Ivana Obad (20) poginula je u prometnoj nesreći kod Bosiljeva u studenom 2010. Za njezinu smrt bio je osuđen Marin Čolak dok je Dalibor Opačak oslobođen. Potom je presuda ukinuta, sad im se sudi po treći put...
Počelo suđenje Čolaku i Opačku po treći put: Za smrt studentice Ivane još nitko nije odgovarao
Gotovo trinaest godina prošlo je od fatalne prometne nesreće u kojoj je na autocesti kraj Bosiljeva u studenom 2010. godine poginula dubrovačka studentica Ivana Obad (20), a za njezinu smrt još uvijek nitko nije odgovarao.
Nismo krivi, kazali su u srijedu na Županijskom sudu u Zagrebu Marin Čolak (39) i Dalibor Opačak (45), kojima sude zbog izazivanje prometne nesreće u kojoj je Ivana poginula. Izjašanjavanjem o krivnji, čitanjem optužnice te određivanjem koji će se dokazi iznijeti na raspravi počelo je treće suđenje dvojici nekadašnjih prijatelja.
Prema optužnici Čolak i Opačak su 5.11.2010. godine oko 12.20 sati autocestom A6 u smjeru Zagreb-Rijeka, protivno odredbama zakona o sigurnosti prometa na cestama, vozili brzinom znatno većom od 130 km/h. Provokrivljeni Čolak vozio je Ferrari 360 Modena, u kojemu je kao suvozač bila Ivana Obad, dok je Opačak vozio Nissan 350Z. Prolaskom čvora Bosiljevo Čolak se kretao lijevim trakom brzinom od 181 km/h, a Opačak desnim brzinom od 205 km/h. Tada je Čolak započeo prelazak iz lijevog u desni trak bez da se ranije uvjerio kako to može učniti na siguran način. Opačak je počeo kočiti, ali nije mogao dovoljno smanjiti brzinu zbog čega u nastavku kretanja dolazi do okrznuća prednjeg lijevog kotača Nissana i zadnjeg desnog kotača Ferrarija. U pokušaju izbjegavanja Nissan je izašao van kolnika na zaustavnu traku, a destabilizirani Ferrari izletio je s ceste, prevrnuo se više puta i zapalio dok je Ivana od ozljeda preminula na mjestu događaja.
Na sljedećim ročištima neposredno će ispitati vještake koji su radili prometno vještačenje Zvonka Ivašića i Tomislava Perića. Čolakova obrana predložila i da se napravi rekonstrukcija na mjestu događaja na kojoj bi, uz optuženike, bili prisutni i vještaci, jedina dva neposredna svjedoka nesreće Damir Nakić, suvozač iz Nissana te Ratko Radanov, no sud će o tome odlučiti naknadno.
Podsjetimo, Visoki kazneni sud je u srpnju 2022. ukinuo prvostupanjsku presudu donesenu 2021. na Županijskom sudu u Zagrebu. Njome je Čolak bio osuđen na dvije godine zatvora, dok je Opačak bio oslobođen krivnje.
Nakon analize prvostupanjske presude Visoki kazneni sud je utvrdio da je sud prvog stupnja počinio bitnu povredu odredaba kaznenog postupka jer je "izreka proturječna, a proturječna je i razlozima presude, zbog čega se pobijana presuda ne može ispitati".
Inače, optužnica u ovom slučaju podignuta je 2012., a spis je inicijalno stajao u ladici karlovačkog suda 323 dana, nakon čega je prebačen na zagrebački Općinski kazneni sud, gdje su obojica nepravomoćno osuđena na tri godine zatvora.
Riječki Županijski sud presudu je srušio pa je krajem 2018. suđenje ponovno počelo u Zagrebu, ali se ubrzo sud proglasio nenadležnim jer je izmjenama Kaznenog zakona nadležnost za takva kaznena djela prešla s općinskih na županijske sudove.
Spis je tako prvo završio na Županijskom sudu u Karlovcu, da bi potom, odlukom Vrhovnog suda, predmet bio delegiran ponovno u Zagreb, ali na Županijski sud.