Gradnja bi trebala početi u listopadu i to na tri lokacije. Rok završetka radova je 30 mjeseci, dok ukupna vrijednost projekta je 2,7 milijardi kuna
Projekt skuplji od Pelješkog mosta: Gradit se čak 21 most i vijadukt, 113 km tunela...
Potpisan je ugovor o modernizaciji i gradnji prve dionice željezničke pruge Zagreb - Rijeka, što znači da se očekuje realizacija najvećeg infrastrukturnog projekta u povijesti moderne Hrvatske, javlja Jutarnji list.
Naime, radi se o dionici Hrvatski Leskovac - Karlovac, dugačkoj 44 kilometra, a vrijednost ugovora je 1,7 milijardi kuna bez PDV-a.
Navodno bi ovih dana za taj projekt trebala biti izdana i građevinska dozvola, a gradnja bi trebala početi u listopadu i to na tri lokacije. Rok završetka radova je 30 mjeseci, dok ukupna vrijednost projekta je 2,7 milijardi kuna.
Iako je Europska komisija prije dvije i pol godine odobrila sufinanciranje projekta s 85 posto sredstava. Gradnja počinje tek sada jer je odabir izvođača trajao gotovo dvije godine zbog 14 žalbi.
Radovi obuhvaćaju rekonstrukciju postojećeg i gradnju novog kolosijeka, rekonstrukciju nekoliko postojećih kolodvora i stajališta, ugradnju novih signalno-sigurnosnih uređaja itd. Rekonstrukcijom postojećeg i gradnjom drugog kolosijeka ova će dionica biti osposobljena za najveću dopuštenu brzinu 160 km/h, izuzev na području Mavračića, Jastrebarskog i Karlovca, gdje će ona biti 120, odnosno 140 km/h zbog prostornih ograničenja, piše Jutarnji.
Pruga Zagreb - Karlovac dio je projekta gradnje nizinske pruge od Rijeke do Botova na granici s Mađarskom te je njegov najsloženiji i najskuplji dio. Procjenjuje se da bi modernizacija i gradnja cjelokupne pruge od Zagreba do Rijeke mogla završiti 2035. godine, a procijenjen trošak tog pothvata je oko 2,8 milijardi eura.
Osim dionice Hrvatski Leskovac - Karlovac, riječ je o dionicama Karlovac - Oštarije, Oštarije - Škrljevo i Škrljevo - Tijani - Rijeka.
Najsloženiji i najskuplji dio je od Karlovca do Rijeke dug 110,5 kilometara. Pruga prolazi zahtjevnim terenom te se na dijelu od Karlovca do Rijeke planira gradnja čak 21 mosta i vijadukta, 19 tunela i galerija.
Od 120 kilometara pruge, čak 69,5 kilometara u tunelima te na vijaduktima i mostovima. Ukupna dužina tunela bit će 56,7 kilometara.
Zbog sigurnosnih razloga trebat će iskopati i 113,4 kilometara tunela.
U HŽ- u procjenjuju da bi dionica Škrljevo - Rijeka trebala biti sljedeća za gradnju.
Za sada EU sufinancira gradnju dionice Hrvatski Leskovac - Karlovac, no očekuje se da će u konačnici s 85 posto europskih sredstava biti financirana gradnja i modernizacija cijele pruge Zagreb - Rijeka.
Nakon završetka očekuje se da bi teretni vlakovi niskom prugom do mađarske granice mogli stići za pet sati uz prosječnu brzinu od 120 kilometara na sat.