Obavijesti

News

Komentari 6

Previše ovisimo o Aziji: Europa mora ulagati u industriju čipova

Previše ovisimo o Aziji: Europa mora ulagati u industriju čipova

To bi se moglo postići, između ostalog, financiranjem programa poput europskog plana potpore domaćoj proizvodnji baterijskih ćelija koju EU financira pod egidom "zajedničkog europskog interesa" (IPCEI)

Europa mora osigurati novac kako bi potaknula vlastitu industriju čipova, poručuje njemački automobilski div Volkswagen, ukazujući na globalnu nestašicu poluvodiča koja je naglasila ovisnost Europe o stranim kompanijama.

„Mi (u Volkswagenu) nećemo proizvoditi čipove, ali naravno da bismo željeli imati jake proizvođače čipova koji bi se u najmanju ruku mogli mjeriti s azijskima i američkima“, rekao član uprave Volkswagena Markus Duesmann.

"Tehnologija je na kraju presudna za uspjeh grupe", naglasio je Duesmann, dodajući da bi Europa trebala imati vodeću ulogu u uvođenju tehnologija budućnosti, poput softvera i čipova. 

To bi se moglo postići, između ostalog, financiranjem programa poput europskog plana potpore domaćoj proizvodnji baterijskih ćelija koju EU financira pod egidom "zajedničkog europskog interesa" (IPCEI).

Velika nestašica čipova usporila sve: Kasne automobili, telefoni
Velika nestašica čipova usporila sve: Kasne automobili, telefoni

Njemačka je u srijedu priopćila da europske zemlje planiraju kroz IPCEI podržati lokalnu proizvodnju hardvera, uključujući procesore i poluvodiče, uz ciljanu pomoć koja bi mogla rezultirati ulaganjima u visini do 50 milijardi eura.

Točan iznos ulaganja i financijeri nisu poznati. Europska komisija objavila je da će program financirati 12 zemalja EU-a, uključujući Hrvatsku, a novac bi, među ostalima, trebali dobiti i Rimac Automobili.

Proizvođače automobila širom svijeta zatekla je nestašica ključnih poluvodiča nakon naglog oporavka automobilskog tržišta od koronakrize, naglasivši potrebu za smanjenjem ovisnosti o azijskim proizvođačima, napominje Reuters.

Volkswagen je u međuvremenu udvostručio proračun za razvoj softvera, ključnog za razvoj autonomne vožnje, rekao je Duesmann, dodavši da su oformili odjel Car.Software.Org s više od 5.000 zaposlenika.

Tvrtka istodobno posjeduje 40 posto udjela u startup-u Argo AI koji se bavi autonomnom vožnjom. Isti udio u Argo AI-ju ima i američki Ford.

Ta se dva modela međusobno ne isključuju, tvrdi čelnik VW-a.

„To su dva različita modela razvoja i mi ćemo ih tako dalje i (razvijati)", ističe.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 6
Za rođeno dijete Vlada daje 618 eura, milijuni za Bayraktare i vojsku, 13. mirovina na čekanju
ANALIZA PRORAČUNA ZA 2025.

Za rođeno dijete Vlada daje 618 eura, milijuni za Bayraktare i vojsku, 13. mirovina na čekanju

Vlada će ukupno potrošiti 37 milijardi eura sljedeće godine. Najviše se povećava ulaganje u vojsku i demografiju. Raste i naknada majkama za drugih šest mjeseci porodiljnog, ali kupuju i skupe tenkove i raketni sustav
Vojnika iz Petrinje prignječio je kamion, kritično je: 'Molimo se Bogu da se naš Darko izvuče...'
HITNO TRAŽE DONORA

Vojnika iz Petrinje prignječio je kamion, kritično je: 'Molimo se Bogu da se naš Darko izvuče...'

Mladog vojnika prignječio je kamion nakon tehničkog pregleda te je u kritičnom stanju. Hitno mu traže donora u Hrvatskoj i Europi