Pet nevjerojatno modernih plovila traži nestalu podmornicu. Kisik su već trebali potrošiti, ali procjene su, kažu stručnjaci, osjetljive. Optimizma više nema jer čak i da ih sad nađu, trebalo bi vremena dok ih izvuku...
Podmornicu još nisu našli, kisik im se vjerojatno već potrošio: Pet je ključnih plovila u potrazi
Više brodova i zrakoplova, uključujući vojne američke i kanadske, uključeno je u utrku s vremenom kako bi pronašlo živih pet putnika male podmornice Titan, nestale u nedjelju navečer u blizini olupine Titanica, a čije su rezerve kisika ograničene. Točnije, prema procjenama stručnjaka, te su rezerve već trebale iscuriti.
Kapetan koji vodi potragu nije bio optimističan.
POGLEDAJTE VIDEO:
- Ne znamo gdje su, da vam budem iskren - rekao je.
No, svi koji su uključeni u potragu čine sve što je u njihovoj mogućnosti da se ljudi koji su zaronili, spase. Robotska vozila na daljinsko upravljanje opremljena kamerama skeniraju dubine morskog dna tijekom cijelog dana. Nova, visokotehnološka plovila i medicinsko osoblje kreću se prema mjestu potrage.
Pet je ključnih plovila uključenih u potragu
To su CCGS John Cabot. Radi se o 207-metarskom znanstvenom brodu kanadske obalne straže za pučinsko ribarstvo. On na sebi nosi napredni dubinski sonar. Sonar koristi odjeke zvučnih valova za pronalaženje objekata ili mapiranje značajki oceana.
Motorni brod Horizon Arctic kanadski je brod za rukovanje sidrima od 93 metra ima hangar za vozila na daljinsko upravljanje sa sustavom za porinuće i izvlačenje. Sean Leet, suosnivač i predsjednik tvrtke Horizon Maritime Services, rekao je da je natovaren aparaturom koju je isporučila američka vojska i da ga šalju na mjesto olupine Titanica.
Istraživački brod L'Atalante je francuski višenamjenski istraživački brod od 85 metara koji na sebi nosi Victor 6000, robot na daljinsko upravljanje koji može zaroniti do gotovo 6000 metara. (Olupina Titanica nalazi se na dubini od gotovo 4000 metara.) Victor 6000 može obavljati zadatke uključujući video i akustičnu pretragu i inspekciju i ima robotske ruke koje mogu manipulirati objektima.
Tu je i HMCS Glace Bay. To je obalni obrambeni brod Kanadske mornarice od 55 metara, a prevozi medicinsko osoblje i mobilnu dekompresijsku komoru, koja bi mogla biti potrebna svim preživjelima izvučenima iz dubina Titanica.
Magellan ROV je pak daljinski upravljano vozilo tvrtke Magellan za kartiranje dubina, koje upravlja podmornicama koje mogu dosegnuti više od 5700 metara. Magellan je najpoznatiji po svojim slikama Titanica koje je donio iz dubina.
Još jedan ključni dio opreme u bilo kojem spašavanju mogao bi biti Flyaway Deep Ocean Salvage System američke mornarice. Djelujući poput vitla, sposoban je izvlačiti predmete ili plovila s dna oceana do dubine od 6000 metara, što je više nego dovoljno da se dođe do olupine Titanica. Ali, prije nego što se ovaj sustav počne koristiti, mora se zavariti na palubu broda, što je proces koji može trajati cijeli dan.
Optimizma više nema
Zbog svega, još je jučer kontraadmiral Chris Parry rekao da su šanse za preživljavanje posade Titana vrlo male. Ključna oprema za pronalazak i izvlačenje je tu, no, za sve treba vremena, a avanturisti iz podmornice ga nemaju. Parry tvrdi da su petorica muškaraca na ekstremnim granicama kisika i čak i da podmornicu odmah nađu, trebat će vremena da se izvuče na površinu i oslobodi ljude.
Situacija nije dobra i moramo se pripremiti na najgore - rekao je Parry.
Podsjetimo, posadu čine izvršni direktor Oceangatea Stockton Rush, britanski milijarder Hamish Harding, pakistanski biznismen Shahzada Dawood i njegov sin Suleman te francuski istraživač Henry Nargeolet. Njihova je podmornica nestala samo sat i 45 minuta nakon što je zaronila.