Za ukrcavanje teglenica teških po 650 tona trebalo je potopiti brod dug 180 metara, dovesti teret iznad njega te ga vratiti na površinu. Cijeli postupak traje dva dana
Spektakularni prizor: Potopili brod da na njega ukrcaju teret
Riječani su u čudu gledali kako 180 metara dug teretni brod nestaje pod morem u gradskoj luci.
No nije potonuo. Bilo je to plansko potapanje kako bi se na njega ukrcao težak teret. Švedski brodari Wisby Tankers od riječkog brodogradilišta 3. maj naručili su ukupno 32 barže, odnosno teglenice za prijevoz nafte, derivata i asfalta na riječnom prometu, a prije mjesec dana brodovima za prijevoz teških tereta isporučene su prve četiri. Nakon četiri dana priprema ukrcano je još sedam barži dimenzija 60 x 16 m, a teških po 650 tona.
Postupak ukrcavanja barži objasnio je Danko Crnčević, direktor pomorske agencije Liburnia, angažirane za cjelokupnu organizaciju, prijevoz i logistiku.
- Barže se prvo spajaju sajlama, dok se u moru zavaruju limovi za učvršćivanje. Cijeli teretni brod, dužine 180 metara i nosivosti 30.060 tona, noć prije osam do deset sati potapa se u more na 16 metara dubine. Barže se potom remorkerima dotegle i polože iznad palube. Brod balastira dodatnih šest sati, koliko mu je potrebno da se digne iz mora. Ukrcane teglenice onda se 24 sata zavaruju i pričvršćuju za palubu broda, koji je tad spreman za prijevoz pričvršćenog tereta na destinaciju, u ovom slučaju luku Cartagena u Kolumbiji - ispričao je Crnčević.
Isti postupak Riječani će imati priliku vidjeti za tjedan dana kad će se na brod Teal ukrcati i prevesti idućih sedam barži.