Procvat i pad Konstruktora su se poklopili s usponom i padom Ive Sanadera. Kompanija je u Sanaderovo vrijeme bila na vrhuncu moći i dobivala je poslove
Radnici: Bojimo se kako je ovo sad konačni kraj Konstruktora
Milijunska šteta zbog do temelja izgorjelog skladišta mogla bi biti posljednji čavao u lijesu posrnule splitske tvrtke Konstruktor Inženjering. Izgorjele su tone benzina, boja, lakova, guma i ostalog materijala . Konstrukcija zgrade također je ozbiljno oštećena i upitno je hoće li ikad više biti u funkciji. Uzrok požara znat će se nakon očevida.
- Kad je požar planuo, izgledalo je da će biti puno gore. Nama je skladište potrebno, ako ne na ovom, onda na nekom drugome mjestu. Nitko zbog ovoga neće izgubiti posao - rekao je Željko Žderić, direktor Konstruktora.
Inače, skladište, a i cijeli pogon u noći požara čuvala je dežurna noćna služba Konstruktora.
Pokretanje videa...
Požar je samo nastavak agonije nekad vodeće hrvatske građevinske tvrtke. Procvat i pad Konstruktora donekle su se poklopili s usponom i padom Ive Sanadera . U Sanaderovo vrijeme bio je na vrhuncu moći. Gradilo se na sve strane, a Konstruktor je pobjeđivao na natječajima i funkcionirao jer je sudjelovao isključivo u državnim projektima.
Danas su svi projekti u inozemstvu, osim manjih u BiH, propali, a sjećamo se bučno najavljivanih poslova u Crnoj Gori. Padom Ive Sanadera počela je i propast tvrtke . Nestalo je novca i poslova, a ostali su samo tragovi poput rugla od Spaladium Arene ili dijela betonskih temelja Pelješkog mosta . Slučaj Spaladium Arene, po svemu sudeći, ići će na sud, a to će potrajati godinama s neizvjesnim ishodom za tvrtku.
Što se tiče Pelješkog mosta, Hrvatske ceste raskinule su ugovor s Konstruktorom .
Tvrtka je krajem prošle godine nakratko izbjegla potpunu propast predstečajnom nagodbom , i to zato što su vjerovnici pristali dio svojih potraživanja pretvoriti u vlasničke udjele. Tako je Konstruktorov dug smanjen s 1,9 milijardi na 700 milijuna kuna.
Ipak, Visoki trgovački sud ukinuo je predstečajnu nagodbu . U općem pravnom kaosu i pravom rasulu u tvrtki radnici su i dalje radili na projektima poput onog na autocesti kraj Ploča.
Radili jesu, ali primali plaću nisu, pa je nedavno okončan 20-dnevni štrajk . Radnici su dobili obećanja da će dobiti zaostalih osam plaća iz prethodne dvije godine u skladu s mogućnostima te su pristali nastaviti raditi.