Direktor HTZ-a Kristjan Staničić istaknuo je da su dosadašnji turistički rezultati u ovoj godini najbolja najava glavne ljetne sezone te da je Hrvatska sve zanimljivija cjelogodišnja destinacija.
Praznik rada, travanj i prva četiri mjeseca turistički dosta jači od prošlogodišnje sezone
U Hrvatskoj je za produženi vikend povezan s Praznikom rada, od 28. travnja do 1. svibnja, bilo 256 tisuća registriranih turista i više od 890 tisuća noćenja, što je porast iznad 40 posto u odnosu na isto razdoblje lani, izvijestili su u utorak iz Hrvatske turističke zajednice (HTZ).
Podaci o dolascima i noćenjima turista oko Praznika rada pokazuju da je u Hrvatsku turista ove godine došlo 49 posto više nego u isto to vrijeme prošle godine, dok je noćenja bilo 42 posto više, iznose iz HTZ-a na temelju podataka iz sustava eVisitor.
Turisti su najviše noćili u u Istri, na Kvarneru te u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a među destinacijama u Dubrovniku, Poreču, Rovinju, Umagu, Zagrebu i Splitu.
Komentirajući te podatke, direktor HTZ-a Kristjan Staničić istaknuo je da su dosadašnji turistički rezultati u ovoj godini najbolja najava glavne ljetne sezone te da je Hrvatska sve zanimljivija cjelogodišnja destinacija.
"S obzirom na ulazak Hrvatske u Schengen, ove godine je i prometno dostupnija destinacija za kraća i česta vikend putovanja. I oko Praznika rada najbrojniji turisti bili su Slovenci, Poljaci, Austrijanci, Nijemci i Talijani, a dosta je bilo i Nizozemaca te Britanaca", kaže Staničić.
U HTZ-u su zadovoljni i rezultatima u prva četiri mjeseca ove godine, po kojima je turista bilo 2 milijuna, a noćenja 5,9 milijuna, što je 28 i 17 posto više nego u istim mjesecima prošle godine, kao i 4 posto više noćenja nego 2019.
Uz domaće turiste, do kraja travnja ove godine najviše stranih je stiglo iz Slovenije, Njemačke, Austrije, BiH, Italije, UK-a i SAD-a, i to njih najviše u u Zagreb, Dubrovnik, Rovinj, Split, Poreč i Opatiju.
I ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac zadovoljna je da su se pozitivni trendovi od početka godine nastavili i za protekli produženi vikend, što smatra dodatnom potvrdom da je Hrvatska poželjna i izvan ljetnih mjeseci.
"Veseli nas posebno što turisti sve više prepoznaju atraktivnosti i ponudu kontinentalnih županija, koje gotovo sve ostvaruju bolje rezultate nego 2019. To sve ide i u prilog ispunjenju strateških ciljeva - razvoju cjelogodišnjeg i regionalno uravnoteženijeg turizma", poručila je ministrica, koja je i optimistična i za predstojeći glavni dio turističke godine.
Iz HTZ-a iznose i podatke za travanj ove godine u kojemu je u Hrvatskoj bilo 1,1 milijun turista i 3,3 milijuna noćenja, što su porasti od 26 i 16 posto u odnosu na lanjski travanj.
(Hina) xtmis ysbo