje karte studentima, umirovljenicima i srednjoškolcima?
Na aktualnom satu Ivu Čovića, direktora Holdinga zastupnici su zasipali pitanjima o poskupljenju, ponajviše prijevoza.
- Netočno je što se pisalo o poskupljenju od 51 posto. Pojedinačna karta je i prije bila, ovisno gdje se kupila, 10 kuna, a i dalje će biti 10 kuna. I radnički pokaz ostaje 290 kuna - pojasnio je Čović.
Dodao je kako bi godišnja karta po cijeni od 3.480 kuna bila plativa u 12 rata.
Naime, karta kupljena na kiosku bila je 8 kuna, a ona kupljena u tramvaju ili autobusu, ili pak putem SMS-a bila je 10 kuna. Nova cijena karte bit će 10 kuna ako je kupljena preko pretplatne kartice. Čović je napomenuo da cijena od 83 kune za studente i umirovljenike potječe od prije pet godina kad je cijena benzina bila duplo jeftinija.
Prijedlog cijena karata ZET-a je 70 kuna za učenike osnovnih škola te 145 kuna za srednjoškolce, studente i umirovljenike.
- I nakon promjene cijene u Zagrebu ostaju 30 do 50 posto niže cijene nego u Splitu ili Rijeci. Cijene prijevoza nisu dizane još iz vremena dok je gorivo bilo puno jeftinije - pojasnio je Čović. Na upit kako komentira činjenicu da je studentski pokaz u Splitu 61 kunu, kazao je samo da svoje argumente temelji na podatcima s interneta.
Apelirao je na sve u lancu odlučivanja da što prije odobre poskupljenja kako bi se problemi u ZET-u bar ublažili, jer nedostaje više od 300 milijuna kuna.
Na pitanje zašto je zagrebački gradonačelnik Bandić protiv poskupljenja javnog gradskog prijevoza, sam Bandić je objasnio da je Holding prije nekoliko mjeseci dobio subvenciju od 300.000 kuna iz gradskog proračuna te je doveo u pitanje upravljanje Holdingom koje ga je dovelo u dug od 4 milijuna kuna.
- Teško je ovdje povući potez, nema idealnog. Idealno je samo na nebu. Tri i pol godine nemam uvid u poslovanje Holdinga. Što vi mislite, da sam ja pijan pa da ću vam to sad odobriti - odgovorio je Čoviću gradonačelnik Milan Bandić.
- Točno je da je poslovni rezultat Holdinga negativan, ali to je rezultat odluka u prethodnom razdoblju i raznih gradonačelnikovih odluka. Kupljeni su autobusi, tramvaji, izgrađeni stanovi u Jelkovcu, škole, kilometri cijevi i tako dalje - odgovorio direktor zagrebačkog Holdinga.
Ipak dižu cijene - umirovljenički pokaz skuplji 116 posto?
Zagrebački holding predložio je nove cijene prijevoza (ZET). Karta kupljena u autobusu ili tramvaju plaćala bi se 15 umjesto dosadašnjih 10 kuna. Kupljena na kiosku stajala bi 12 umjesto dosadašnjih osam kuna. Najjeftinije je bilo kupiti elektronsku karticu za više vožnji. Tada je pojedinačna karta 7,5 kuna, a s novim poskupljenjem bila bi 10 kuna.
Holding novim prijedlogom cjenika potiče kupovinu unaprijed. Tako su i pokazi najjeftiniji ako se odjednom kupe za cijelu godinu. Radnički je 290 kuna, a po novom bi trebao biti 360 kuna što je poskupljenje od 24 posto. Najviše bi poskupio pokaz za srednjoškolce, studente i umirovljenike, čak 116,87 posto. Sada mu je cijena 83 kune, a nova bi bila 180 kuna. Veliki je to udar na džepove umirovljenika jer su se svi stariji od 65 godine prije godinu dana vozili besplatno. Opravdavaju se da za najsiromašnije postoji socijalni pokaz kojeg mogu dobiti umirovljenici s mirovinom manjom od 3000 kuna ili učenici i studenti kojima je prihod kućanstva po članu obitelji manji od 2000 kuna, a njihove karte financira Grad.
Iz Holdinga tvrde da ne podignu li cijene karata neće moći funkcionirati, pa će biti prisiljeni smanjiti broj polazaka autobusa i tramvaja, a možda i ukinuti neke linije.