Leidi 800 vlasnika i graditelja Marsela Brkića je u srijedu na Sajmu nautike dobila nagradu za najbolji hrvatski brod 2014. Za nju se otimaju i domaći i strani kupci
Skandinavija i Australija žele brod koji se gradi u Hrvatskoj
Jedna od glavnih atrakcija Sajma nautike u Zagrebu je bila Leidi 800 Pulskog obrta "Leidi". Začetniku ideje i vlasniku Marselu Brkiću je dodijeljena nagrada u kategoriji najboljeg motornog broda do 29 stopa. Prevedeno s brodskog jezika, nagrađeno plovilo je dugačko nešto više od osam metara i udobno može smjestiti do šest ljudi.
Nakon dvije godine pregovora potpisali ugovor sa Skandinavijom
Brkić nam je otkrio da su 2013. potpisali ekskluzivni petogodišnji ugovor sa skandinavskim zemljama. Izrađivat će im brodove po njihovim željama i potrebama. Upravo se na tome temelji koncept njihovog rada. Dat će sve od sebe da kupac od broda dobije sve što poželi. Interes domaćih kupaca je također, usprkos recesiji, vrlo velik. Cjelokupna ideja, dizajn, proizvodnja i svi dostupni dijelovi su iz Hrvatske. Rekao je i da su pred velikom mogućnosti potpisivanja ugovora s Australijom.
Hrvatski proizvođači ostali na tržištu usprkos krizi
- Opstali smo zbog rezanja troškova i smanjenja firme - rekao je Brkić i dodao da je gotovo polovica proizvođača brodova propala nakon "poreza na luksuz" koji je donijela Vlada 2008. godine. Uporni, među njima i on, su se uz velika odricanja uspjeli oporaviti. Većina njih danas svoje brodove predstavlja i bez problema prodaje širom svijeta.
Najbolje brodove će vidjeti cijeli svijet
Nautički portal NauCat je u srijedu na Sajmu nautike na Zagrebačkom velesajmu dodijelio nagrade za hrvatski brod godine 2014. Nagrade su podijeljene u 3 kategorije, ovisno o dužini i vrsti broda, a glavnu je dobila upravo Leidi 800.
Specifičnost ove nagrade, kako nam je otkrio glavni urednik Nenad Junek, je što za nominirane brodove mogu glasovati samo proizvođači brodova iz cijelog svijeta prisutnih na našem tržištu. Zato što svjetski proizvođači glasaju nominirani i izabrani brodovi su preko tražilica vidljivi ljubiteljima plovidbe i nautičarima iz cijeloga svijeta.
Ostali proizvođači luksuznih plovila kažu da im prodaja dobro ide iako je tržište u recesiji. Kupaca ne nedostaje, a osim domaćih, najviše narudžbi imaju iz Austrije, Italije i Slovenije.