U HAC-u kažu da godišnje imaju 200-tinjak dojava o vožnji u suprotnom smjeru na svojim autocestama, no ne budu sve dojave potvrđene. Neki vozači na vrijeme shvate pogrešku pa se vrate u pravi smjer prije dolaska policije i ophodara
Prvi uvodimo 3D signalizaciju za krivi smjer na autocestama
Hrvatske autoceste počinju s provedbom pilot-projekta postavljanja horizontalne signalizacije s 3D efektom na 10 čvorišta i pet odmorišta koja će upozoravati vozače da su krenuli u krivom smjeru, piše u petak Večernji list.
U HAC-u kažu da godišnje imaju 200-tinjak dojava o vožnji u suprotnom smjeru na svojim autocestama, no ne budu sve dojave potvrđene. Neki vozači na vrijeme shvate pogrešku pa se vrate u pravi smjer prije dolaska policije i ophodara. No, 70 posto tih dojava ipak bude potvrđeno, a srećom još manje ih završi s posljedicama, odnosno prometnom nesrećom.
Od 2007. na HAC-ovim autocestama dogodilo se 38 nesreća zbog vožnje u krivom smjeru, a u njima je smrtno stradalo 11 osoba, dok ih je 25 teško, a 22 lakše ozlijeđeno, navodi dnevnik.
U HAC-u kažu da vozila koja se kreću u suprotnom smjeru na autocestama predstavljaju ozbiljnu opasnost za sigurnost svih sudionika prometa.
Takva vožnja često završava frontalnim sudarom i iako broj takvih prekršaja nije velik, posljedice su većinom ozbiljne ozljede i smrtni slučajevi. Greška ulaska u krvi smjer pritom se, navode, najčešće događa na čvorovima i odmorištima zbog neopreza vozača izazvanog umorom, vožnje pod utjecajem nedozvoljenih sredstava, pada koncentracije, previda prometne signalizacije ili, u najgorem slučaju, zbog samodestruktivnog karaktera vozača koji ulazi u suprotan smjer, ističe Večernji list.
Sada je u zoni čvorova i na odmorištima postavljana dodatna vertikalna prometna signalizacija - 'ruka' STOP - KRIVI SMJER - te horizontalna prometna signalizacija - strelice, 'vibro' crte. No u HAC-u kažu da je dosadašnja praksa pokazala da postojeća prometna signalizacija za sprečavanje ulazaka vozila u krivi smjer nije dovoljna i da ju je potrebno dopuniti. Horizontalna 3D prometna signalizacija tako bi uz postojeću vertikalnu vizualno djelovala kao fizička prepreka te tako dodatno upozoravala korisnike o ulasku u krivi smjer vožnje.
U HAC-u navode da je takav način sprečavanja ulazaka vozila u suprotan smjer jedinstven u Europi i da se još koristi kao pilot u Austriji.
Večernji list ističe da se horizontalna 3D prometna signalizacija sastoji od dva dijela. Prvi dio čini više manjih oznaka, u pravilu tri, koje se izvode u 3D prikazu stvarajući optičku varku nailaska na 'šiljke', a drugi, veći dio, izvodi se u 3D prikazu stvarajući optičku varku umjetne izbočine, odnosno 'uzdignute plohe'. Horizontalna oznaka 'umjetna izbočina' izvodi se u cijeloj širini prometnog traka do rubnih crta, dok se manje oznake, 'šiljci', izvode ispred.
U HAC-u su o prometnoj signalizaciji s 3D efektom izradili prometni elaborat i od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture dobili suglasnost da krenu s pilot-projektom, piše Večernji list.
Dodaju da je procijenjena vrijednost radova milijun kuna te da su za pilot-projekt odabrana čvorišta i odmorišta na kojima se najčešće događaju vožnje u krivom smjeru.