Mi smo za to da učenici sami biraju sadržaj učenja, a to je kurikularnom reformom i najavljeno, kažu u Montessoriju
Pluralizam: Privatne škole ulaze u kurikularnu refromu
S obzirom na najnovije podatke istraživanja koja pokazuju odnos upisanih učenika u državne škole, kojih je 98 posto, te u privatne ili alternativne kojih je svega dva posto, Waldorfska škola u Zagrebu organizirala je prošlu srijedu stručnu raspravu na temu “U susret novoj kurikularnoj reformi - pluralizam u hrvatskom obrazovanju?”. U Europi je situacija drugačija. Primjerice, u Nizozemskoj privatne ili alternativne škole pohađa čak 66 posto učenika, a u Sloveniji i Belgiji 69 posto. No tamo države i uvelike pomažu te ulažu u rad privatnih škola. Slovenija i Belgija daju do 90 posto financijske potpore za privatno školovanje, dok je u Hrvatskoj prošle godine država sufinancirala rad alternativnih škola sa samo pet posto.
- Alternativne škole nikako nisu konkurencija državnim, nego bi se na njih trebalo gledati kao na dodanu vrijednost jer su mnogi elementi iz nastave u alternativnim školama našli mjesto i u državnim - istaknuo je dr. Milan Matijević s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.
Dr. Boris Jokić, voditelj kurikularne reforme, pozvao je Waldorfsku i Montessori školu da postanu dijelom konzorcija koji će raditi stručno osposobljavanje kad kurikulum postane praktičan. Odnosno, kad praktično postane ocjenjivanje, međupredmetne teme, individualni rad i planiranje.
- Waldorfska i Montesorri škola proučavale su dokument kurikularne reforme i pronašle se u njemu. Sad je napokon pravo vrijeme da netko dođe u te škole i pogleda što se tu i kako radi - istaknula je Ivana Vukelić Bonifačić, ravnateljica Waldorfske škole.
Danijela Uremović Grbić, učiteljica u Montessori školi, objasnila je kako je u kurikulumu opisano fleksibilno planiranje učenja, a to se provodi u Montessoriju kroz slobodan rad u kojem učenik bira sadržaj učenja.
Reformatori će obići privatne škole
Boris Jokić je napomenuo kako su u prijedlogu nove kurikularne reforme uvođeni brojni elementi različitih alternativnih pedagoških pravaca. Pozvao je Waldorfsku i Montessori školu da postanu dijelom konzorcija koji će raditi stručno osposobljavanje kad kurikulum postane praktičan. Na taj način će se etablirati rad ovih škola i poslužiti kao obrazac koji će se time proširiti na cijelu zajednicu. Najavio je i dolazak u obje škole sa svojih 400-tinjak suradnika.