Audio snimke nesreće jedine su mogućnosti dobivanja detalljnijih informacija o uzroku pada helikoptera. Stručnjaci objašnjavaju kako je pilot napravio par nelogičnih poteza
Pronašli su tri tijela, Bryantov helikopter nije imao crnu kutiju
Bivši američki košarkaš Kobe Bryant (41), jedan od najvećih košarkaša svih vremena, poginuo je u padu helikoptera u nedjelju ujutro po lokalnom vremenu u Calabasasu u američkoj saveznoj državi Kaliforniji.
Pokretanje videa...
Helkopter koji je prevozio legendarnog Kobeja, njegovu kćer i još šest putnika nije u sebi sadržavao crnu kutiju, prenosi tmz.
Šest putnika uz Bryanta i njegove kći Gianne, bile su njezine dvije suigračice, njihovi roditelji i trener.
Kobe je vodio svoju kćer Giannu (13) koja je također tragično preminula u nesreći, na košarkašku utakmicu. U trenutku kada je Bryantov helikopter poletio, Los Angeleska policija zbog magle je prizemljila svoju flotu.
Pilot koji je upravljao helikopterom zbog magle je imao velike probleme tijekom leta. Prema snimci leta, u trenutku se činilo da su odlučili prekinuti putovanje i krenuti kući.
Kobnog dana, helikopter je bez upozorenja ili signala koji bi ih uputio da se kreću u krivom smjeru poletio u planinski lanac Calabasas u Kaliforniji. Jedva su prošli jedan planinski lanac, ali pilot svejedno nije usporio.
Audio snimka pilotevih interakcija s kontrolorima pokazuju kako je namjeravao pratiti autocestu 101 kako bi došao do Thousand Oaksa gdje se nalazi košarkaška akademija no, nažalost, skrenuo je s puta.
Šerifi koji rade na nesreći kažu kako je područje nesreće zbog strmosti noćna mora za detaljnu obradu scene. Morali su prekinuti očevid u nedjelju navečer i nastaviti u ponedjeljak ujutro kada su imali više svjetla. Područje je opasno i preko dana.
Od same nesreće prošlo je više od 24 sata, identificirali su tri tijela, ali policija ne želi otkriti koga su pronašli. Nakon pada, helikopter se zapalio, a za gašenje požara bilo pozvano preko 50 vatrogasaca. Dijelovi helikoptera bili su u okrugu 100 metara od samog pada.
Podsjetimo, pilot je zbog problema s maglom 15 minuta kružio u blizini centra grada. Zgrada u cetntru je pilota navela da ide prema sjeveru, pratio je vizualan plan leta, ali kada su došli do planinskog lanca magla je bila toliko gusta da više nisu znali kuda se trebaju kretati.
Pilot je cijeli put bio prenisko, što su potvrdili i iskusni piloti. Na audio snimci leta čuje se kako ga preko radija obaviještavaju da je prenisko. Nakon toga pilot se uspaničio te naglo podigao visinu na 600 metara.
Vjeruje se kako je pilot osjetio da je preletio sve planine ispred sebe i samim tim si očistio put. Zbog toga krenuo je nazad i udario u drugu planinu. U snimci radara koji su pratili let, zaključili su da pilot nije znao da postoje planine ispred njega, jer se spustio s visine od 600 metara na 500 metara kako bi pokušao izbjeći maglu.
Zabrinjavajuća činjenica, pilot je bio izuzetno iskusan u području u kojem je upravljao helikopterom, bio je i instuktor leta. Stučnjaci i piloti koji proučavaju nesreću ne razumiju zbog čega je zadržavao brzinu kretanja od 300 km/h u tako gustoj magli, a sama prednost helikoptera je da se u takvim situacijama može kretati u pri brzini od 30 km/h.
Neizbježan podatak je signal koji je javio pilotu da se mora podići, ali za tako nešto bilo je prekasno. U naletu na planinu kretao se brzinom od 300 kn/h.
Američki piloti tvrde da se njihov kolega trebao podići još više kako bi mazio maglu, a ne spuštati se dolje. Da je tako postupio mogao bi se zaustaviti i okrenuti, ali nije.