Tri učiteljice iz Hrvatske ove su godine nagrađene priznanjem Global Teacher Award, između 26.000 nominiranih kolega
Povezale smo naše učenike sa svijetom suvremenim alatima, to je budućnost za sve nas...
Marijana Smolčec (43), profesorica engleskog jezika u Gimnaziji i strukovnoj školi “Bernardin Frankopan” u Ogulinu, Marijana Curić, učiteljica razredne nastave u OŠ “Stjepan Radić” u Metkoviću i Ivana Fundurulić, profesorica matematike i fizike iz zagrebačke II. gimnazije dobitnice su nagrade Global Teacher Award 2021.
Više od 26.000 kandidata
Radi se o svjetskoj nagradi za osobito kreativne učitelje i nastavnike koji svojim radom znatno pridonose struci i unapređenju društva u kojem djeluju. Ove je godine bilo nominirano više od 26.000 nastavnika i profesora diljem svijeta. Kriterij za nominaciju kandidata bila je nominacija od najmanje pet kolega iz raznih krajeva svijeta, koji surađuju na provedbi inovativnih programa u nastavi. Nagradu je dobilo 500 kandidata iz 110 zemalja.
Kreativnija nastava
- Unatrag desetak godina u svoju učionicu uvodim kreativniju nastavu. Radimo na različitim vrstama projekata, a kako predajem engleski jezik, bitno mi je da učenici budu izloženi realnom jeziku i da ga koriste te sam u rad uvela videokonferencije i dopisivanje s učenicima iz cijeloga svijeta. S dostupnošću interneta i e-škole projekta, pristup internetu nam je lagan, tako da je kod mene u razredu normalna nastava bez granice kroz različite eTwinning projekte diljem Europe, do globalnih projekata u kojima sudjeluju profesori čak i nama dalekih zemalja poput Indije, Malezije, Južne Koreje, Japana - rekla je Marijana Smolčec, koja je i moderatorica međunarodne nastavničke grupe Inclusive Education.
- Tako sam radila i prije pandemije, što je našim učenicima olakšalo snalaženje u online nastavi. Svakako to treba zadržati i dalje u redovnoj nastavi. Takav način rada njima je zanimljiv, a i koristan jer sigurno će komunicirati na razne načine kad odu na fakultet i zaposle se. Jako mi je važno da djeca razvijaju vještine ‘Soft skills’, a to su timski rad, suradnja, komunikacija, empatija, tolerantnost - govori Smolčec dodajući kako učenici isto tako rado sudjeluju na raznim projektima jer kroz njih upoznaju prijatelje diljem svijeta, uvježbavaju svoj jezik te nauče neke druge stvari i upoznaju različite kulture.
Suradnja na nekoliko kontinenata
Profesorica Smolčec govori da je pandemija omogućila to da se profesori povežu preko društvenih mreža i posebnih nastavničkih grupa, gdje traže partnere kako bi sebi i svojim učenicima olakšali i motivirali ih na drugačiji način rada. I sad sudjeluje u jednom Erasmus projektu u kojem nastavnici iz pet različitih zemalja surađuju na kreiranju digitalnih obrazovnih sadržaja za nastavnike, ujedno i masovnom online tečaju koji profesorima diljem Europe nudi načine lakšeg provođenja nastave na daljinu, dok učenici u sklopu tog projekta surađuju na eTwiningu do 2023. godine. S učenicima je dosad provela brojne projekte, ističući ECO Bags Project koji su radili putem Flipgrid platforme nekoliko mjeseci s učenicima iz Japana.
- Biti priznat u cijelom svijetu i na neki način predstavljat svoju državu koju možda neki niti ne znaju je velika stvar. Mogu samo reći da kolege iz Hvatske kvalitetno rade, te su diljem Europe i svijeta jako priznati i poželjni u raznim projektima jer se puno trudimo, puno radimo, te smo vrlo inovativni i kreativni - zaključuje profesorica Smolčić.
Za suradnju s kolegama iz raznih krajeva svijeta na eTwinning projektima, te susretima s učiteljima na nacionalnim i međunarodnim konferencijama nagrađena je i učiteljica iz doline Neretve. I Marijani Curić iskustvo rada na eTwinning projektima pomoglo je tijekom dvije izazovne pandemijske godine.
- I svoje učenike sam naučila suvremenim web alatima primjerenim njihovom uzrastu, gdje su uz svoje uratke imali priliku vrednovati i radove ostalih učenika, uspoređivati svoj i rad drugih učenika. Ovo je vrijeme donijelo generalno drugačije načine poučavanja i rada za sve učitelje - nadodaje Curić.
Kako kaže, i učenike motivira korištenje TwinSpacea te vole predstavljati svoje radove i upoznavati učenike iz različitih krajeva. Ističe kako je uz obrazovanje danas još važnije odgajati učenike kako bi sutra znali samostalno prihvatiti izazove suvremenog društva.
- Ako primijetim neke nepravilnosti u njihovu ponašanju, zaustavim se i pokušam ispraviti pogrešku. Smatram da je najvažnije biti čovjek, te želim da svi oni izrastu u dobre i poštene ljude - govori učiteljica Curić koja ističe posebno dobru suradnju s lokalnom zajednicom, udrugama i muzejima. Ova vrijedna učiteljica posebno je ponosna na svoj volonterski rad u Udruzi "Leptirići" gdje radi s djecom s poteškoćama kojima je potrebna pomoć u učenju.
Curić nastavlja i kako "nije više dovoljno završiti fakultet i imati diplomu".
- Učiteljski je poziv prepun izazova. Stoga ako želimo biti ukorak s vremenom i biti dobar učitelj moramo raditi na sebi, ali i znati prepoznati i prihvatiti sve izazove trenutka u kojem živimo i radimo - govori učiteljica Curić. Baš kao i prije dvadeset i četiri kada je stupila u razred među učenike, žar i ljubav za učiteljskim pozivom ne posustaje.
- Volim učiteljski posao, volim djecu, a znam da i oni vole mene. Moj odnos prema školi i učenicima ostao je isti kao i na početku mog rada. Tako će biti i ubuduće, moji su mi učenici na prvom mjestu, a njihov uspjeh je nit vodilja i garancija da radim pravu stvar - poručuje ova metkovska učiteljica.