Dok je tradicionalno učenje obično usmjereno na proučavanje literature, učenici u poduzetničkim radionicama uče kako kombinirati praktične situacije
"Poduzetništvo mora postati dio svih obrazovnih sustava"
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Inovativnost se može razvijati i poučavati u odgojno-obrazovnom procesu ako potiče razvoj i učenje pojedinaca i pruža im odgovarajuće mogućnosti za ostvarivanje njihovih ideja. Ta sposobnost, koja uključuje kreativnost i inovativnost, preuzimanje rizika, planiranje i provođenje projekata koji vode postizanju ciljeva, može pomoći mladim ljudima, kako u svakodnevnome životu, tako i poslije na radnome mjestu. Škola tu može puno učiniti. Smatraju to autori Patricija Halilović, Franc Cankar i Polona Tominc s mariborskog Ekonomskog fakulteta. Dokazali su to svojim istraživanjem u kojem je sudjelovalo 146 učenika od 14 i 15 godina iz 22 slovenske osnovne škole. Poduzetničke radionice pohađali su godinu dana.
- Način na koji je poduzetnička radionica organizirana i kako se provodi ostavlja dublji dojam na učenike od nekih drugih oblika učenja. Dok je tradicionalno učenje obično usmjereno na proučavanje literature, učenici u poduzetničkim radionicama uče kako kombinirati praktične situacije povezane s poslom i teorijska znanja. To je, prema tome, jedan aspekt primjene znanja i razvoja životnih obrazaca. Učenici u takvom okruženju traže svoja originalna rješenja i razvijaju ih - govore o radionici. Naglašavaju da treba osmisliti školski sustav koji će omogućiti svim mladim ljudima mogućnost za ozbiljniji angažman s poslovnim sadržajem, osobito za one koje to interesira.
- Globalna konkurencija stvorila je znatnu nesigurnost među mnogim mladim ljudima. Stoga je obrazovanje i motivacija mladih ljudi koji preuzimaju inicijativu na svim razinama obrazovanja iznimno važan dio cjeloživotnoga učenja i obrazovanja, a također čini važan dio općeg ljudskog obrazovanja. Činjenica je da tradicionalni školski predmeti ne omogućuju adekvatan razvoj vještina potrebnih za sudjelovanje u društvu - kažu autori. Istraživanjem su potvrdili da inovacijsko-poduzetničko obrazovanje pridonosi poboljšanju inovativnosti kod učenika i njihove poduzetničke vještine značajno su se poboljšale.
- Inovacija je aktivnost koja se može naučiti u obrazovanju kojem je cilj poboljšanje temeljnih poduzetničkih vještina i razvoja poduzetničke kompetencije. Iz perspektive održivih rješenja pristupi koji dolaze do izražaja (npr. kreativno razmišljanje i rad) jesu oni koji naglašavaju kreativno rješavanje problema među mladima. Navedena sposobnost nije samo univerzalno korisna vještina, nego je i bit poduzetničkoga razmišljanja i djelovanja - kaže. Osobito je važno da učenici dožive i razumiju potrebu za korištenjem stečenog znanja. Oni koji pobjeđuju u svijetu danas nisu ljudi s najvećim znanjem, nego oni koji razumiju praktičnu vrijednost i važnost primjene takvoga znanja.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku
Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje.