Obavijesti

News

Komentari 35

'Postoje naznake koje govore da su uvjeti rada za Kineze na mostu nalikovali robovskim...'

'Postoje naznake koje govore da su uvjeti rada za Kineze na mostu nalikovali robovskim...'

Također, postoje i naznake da oni jednim dijelom nisu smjeli napuštati svoje kampove u kojima su boravili, kao i da nisu bili plaćeni po tarifama po kojima se plaća ljude u tom sektoru u Hrvatskoj, kaže Freund...

U velikom intervjuu za DW Daniel Freund (38), njemački europarlamentarac iz redova Zelenih, dosta je kritički komentirao cijeli postupak gradnje Pelješkog mosta. Posebno su ga zasmetali uvjeti u kojima su kineski radnici navodno boravili u Hrvatskoj..

Andrej Plenković nastavlja gdje je Ivo Sanader stao. Nažalost, ne samo kod Pelješkog mosta
Andrej Plenković nastavlja gdje je Ivo Sanader stao. Nažalost, ne samo kod Pelješkog mosta

- Postoje ozbiljne naznake koje govore da su uvjeti rada za kineske radnike na terenu nalikovali robovskim. Također, postoje i naznake da oni jednim dijelom nisu smjeli napuštati svoje kampove u kojima su boravili, kao i da nisu bili plaćeni po tarifama po kojima se plaća ljude u tom sektoru u Hrvatskoj. Kod građevinskih projekata koje financira EU ne smije se dogoditi da se ne poštuju pravo i zakoni - rekao je u startu Freund, pozivajući se na dokaze koje su navodno nabavili novinar ZDF-a koji su obišli gradilište.

Komarna: Andrej Plenković obišao radove na Pelješkom mostu

- Takve se stvari ne  bi smjele događati na tlu EU. Hrvati su dužni poštivati važeće zakone na teritoriju Republike Hrvatske. A to znači i hrvatsko pravo, ali i pravo koji vrijedi u EU. Nigdje u EU nije dozvoljeno zabranjivati građevinskim radnicima da napuštaju kamp u kojem su smješteni - veli Freund i dodaje kako pretpostavlja da su hrvatske vlasti po tom pitanju "možda i zažmirile na jedno oko"

- Tu je riječ o kineskim državljanima koji rade za jednu kinesku državnu kompaniju na tlu EU. Ali ne može se dopustiti da se za njih kreira nekakav paralelni svijet na tlu jedne članice EU, svijet u kojem više ne vrijedi hrvatsko pravo. I to samo zato što se želi brzo i jeftino izgraditi most. To se u EU moralo temeljitije kontrolirati - oštro će Freund.

'Ima razvijene laktove', 'Možda je to igra lanca-probijanca', 'Pa on ni kišobran ne zna otvoriti...'
'Ima razvijene laktove', 'Možda je to igra lanca-probijanca', 'Pa on ni kišobran ne zna otvoriti...'

U nastavku razgovora s njemačkim medijem rekao je i "da je postojala i određena sumnja oko kineske ponude, koja je bila osjetno niža od cijena koje su u okviru natječaja istakli drugi konkurenti" puno prije nego što su radovi krenuli, kad je raspisan natječaj za gradnju mosta.

Pelješki most večer uoči službenog otvaranja

- Postojala je bojazan da Kinezi ustvari ne predaju dokumentaciju za projekt na kojem žele ostvariti profit, konkretno da je tu ponudu subvencionirala kineska država kako bi konačna cijena i bila tako niska. A to je u konačnici jako opasno za europske građevinske firme. Radi se o situaciji u kojoj na europsko tržište ulazi jedan kineski koncern, potpomognut od države. Ta kompanija tako vrši pritisak na cijene - rekao je Freund.

Spektakularna snimka: Krila Oluje objavila video preleta za otvaranje Pelješkog mosta
Spektakularna snimka: Krila Oluje objavila video preleta za otvaranje Pelješkog mosta

Na komentar da je hrvatsko pravo odabrati najbolju ponudu, rekao je sljedeće:

Nastavljaju se radovi na izgradnji Pelješkog mosta

- Odluku o tome tko će dobiti neki posao u velikoj većini slučajeva donose zemlje članice EU, to se njima prepušta. Ali u ovom konkretnom slučaju, kod Pelješkog mosta, vidimo kakve probleme možemo imati kad posao dobije jedan kineski državni koncern - veli europarlamentarac, koji potom ističe:

Šeks o Pelješkom mostu: To je kruna lijevih i desnih, ali HDZ je osigurao financijska sredstva
Šeks o Pelješkom mostu: To je kruna lijevih i desnih, ali HDZ je osigurao financijska sredstva

- To znači da se na razini EU suočavamo s ogromnim problemom ako će u budućnosti velike infrastrukturne projekte realizirati, primjerice, samo kineski državni koncerni.

- Ja ne želim da se novcem EU financira kršenje ljudskih prava u članicama Unije. Isto tako ne želim da se zbog niske cijene ne poštuju ili čak krše pravo i zakoni. Na koncu konca je slavljeničko raspoloženje još bolje kad znate da je sve bilo čisto - priča Freund, koji je nedolazak Ursule von der Leyen ocijenio kao 'čudnu stvar'.

Kineski radnici sletjeli u Dubrovnik i odvezeni u karantenu prije odlaska na gradilište Pelješkog mosta
Rukometaš Nikša Kaleb otkrio je detalje izgradnje mosta: 'Kinezi su pojeli stradalu ribu'
Rukometaš Nikša Kaleb otkrio je detalje izgradnje mosta: 'Kinezi su pojeli stradalu ribu'

- Može imati veze sa svime ovime o čemu smo već pričali. Opet govorim da se u Bruxellesu vodila velika debata oko tog projekta, i oko raspisivanja natječaja i početka radova. Nakon odluke hrvatskih vlasti da Kinezi grade most, promijenjeni su velikom većinom glasova i neki zakoni kako se u budućnosti to ne bi ponovilo u tom obliku. Ja barem to tako interpretiram - završava Freund, javlja DW..

POGLEDAJTE VIDEO: VRTIĆANCI O PELJEŠKOM MOSTU

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 35
Potres u BiH, osjetio se i diljem Hrvatske: 'Pošteno je zdrmalo'
EPICENTAR 3,5

Potres u BiH, osjetio se i diljem Hrvatske: 'Pošteno je zdrmalo'

Zaredali su se i komentari s juga Hrvatske. Navode kako se u Imotskom, Makarskoj i drugim mjestima jako osjetio potres...
VIDEO Kaos na autocesti: Pada gusti snijeg, proklizao kamion, gužve od Bosiljeva do Zagreba
ZATRPANA AUTOCESTA

VIDEO Kaos na autocesti: Pada gusti snijeg, proklizao kamion, gužve od Bosiljeva do Zagreba

BOSILJEVO - Na A1 od Bosiljeva u smjeru Zagreba nastao je prometni kaos zbog snijegom zatrpane autoceste. Kod Bosiljeva je i proklizao kamion. - Snijeg pada mjestimice u unutrašnjosti, osobito u Gorskom kotaru i Lici, a zbog niskih temperatura moguća je poledica. Vozače upozoravamo da prilagode brzinu i način vožnje uvjetima na cestama i na put ne kreću bez zimske opreme, poručuje HAK.