Učenici Prve ekonomske škole volontiraju u više projekata i pomažu djeci s invaliditetom da se uključe u nastavu. Škola provodi i projekt “Mladi za mlade”
Škola s velikim srcem: Đaci su mi pomogli i ne bojim se škole
Radimo kako bismo pomogli drugima, ne tražimo ništa zauzvrat, ni nagrade ni priznanja. Na volonterski rad sam se prijavio jer sam smatrao da će me to učiniti boljom osobom i učenikom.
Izjavio nam je to Josip Cukrov (15), đak Prve ekonomske škole u Zagrebu. Škola je prošli tjedan bila domaćin obilježavanja Međunarodnog dana ljudskih prava. Zbog brojnih humanitarnih aktivnosti i projekata u kojima učenici godinama sudjeluju, ali i organiziraju, iz Gradske skupštine odabrali su upravo tu školu kao primjer promicanja ljudskih vrijednosti i prava među mladima.
Učenici ove škole pokušavaju se uključiti u što više projekta i nije im nimalo teško provoditi slobodno vrijeme na radionicama i predavanjima, kao ni ulagati napore kako bi prikupili novčana sredstva onima kojima stvarno trebaju ili razveselili posjetom i darovima nezbrinutu djecu. Za strukovnu školu, kako tvrde nastavnici, to je izuzetno velika čast i priznanje.
- Mi smo strukovna škola, nemamo puno općeobrazovnih sadržaja koji ovu problematiku, temu ljudskih prava, tretiraju. I upravo zato radimo izvanškolske aktivnosti s kojima su naši učenici napravili čuda. Radimo s nula kuna, ali s tisuću srca. Kroz naše projekte direktno se uključuju i obitelji, prijatelji, ali i lokalna zajednica - kaže Olivera Jurković Majić, profesor savjetnik Prve ekonomske škole i članica Koordinacije za ljudska prava skupštine Grada Zagreba.
Škola ima i svoj volonterski klub kroz čiji rad učenici volonteri slobodno vrijeme nakon nastave provode pomažući potrebitima, ali i učeći o raznim temama koje su povezane sa životom mladih. Sudjelovali su i u projektu ACES koji predstavlja mrežu škola srednje Europe i kojemu je cilj poticati mlade ljude i nastavnike na međunarodnu suradnju i razmjenu znanja.
- Sudjelovali smo u četiri projekta: ‘Slobodno vrijeme učenika i tolerancija’, ‘Obitelj i obiteljske vrijednosti’”, ‘Ekološka prava Europske unije’ i ‘Glazba i ples nas povezuje’, kojim smo obilježili Međunarodni dan Roma i upoznali njihovu kulturu - kažu nam učenici.
Škola provodi i projekt “Mladi za mlade” koji, kako ime kaže, povezuje učenike i studente koji si međusobno pomažu, kao i svim vršnjacima.
U sklopu projekta “Izjednačimo mogućnosti - stop nasilju” učenici uče o različitostima, odnosno o životu ljudi s tjelesnim invaliditetom, koji su slijepi ili gluhi.
- Ja živim s invaliditetom i zna mi se dogoditi da me ljudi na cesti čudno gledaju. Odrasli bi tada trebali svojoj djeci objasniti kako ja imam poteškoća da bi djeca shvatila kako smo svi mi ljudi. Kad sam kretao u srednju, moram priznati da sam se pribojavao, no kad sam upoznao svu djecu i kad sam vidio da su me normalno prihvatili, prestao sam se bojati. Zato sam odlučio pomagati drugima. Pogotovo onima koji se osjećaju preplašenima te koji se boje istupiti i boriti za svoja prava - kaže učenik Tin Devčić (17). Škola uspješno surađuje i s Gradskom koordinacijom za ljudska prava koju vodi Tomislav Stojak.
- Svjedoci smo, nažalost, ružnih događanja svugdje oko nas i zato je bitno s mladima što više svijest okretati u smjeru da smo svi ravnopravni, da svi hodamo istim ulicama, dišemo isti zrak i imamo potpuno jednaka prava kako god izgledamo i za koga god molimo. Moramo stvarati okruženje da mladi dobiju kvalitetnije i točnije informacije, a obrazovni sustav u tom smjeru ne ide dovoljno - kaže Stojak.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.