Šef Jadrolinije David Sopta je taj koji je odgovoran za sustav upravljanja sigurnošću i za tehničke službe, a ova smjena je samo pokušaju skidanja odgovornosti s predsjednika i članova uprave, kaže Neven Melvan
Sindikat pomoraca Hrvatske: Pronađen je Pedro, ali svima je jasno da riba smrdi od glave
Pronađen je Pedro, kazao je predsjednik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan komentirajući potez Uprave Jadrolinije odnosno smjenom izvršnog direktora tehničkih i operativnih poslova u tvrtki nakon nedavnih događaja za koje je nadležan po 'zapovjednoj odgovornosti'. I dalje traje istraga o teškoj nesreći na trajektu Lastovo i utvrđuje se odgovornost, kao i sve okolnosti pada rampe trajekta „Mljet“ prije nekoliko danas u Supetru na Braču.
- Ovo je klasično skretanje pozornosti. Našli su nekoga tko je dovoljno nisko u hranidbenom lancu da ga mogu jednostavno smijeniti i na takav način opravdati ono što ne funkcionira. Mi smo u posjedu svih papira po kojima je više nego jasno tko je u stvarnosti odgovoran za funkcioniranje sustava, a to je upravo gospodin David Sopta. Pronalaženje Pedra u niže rangiranim operativcima za mene je poprilično neodgovorno - kazao je Melvan.
Nada se da će istrage biti obavljene kako treba, a tada će uprava Jadrolinije siguran je biti na tapeti.
– Koliko rampi mora pasti, koliko ljudi mora poginuti, koliko brodova mora plutati da bi se napokon shvatilo da riba smrdi od glave - ističe Melvan.
Svjestan je da šef Jadrolinije uživa političku zaštitu, a ne želi da Jadrolinija bude u fokusu političke bitke, što je u posljednje vrijeme postala.
- Mi želimo pričati o profesiji i ne želimo se petljati u politiku, ali eto politika se krenula baviti nama. Rade se spinovi kako bi ispalo da smo mi nečiji igrači. Ne, mi ovdje igramo samo za pomorce i kolege kojima sada pokušavamo zaštititi goli život - kazao je.
Melvan je podsjetio kako je najveći problem Jadrolinije što se nabavljaju stari brodovi.
- Poslovna politika Jadrolinije je kupovina starih brodova koje je EU već otpisala i koja brodove stare 25 do 30 godina stavljaju u mirovinu odnosno u rezalište. No našla se nova alternativa i sad ti brodovi dolaze u Hrvatsku odnosno u Jadroliniju. Flota je stara 28,5 godina. O čemu pričamo. Okriviti nekoga tko je u trećem ešaloni je, neću reći neozbiljno, nego tužno - kazao je čelnik Sindikata pomoraca.
Godinama se, kaže, na to upozorava jer u pitanju je sigurnost posade i putnika, no s druge strane nema nikoga tko bi ih želio ozbiljno shvatiti.
- Kome to može odgovarati meni nije jasno. Jadrolinija je ta koja bi trebala postavljati visoke standarde, a ne koja će ih rušiti. Pomorci rade lavovski i težak posao u sadašnjim uvjetima i njihovim improvizacijom oni drže Jadroliniju iznad vode, da ne potone - poručio je Melvan.
Podsjetimo, Uprava Jadrolinija odlučila je razriješiti izvršnog direktora tehničkih i operativnih poslova, a nakon nedavnih događaja koji su mu na ovoj dužnosti u nadležnosti po zapovjednoj odgovornosti.
- Ovo ne znači da je završena i istraga o nesreći na trajektu Lastovo te se odgovornost za ovu tragediju još utvrđuje, kao što se utvrđuju i okolnosti pada rampe trajekta „Mljet“ . navode iz Jadrolinije.
Uprava tvrtke napominje kako Jadrolinija svakodnevno izvršava odgovornu zadaću i ponovno apeliraju da se njome ne politizira.
- Svi brodovi Jadrolinije imaju sve potrebne certifikate i svjedodžbe, tehnički su ispravni, i njihovo se održavanje provodi u skladu s godišnjim planom tehničkog održavanja. Sustavom se upravlja odgovorno i poštuju se sve procedure vezane za upravljanje sigurnošću te ostali interni akti, a sve u suradnji s institucijama ovlaštenima za nadzor obalnog linijskog prometa te zapovjednicima i posadom s kojom je Uprava Jadrolinije u redovitom kontaktu - poručili su.