Prolaz ratne topovnjače iz međunarodnih voda u luku Kopar samo je još jedan dokaz pomno planiranih slovenskih manevara. Slovenska strana arbitražom nije uspjela ostvariti primarni cilj
Slovenska topovnjača Triglav plovila kroz Savudrijsku valu
U nedjelju poslijepodne, nešto prije 17 sati, iz savudrijske luke ribari su promatrali slovensku ratnu topovnjaču Triglav kako plovi prema tršćanskom zaljevu i uplovljava u koparsku luku. Slovenska ratna flota osim Triglava s brojem 11 ima još jedan suvremeni ratni brod, Ankaran. Nesmetana plovidba slovenskog do zuba naoružanog vojnog broda u zaleđu Savudrijske vale i naših policijskih snaga na moru, zapravo su samo još jedan od dokaza kako su Slovenci i do sada su mogli, a i sada mogu, neovisno o prošlotjednoj arbitraži, nesmetano uplovljavati i isplovljavati iz svojih luka kroz hrvatske teritorijalne vode.
Prolaz ratne topovnjače iz međunarodnih voda u luku Kopar samo je još jedan dokaz pomno planiranih slovenskih manevara. Slovenska strana arbitražom nije uspjela ostvariti primarni cilj a to je dodir teritorijalnih voda s međunarodnim vodama čime bi postala pomorska zemlja – kaže savudrijski ribar Danilo Latin.
Slovenski ratni brod Triglav je zanimljiv po tome što je to zapravo prvi ratni brod ruske proizvodnje koji se našao u floti jedne članice NATO-a. Slovenci su se prije sedam godina dokopali dobrano naoružane 50-metarske topovnjače tako što su ga kupili od Rusa za 50 milijuna dolara iskoristivši tako slovenski dio naslijeđenog klirinškog duga bivšeg Sovjetskog Saveza prema bivšoj Jugoslaviji. Triglav je proizveden u brodogradilištu Almaz u Sankt Peterburgu. Prva slovenska topovnjača Triglav opremljena je s protubrodskim i protuzračnim sustavom te raketama za protuzračnu obranu. U brod su ugrađeni snažni njemački motori koji pri punoj brzini od 30 čvorova doslovce gutaju oko 2.000 litara dizela. Triglav, ponos slovenske vojske, je uz svoju dužinu od 50 metara širok gotovo 10 metara i s gazom od 2,2 metara. Brod ima 24 člana posade.