Jon Landau otkriva u kakvim se uvjetima snimao prvi dio ‘Avatara’, koliko je teško navesti zvijezde da vrhunski glume i kakva iznenađenja pripremaju u nastavku filma
Producent Titanica i Avatara: Spremamo tajne za nastavak
Kladim se da od deset Hrvata devet njih ne zna objasniti riječ producent. Donedavno sam bila među tih devet. Nekoliko dana prije intervjua s Jonom Landauom, producentom kinohita “Titanic” i “Avatar”, filmova koji su među najviše dobitnika Oscara u povijesti dodjeljivanja te nagrade, raspitala sam se što zapravo znači riječ producent. Svi znamo da je riječ o osobi iznimno važnoj za film, ali malo tko zna zapravo zbog čega. Jednostavno je. Bez producenta nema filma. Jer su oni najodgovornija osoba za pokretanje procesa produkcije filma i njegovo financiranje, ali i za zapošljavanje osoblja potrebna za snimanje. Biraju scenarije, pribavljaju novac, odlučuju o kvaliteti produkcije, proračunu, redatelju i glavnim glumcima. Oni su okosnica svakog filma.
S Landauom sam razgovarala u Los Angelesu, kasno navečer, nakon svečane dodjele svjetskih priznanja za natječaj General Motorsa, Mladi Kreativni Chevrolet u Paramount Picturesu na Melrose Placeu. Šetajući ulicama unutar studija, Landau mi je pokazao gdje su i što snimali Angelina Jolie, Tom Cruise, Leonardo DiCaprio i drugi. Pitao me odakle dolazim. Kažem ja iz Hrvatske. I, naravno, pritom pitam: ‘Znate li gdje je to?’. Kaže on, naravno. ‘Moja najdraža asistentica zvala se Katarina i bila je iz Dalmacije. Dobila je drugi posao i jako žalim za njom. Ali se zato na ljeto spremam u Hrvatsku’. U medijima se već godinu dana najavljuje snimanje nastavka filma “Avatar”.
Landau je bio oprezan pritom pitanju, rekao mi je: “To vam ne mogu reći kad će biti, ali vam možda mogu pričati o tome što spremamo novo u ‘Avataru II’. Ako budete spretni s pitanjima. Ali volio bih da razgovaramo o filmskoj industriji, znate, nije to baš sve tako sjajno kako izgleda na ekranu“.
24express: Ne očekujem da ćete mi baš mnogo otkriti o "Avataru 2", ali u karijeri su vas obilježila dva filma. "Titanic" i "Avatar". Oba su u trenutku kad su izašla bila tehnološka revolucija u filmskoj industriji i zbog toga su oba filma toliko i posebna. 3D je postao jako moderan. Kako su reagirali glumci kad ste im objavili da oni zapravo neće biti oni?
- Kao prvo, kad govorite o ‘Avataru’ i tehnologiji morate razlikovati dva različita područja, od kojih je 3D samo dodatak i prezentacija. Mislim da je najvažnije što je uveo prvi ‘Avatar’ mogućnost stvaranja sintetskih likova, računalno generiranih likova, koji su privlačni i emocionalni, i to je bio ključ. Mislim da je riječ o transformaciji koja nikad prije nije bila uspješno napravljena. Glumcima smo se obvezali da će u tim računalno generiranim avatarima i novostima u filmu vidjeti sebe. I da će se publika s njima povezati. Oni su na to pristali i na kraju je tako i bilo. Mi smo pripovjedači, i ako ne uspijemo navesti publiku da se uživi u likove, uzalud sve drugo. U filmovima je važan krupni plan, a ne svjetovi. Tko god se želi baviti filmom, mora imati na umu, bez obzira na to što radi, da je tehnologija uvijek u službi priče, a ne obratno. 3D tehnologija je u ovom slučaju bila samo drukčiji prikaz. Kao što su se stvari promijenile kada je slika u boji zamijenila crno-bijeli film. Nije se promijenilo ono što je neki film činilo dobrim.
‘Casablanca’ je još odličan film, ali ono što smo mi mogli učiniti s pomoću 3D tehnologije i zahvaljujući tehnologiji ne u smislu hvatanja trenutka ili stvaranja, kina su morala prihvatiti i biti spremna to i prikazati. Ako bolje razmislite, u kinoprezentaciji nije bilo promjena još od 50-ih godina prošloga stoljeća. Tada je postojao tehnikolor na širokom ekranu. Nama je 3D stvaranje prozora u svijet, a ne ulazak svijeta kroz prozor. Cilj je uroniti vas, publiku, što dublje u priču. Film je film, i s 3D i bez njega.
>>> Cijeli intervju pročitajte u 24sataExpressu