Tvrtka Pulaparking došla na jedinstvenu ideju i već u probni rad pustila jedinu rotacijsku garažu u državi. Puljani su u šali garažu već nazvali "naftna bušotina" i "Eiffelov toranj". Ima pet katova i prima 30 automobila
Pula dobila rotirajuću garažu: 'Prvi u Hrvatskoj sad dizalom dižemo automobil na peti kat'
Najveći istarski grad godinama muku muči s nedostatkom parkirnih mjesta, što predstavlja problem posebice u vrijeme turističke sezone, pa je tvrtka Pulaparking došla na jedinstvenu ideju i već u probni rad pustila jedinu rotacijsku garažu u državi. Puljani su u šali garažu već nazvali "naftna bušotina" i "Eiffelov toranj".
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Garaža koristi automatizirani sustav dizala koji omogućava vozilima da budu smještena u okomitom položaju.
- Model za koji smo se odlučili ima pet katova, visok je 14,5 m i prima 30 vozila - kazao nam je direktor pulskog parkirališta Branislav Bojanić.
Vozač se preko mobilne aplikacije registrira na ulazu u garažu. Prije otvaranja rampi kamere očitaju registraciju i vozača čeka prazno mjesto. Kad parkira automobil na platformu, lift ga digne na neki od pet katova. Prije preuzimanja vozila vozač plati parkiranje putem mobilne aplikacije.
- Našu rotirajuću garažu osmislili su Stipe Tafra i Boris Markoja. To je najtiši i najekonomičniji pogon za parkiranje na svijetu. Stipe Tafra došao je na ideju prije 12 godina kad je to vidio u Hong Kongu. Nije to ništa novo jer su prve napravljene prije gotovo 90 godina u SAD-u. Ivan Gudelj sudjelovao je u kreiranju konstrukcije i pogona te je s Ivanom Zaninovićem osmislio glavni lanac - kazao nam je Bojanić.
Dodaje kako je rotirajuća garaža sazdana od 20 tona čelika.
- Testirali su je na razne vremenske uvjete. Sve testove je prošla. Trajnost je dulja od 50 godina. Vodilica je montažna te se nakon 25-30 godina može promijeniti bez demontaže cijele garaže - tvrdi.
Mnogi Puljani pitali su se što će biti s njihovim vozilima u slučaju, primjerice, nestanka struje.
- U tom slučaju postoji agregat koji se automatski aktivira čim nestane struje, a bit će moguća i ručna rotacija za spuštanje vozila - objašnjava Bojanić.
Cijena sata parkiranja iznosi jedan euro. Cijenu dnevne karte još nisu odredili.