Jadrolinija, naglasili su, mora postavljati visoke standarde sigurnosti pomoraca, putnika i brodova te na takav način zaštititi hrvatsku kabotažu od jeftine i nekvalitetne konkurencije
Sindikat pomoraca Hrvatske želi da međunarodne institucije pregledaju brodove Jadrolinije
Sindikat pomoraca Hrvatske (SPH) zatražio je od međunarodnih institucija pregled Jadrolinijinih brodova pošto još nisu dobili od domaćih institucija izvješće o rezultatima istrage nakon pogibije tri mornara na trajektu Lastovo, 11. kolovoza.
Reakcije međunarodnih institucija sindikat je zatražio jer ni nakon gotovo dva mjeseca nema izvješća DORH-a, Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu kao ni Ministarstva mora prometa i infrastrukture o rezultatima istrage.
Tijekom 'zatišja', po tumačenju Sindikata, ponovno su lansirane teze o isključivoj krivici posade trajekta Lastovo za tragediju, što Sindikat smatra nedopustivim i sramotnim jer kompanija nije omogućila niti minimalni sustav kontrole i sigurnosti pri izvođenju rizičnih radova.
Prvi korak je, kažu u sindikatu zamolba PSC-ovoj inspekciji u Anconi za provjerom usklađenosti s Međunarodnom konvencijom za zaštitu života na moru i međunarodnim pravilima o standardima upravljanja vođenja broda i sprječavanja onečišćenja mora, što uključuje pregled brodske opreme i sustava s naglaskom na moguće rizične sustave te provedbu sustava održavanja i popravka, priopćio je sindikat.
SPH navodi da je o poduzetim koracima obavijestio resorno Ministarstvo, a ministar je, kako su dodali očekivano o tome hitno obavijestio Upravu Jadrolinije i reprezentativni sindikat pa su krenule uobičajene teze da “Sindikat pomoraca Hrvatske pokušava srušiti Jadroliniju”.
"Za Sindikat pomoraca Hrvatske pojam Jadrolinija nije trenutni - dokazano nesposobni predsjednik Uprave i njegovi sateliti već je Jadrolinija najveća i najvažnija hrvatska brodarska kuća koja zapošljava preko 1300 pomoraca i 500 radnika, poručio je sindikat.
Jadrolinija, naglasili su, mora postavljati visoke standarde sigurnosti pomoraca, putnika i brodova te na takav način zaštititi hrvatsku kabotažu od jeftine i nekvalitetne konkurencije.