Petek dodaje da prema službenim odgovorima iz Grada za projekt nije izradio Studiju isplativosti ili izvedivosti, temeljem čega se, u polaznoj točci planira i treba planirati ovakav projekt
'Postaje li žičara mega projekt za izvlačenje gradskog novca?'
Prema dopisu Grada Zagreba Sljemenska žičara poskupljuje za dodatnih 125 milijuna kuna zbog kako se navodi "povećanja cijena građevinskih radova, rasta cijena željeza, ali i zbog smanjenja konkurencije uslijed sloma većine građevinskih tvrtki". Također navode kako je oprema koja je planirana u studiji bila je tehnički i tehnološki manje kvalitetna od iste koja je bila predmet javne nabave, navodi se u analizi.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
- Od gradonačelnika Bandića smo već na ovakve stvari navikli. Tijekom radova isti poskupljuju uz različita pojašnjenja, a projekt se vodi netransparentno i neplanski, dok dokumenti uglavnom nisu dostupni javnosti na službenim internetskim stranicama grada - rekao je Renato Petek, gradski vijećnik u zagrebačkoj Skupštini na konferencije za medije uz predsjednika VMO Gračani Marijana Kosa (HDZ), održanoj u srijedu u Gračanskoj ulici, na početnoj postaji žičare u izgradnji
.
- Kolega Kos i ja, koji pratimo razvoj ovoga projekta, svatko sa svoje pozicije i fokusa interesa, ipak smo dijelom iznenađeni na visinu iznosa za koji poskupljuju radi na žičari. Od kud sad sva ta ogromna povećanja cijene izgradnje, cijene koja je sada toliko narasla da ju više niti nije moguće usporediti s bilo kojoj žičarom u svijetu. Postaje li ovaj projekt spomenik Milanu Bandiću ili mega projekt za pranje i izvlačenje gradskog novca? - rekao je Petek, a s njim se slaže i HDZ-ov Marijan Kos.
- Od dodatnih radova, koji nisu bili planirani, najzahtjevnije i najskuplje bilo riješiti pitanje klizišta terena iza tunela na potezu prema starom početnoj postaji u duljini 400 metara, gdje su ugrađeni ogromni sigurnosni piloti kao i više stotina metara potpornih zidova - objasnio je Kos te nadodao kako ni pravno imovinske stvari nisu riješene.
- Uskoro će se graditi novi kružni tok na Gračanskoj cesti u vrijednosti od 7 milijuna kuna, a plan je izgraditi i dodatna parkirališta nasuprot početnoj postaji, no parcele su još uvijek u privatnom vlasništvu - kazao je Kos.
Petek dodaje da prema službenim odgovorima iz Grada za projekt nije izradio Studiju isplativosti ili izvedivosti, temeljem čega se, u polaznoj točci planira i treba planirati ovakav projekt.
- Tako je započet projekt za koji nije postojala analiza o potrebnim kapacitetima žičare, nismo imali definirane resurse potrebne za ostvarenje projekta, kao niti procjenu prihoda i budućih troškova, tj. profitabilnost projekta u odnosu na investiciju. Stoga je naravno nepoznata i procjena cijene karte za građane što sve skupa dokazuje kako se radi neodgovorno i neprofesionalno, iako je projekt planiran deset godina. Sve će to na kraju platiti građani kroz proračun iz kojega će se 15 godina isplaćivati kredit za žičaru, jer će se ZET, kao nositelj i upravitelj projekta, prema prijedlogu koji je dolazi na novu sjednicu Gradske skupštine, zadužiti za 537 milijuna kuna - objasnio je Petek.
Petek zaključuje kako će GIP Pionir na ovom projektu uprihoditi minimalno 425 milijuna kuna (bez PDV-a).
- S obzirom na veliko i višegodišnje prijateljstvo gradonačelnika Bandića i vlasnika tvrtke GIP Pionira, hoćemo li u budućnosti saznati kako će oni opet ostvariti suradnju oko gradnje i prodaje stanova, kao što je npr. onaj u kojem gradonačelnik živi ili pak onoga, ovdje 200 metara niže od žičare, koji je prema spisu Vrhovnoga suda Bandić imao "na raspolaganje i korištenje"? - zapitao se Petek.
Evo što znamo o dosadašnjim troškovima i radovima?
1. Grad je potpisao ugovor za opremu žičare s DOPPELMAYR SEILBAHNEN GmbH na iznos od 111,1 milijuna kuna , što s PDV-om iznosi 139 milijuna kuna.
2. S tvrtkom GIP Pionir je potpisan ugovor za gradnju garaže, objekata i temelja za stupove žičare na 300 milijuna kuna, što s PDV-om iznosi 375 milijuna kuna.
3. Za pripremu projekta, projekt i kupovinu zemljišta je utrošeno do otvaranja radova 27,7 milijuna kuna, od čega na rješavanje imovinsko pravnih odnosa otpada 3.7 milijuna kuna.
4. Sada imamo i tih novih famoznih 125 milijuna kuna, uz nepoznanicu na što se to odnosi.
Ukupno je to 666,7 milijuna kuna, a nepoznato je koji je krajnji iznos troškova izgradnje žičare.