Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku i član Uprave 24sata raspravljao je na panelu 'Mark izdrži: Kako će Zuckerberg&friends preživjeti globalni techlash'
'Pobijedit će mediji koji imaju kvalitetan sadržaj, ljudi to žele'
Dok se svijet luđački trudi sve digitalizirati, on istovremeno prolazi i kroz ogroman techlash, reakciju društva i tržišta na preveliku dominaciju tehnoloških giganata.
Upravo o ovoj temi raspravljalo se treći dan Weekend Media Festivala u Rovinju na panelu ‘Mark izdrži: Kako će Zuckerberg&friends preživjeti globalni techlash’. Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku i član Uprave 24sata, rekao je da će na kraju dana pobijediti mediji, koji imaju kvalitetan sadržaj i izravan kontakt s publikom.
- Mi u 24sata vodimo računa o interesu korisnika jer je to srž i suština novinarskog posla. Slični smo skandinavskom modelu i koristimo društvene mreže kako bi promovirali svoj sadržaj, ali ne ovisimo o ničijoj milosti. Prije dva mjeseca smo jedini u svijetu završili bitku s oglašavanjem na Facebooku i znate što se dogodilo? Ništa! Razlog? Ljudi žele sadržaj - rekao je Trupčević na panelu. Dodao je da će u zapadnoj polutci doći do velikog techlasha. Spomenuo je i novu regulativu uz pomoć koje nitko više neće moći postati tako velik kao Facebook.
Na panelu se čulo i da će svi “Influenceri”, koji rade bez ikakve regulative, biti pod novim regulativama i izjednačeni u oglašivanju na klasičnoj televiziji. Marijan Jurenec iz slovenskog I.R.V. Behaviour Exchange istaknuo je da mladi ljudi danas ne žele čitati već samo misle da ono što je na Facebooku je dovoljno. Vladimir Pavlić, Facebook konzultant, dodao je kako se radi ono što je najbolje za korisnike.
- Facebook je dinamička kompanija koja pokušava održati svoju poziciju. Razlog zašto traže regulaciju je da netko drugi ne izraste i postane drugi Facebook. Kad ste prvi borite se na sve načine - rečeno je na panelu. Dotičući se kineskog načina rada, Trupčević je kazao kako Kinez nije iz ekonomskih razloga zabranio „ulaz američkim tražilicama”, već zato što želi svoje društvo držati pod kontrolom. Bilo je govora i o GDPR-u, općoj uredbi o zaštiti podataka, a rečeno je kako se zapravo ljudi boje GDPR-a te da u Americi ne znaju koliko su slobodni jer bi u Europi za pola tih stvari završili u zatvoru. Boris Trupčević kazao je da je regulativa nužna i neizbježna.
- Obično se za nju kaže da je loša, ali onda idemo ukinuti kaznene zakone i vidjeti što će se dogoditi u društvu. GDPR je u namjeri dobar, u primjeni je katastrofa zato što svugdje moraš neki obrazac potpisati. Svime time su izmaltretirani trgovci, zubari, a najmanje će okrznuti Facebook, Google... - rekao je.
Sudionici su se dotaknuli i “kolačića”, pa je tako Trupčević rekao da, ako se na ulici pitaju ljudi što su kolačići”, oni nemaju pojma.
- I ne trebaju znati. Nisam zadovoljan kolačićima. Oni se moraju regulirati. Nikad nije bio veći raskorak između kompetencije regulatora na tržištu - rekao je Trupčević te dodao kako mediji moraju graditi budućnost neovisno o platformama, a to će biti teže jer veliki igrači u suštini imaju goleme monopole na tržištu i to stvara ekonomsku i kulturnu hegemoniju ali stvari će se mijenjati.
- Marku će biti dobro u životu, a promjene će se događati u Americi zbog Amerikanaca, ni zbog čega drugog - rekao je.
Razorni potres od 9,1 i tsunami odnijeli preko 200.000 života: Među njima je i jedna Hrvatica
ŠOKANTNA SNIMKA! Rampa u Dugom Selu je spuštena. Svijetli crveno. Pogledajte što ovaj radi
Jelavić opet sazvao presicu i tvrdi: 'Kekin je lažna žrtva'