Cijene potrošačkih košarica za uskrsne blagdane bit će na razini prošle godine, tako se skromnija procjenjuje na 550 kuna, srednja na 1000, a bogatija na 1500 kuna
Skromnija potrošačka košarica za Uskrs stoji najmanje 550 kn
Uskrsni blagdani otvaraju turističku sezonu u Hrvatskoj i donose rast potrošnje, to je već tradicionalno razdoblje u kojem hrvatski građani nešto više troše, a cijene potrošačkih košarica su na razini prošlogodišnjih, priopćili su u nedjelju iz Hrvatske gospodarske komore (HGK).
Cijene potrošačkih košarica za uskrsne blagdane bit će na razini prošle godine, tako se skromnija procjenjuje na 550 kuna, srednja na 1000, a bogatija na 1500 kuna. Sadržaj triju košarica najviše se razlikuje po vrsti i cijeni glavnih namirnica - ribi i mesu, te o uvrštenosti slatkiša, grickalica i pića, kažu iz HGK.
- Uskrsni blagdani su već tradicionalno razdoblje u kojem građani nešto više troše, a kako ove godine kalendarski padaju krajem travnja očekujemo da će obilježiti početak turističke sezone, što će dodatno utjecati na povećanje potrošnje - istaknula je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.
Dodaje kako realni promet u trgovini na malo raste i na mjesečnoj i na godišnjoj razini. Tako je u veljači 2019. u odnosu na veljaču 2018. godine porastao za 8,7 posto, što je najbrža stopa rasta od kolovoza 2007. godine. Time je nastavljen uzlazni trend u trgovini na malo koji u kontinuitetu traje već 54 mjeseca, kažu iz HGK.
- Na poboljšanje kupovne moći potrošača u posljednjim su godinama utjecaj imale povoljnije promjene oporezivanja plaća. Pozitivan utjecaj na potrošnju donijela su i povoljnija kretanja maloprodajnoga prometa, kao i rekordna turistička sezona, ocijenila je Ravlić,
Uz očekivanu dinamiku realnoga rasta, razina maloprodajnoga prometa u 2019. godini bila bi veća za 0,3 posto u odnosu na razinu prometa iz 2008. godine, čime bi se nakon dugih 11 godina dosegla razina prometa u trgovini na malo iz 2008. godine, dodala je.
- Uskrsni su blagdani i prilika da se na blagdanskom stolu nađe što više kvalitetnih domaćih proizvoda, jer podržavajući domaću proizvodnju, jačamo vlastiti gospodarski ciklus - zaključila je direktorica Sektora za trgovinu HGK Ravlić.