Bus nije mogao krenuti iz Zagreba pa su 45 minuta čekali drugi. On se pak pokvario na putu pa su mehaničara čekali deset sati dok su se djeca smrzavala...
Pokvarila su im se dva busa, a na kraju ih je dovezao vlak...
Živi kaos. Autobus je pun male djece, a kombi s mehaničarom koji će ga popraviti čekali smo 10 sati, od 2 do 12. Krenuli smo za Lausanneu tek u 15 sati.
Ispričao nam je to u nedjelju putnik iz busa koji je kasnio 45 minuta već u polasku iz Zagreba.
- Autobus nije mogao krenuti, pa smo čekali drugi. Trebali smo krenuti u 16.30 i stići u 8 sati, a stigli smo poslije ponoći. Dok smo čekali popravak na cesti, djeca su se smrzavala vani ili spavala u busu - izvještavao nas je svako malo o problemima te u ponedjeljak u 0.11 sati javio da je u Lausanneu konačno stigao, i to vlakom.
- Trebali smo zadnju etapu proći minibusom, ali stigli smo prekasno. Tog prijevoza više nije bilo, pa smo morali željeznicom - objasnio je.
U Croatia busu neslužbeno su nam rekli da nije sve kako čitatelj tvrdi, no službeni odgovor nije stigao ni nakon više poziva.
- Kad jednom krene na put, prijevoznik je dužan putnike odvesti do odredišta. U slučaju kvara ili problema dužan je to riješiti. No ako se dogodi u inozemstvu i po noći, nemoguće je to brzo riješiti. Putnik se može žaliti prijevozniku, a eventualna odšteta regulirana je EU uredbom i Općim uvjetima prijevoznika - rekao nam je drugi prijevoznik.
Mogu li putnici dobiti odštetu i kako prijevoznik treba rješavati ovakve slučajeve, pitali smo Ministarstvo gospodarstva, u čijoj nadležnosti su prava potrošača. Nakon više poziva i molbi da odgovore, rekli su nam da nisu nadležni.
Uredba EU o pravima putnika u autobusnom prijevozu opširno opisuje prava koja putnici imaju ako autobus kasni u polasku. No ta prava nisu baš velika. Ako prijevoznik očekuje da će linijski prijevoz biti otkazan ili kasniti više od 120 minuta, putniku mora ponuditi putovanje pod usporedivim uvjetima bez dodatnih troškova ili mu vratiti novac za kartu. Ako kasni u polasku više od 90 minuta, putnicima mora ponuditi jelo ili piće. Ako putovanja neće biti, i ne ponudi alternativu, treba platiti najviše dva noćenja u vrijednosti do 80 eura. Činjenica da je putnike nahranio i platio im smještaj njima ne uskraćuje pravo da odštetu traže na sudu.
- Do odštete sudskom tužbom: Nezadovoljni putnici, prema europskoj uredbi, pritužbu trebaju podnijeti prijevozniku u roku od tri mjeseca. Toliki rok ima i prijevoznik da riješi pritužbu. Ako prijevoznik ne želi obeštetiti putnika kojeg nije prevezao na odredište, a prodao mu je kartu, rješenje je sudska tužba.
- Pritužba se može slati dvije godine: Kasni li zrakoplov na krajnje odredište više od tri sata, putnik ima pravo na kompenzaciju, osim ako je kašnjenje uzrokovano izvandrednim okolnostima, kažu u croatia airlinesu. Zahtjev za odštetu tvrtki mogu predati do dvije godine od datuma putovanja. Pravo na osvježenje imaju ako avion kasni više od dva sata na izravnim letovima dugima do 1500 kilometara.
- Kasne li dva sata, vrate pola novca: Prava putnika u željezničkom prijevozu regulirana su europskom uredbom koja će se u domaćem prometu primjenjivati tek od 3. prosinca. Na međunarodnim linijama putnik ima pravo na povrat četvrtine novca ako vlak kasni do dva sata ili pola vrijednosti karte ako kasni više. U HŽ-u kažu da prigovor treba podnijeti u roku od 30 dana.