Zamolila sam kolege da hitno sastave anketni upitnik za sve učitelje hrvatskog jezika u osnovnim i srednjim školama i upravo će oni svojim odgovorima kreirati preporučeni popis, napisala je ministrica
'Shvatila sam poruku i kritiku, učitelji će kreirati popis lektira'
Nakon brojnih kritika i reakcija na popis školskih lektira, ministrica obrazovanja Blaženka Divjak reagirala je u četvrtak preko Facebooka i rekla kako joj je jasno da postoje dugogodišnji prijepori u struci i javnosti po pitanju lektire.
- I ja sam kao ministrica shvatila jasnu poruku i uvažit ću kritike. Zamolila sam kolege da hitno sastave anketni upitnik za sve učitelje hrvatskog jezika u osnovnim i srednjim školama i upravo će oni svojim odgovorima kreirati preporučeni popis suvremenih lektirnih djela - napisala je Divjak.
Dodaje kako to možda i nije uobičajena metoda, ali misli da ovako snažne prijepore, oko kojih očito nema suglasja unutar struke, mogu riješiti samo ljudi iz učionica koji svaki dan provode s učenicima i koji najbolje mogu autonomno procijeniti kojim lektirnim djelima će najbolje ostvariti ishode učenja koji su predviđeni kurikulumom hrvatskog jezika.
- Zaključno, najvažnije je da ovim pristupom promoviramo i podržavamo autonomiju i stručnost učitelja - napisala je.
Posljednjih dana prijepore su izazvale i izmijene u popisu lektire u odnosu na onaj koji je predložila Ekspertna radna skupina. Naime, s obzirom na to da je predmetni kurikulum Ministarstvu dostavljen s izdvojenim mišljenjima, zatražene su konzultacije s Hrvatskom akademijom znanosti i umjetnosti i Filozofskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu te je na temelju njih izrađen popis lektire.
Glavašević: Pitanje lektire rješava se političkom voljom, ne anketama
Nezavisni saborski zastupnik Bojan Glavašević izjavio je u četvrtak kako se pitanje lektire rješava jasno artikuliranom političkom voljom, a ne anketama, komentirajući time najavu ministrice obrazovanja o anketi među učiteljima.
Glavašević, koji je u srijedu u Saboru kritizirao izbacivanja iz lektire "Dnevnika Anne Frank", uz poruku da odnos prema toj knjizi pokazuje odnos Vlade prema holokaustu, smatra kako ministrica obrazovanja ništa nije shvatila.
"Prije svega trebala bi shvatiti da je ona ministrica obrazovanja, a ne zavod za statistiku. Dakle, problem koji se pojavio rješava se jasno artikuliranom političkom voljom. To je pitanje politike, a ne anketa. Što je iduća stvar - hoćemo li tražiti izjašnjavanje o drugim kurikulumima jer postoje dugogodišnji prijepori oko lektire", upitao je Gavašević.
"Šta ćemo s poviješću? Postoje prijepori oko toga kako zagovornici ustaškog pokreta smatraju da su prikazani i da ih treba prikazivati u tom kurikulumu pa hoćemo li onda provoditi anketu o tome da li im se sviđa kako su prikazani ili ne", ističe Glavašević koji smatra kako ministrica Divjak uporno izbjegava donošenje odluka.
"To pitanje treba prerezati, treba politička volja i odluka, a iz nekog razloga ministrica Divjak silno izbjegava donošenje odluke. Iza nečega treba jednostavno stati", izjavio je Glavašević dodavši kako je jedina dosljedna stvar koju vidi kod Ministarstva i ministrice princip "brigo moja prijeđi na drugoga".
"Ministrica je dobila mandat u Hrvatskom saboru za izvršnu vlast. Ta izvršnost je nešto nad čime se ona treba zamisliti. Ona podrazumijeva sposobnost i obvezu donošenja određenih političkih odluka. Ne razumijem zašto to uporno ne čini. Mogu shvatiti savjetodavno informiranje, provođenje anketa, ali postoje situacije kada treba donijeti političku odluku, to je nešto u čemu je ministrica grozomorno neuspješna cijelo ovo vrijeme", kazao je Glavašević.