Po prvi put u 30 godina imamo ovakav oblik vanjskog vrednovanja i dobit ćemo realnu sliku postignuća. Do sada smo imali impresija koja je škola bolja, a koja nije, poručio je Filipović
Ravnatelj NCVVO-a: 'Povijesni je dan po pitanju nacionalnog vrednovanja u obrazovanju'
Po prvi put nacionalne ispite piše cijena jedna generacija, a započeli su ispitom iz hrvatskog jezika jutros. Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) Vinko Filipović za N1 je rekao kako su ispite radili najbolji praktičari iz osnovnih škola.
- Javili su se javnim natječajem još prije eksperimentalne faze. Pitanja su rađena po metodologiji. Ispiti će biti realni pokazatelj učeničkih postignuća na temelju standardiziranih pitanja. Nema subjektivnog pristupa - poručio je te dodao kako ocjenjuju neutralni ocjenjivači.
- Danas je povijesni dan po pitanju vanjskog vrednovanja. Po prvi put u 30 godina imamo ovakav oblik vanjskog vrednovanja i dobit ćemo realnu sliku postignuća. Do sada smo imali impresija koja je škola bolja, a koja nije - objasnio je Filipović.
I za nacionalne ispite vrijede stroga pravila, kao i na državnoj maturu, po pitanju mobitela i drugih uređaja.
- Rezultate ćemo školama i javnosti objaviti do kraja svibnja. Ove godine ispiti nisu ocjenjivani ocjenom od 1 do 5. Bit će rubrika bilješka u e-dnevniku u kojoj će biti broj bodova pa će svaki učenik znati gdje se nalazi u odnosu na nacionalni prosjek - objasnio je.
Filipović je poručio kako se nitko ne treba plašiti, već da se radi o "snimanju sustava".
- Škole će moći napraviti analizu uspješnosti svojih učenika. Na razini škole moći će se komparirati uspješnost - poručio je i dodao kako će nacionalna politika i obrazovne insitutcije dobiti informacije o tome što treba mijenjati.
- Nacionalni ispiti neće istog trenutka riješiti problem hiperinflacije odlikaša, ali dat će smjernice učitelju i vodstvu škole. Usporedba rezultata bit će smjernica što treba u nekom predmetu ili školi mijenjati - rekao je Filipović i dodao kako su prošlogodišnji rezultati pokazali kako škole u malim ruralnim sredinama nisu najloše, kao ni da škole u urbanima nisu nužno najbolje.
- U doglednoj budućnosti, kada se stvore pretpostavke i to obrazovna politika odluči, nacionalni ispiti mogu se koristiti i kao jedan od kriterija upisa u srednje škole - zaključio je Filipović.