Govoreći o projektu koji se odnosi na Opću bolnicu Varaždin, premijer je istaknuo kako je to najsnažnija i najveća investicija u zdravstvu financirana iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti
Vlada uručila ugovore za OB Varaždin i Rimčeve robotaksije: Autonomna vozila do 2026.
Danas, tri dana uoči 10. obljetnice članstva u EU, obilježavamo i emancipiramo dva vrlo važna događaja u kontekstu provedbe NPPO-a, poručio je premijer Andrej Plenković na potpisivanju ugovora za projekt izgradnje i opremanja zgrade centralnog operacijskog bloka OB Varaždin te za istraživanje, razvoj i proizvodnju vozila nove mobilnosti i prateće infrastrukture ili, skraćeno i pojednostavljeno, za razvoj robotaksija na kojem će raditi tvrtka Mate Rimca.
'Pacijent je u fokusu, kontinuirano ulažemo u zdravstveni sustav'
Govoreći o projektu koji se odnosi na Opću bolnicu Varaždin, premijer je istaknuo kako je to najsnažnija i najveća investicija u zdravstvu financirana iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
- A omogućit će puno kvalitetniju zdravstvenu skrb za 300.000 ljudi koji gravitiraju prema varaždinskoj bolnici, nova je to razina usluge u zdravstvu kakvu sjever Hrvatske do ovakve značajne investicije nije imao - naglasio je.
Ukupna vrijednost projekta je 45,7 milijuna eura, dodao je ministar zdravstva Vili Beroš. Od toga su 43,7 milijuna bespovratna iz NPOO-a, a dva milijuna će osigurati Varaždinska županija.
- Ovaj projekt najveće je pojedinačno ulaganje u zdravstveni sustav iz NPOO-a, a dio je lavina promjena u zdravstvu koje smo uspješno zakotrljali prema našim reformskim ciljevima. Pokazujemo snažnu sinergiju Vlade i lokalne zajednice, Varaždinska županija će dobiti jedinstveni moderni zdravstveni prostor po uzoru na zapadnoeuropske zemlje. Jasna odrednica naše Vlade je da je pacijent u fokusu, kontinuirano ulažemo u zdravstveni sustav, naše djelatnike i zdravlje naših građana - dodao je.
Centralni operacijski blok, kazao je ravnatelj Damir Poljak, imat će osam operacijskih dvorana, kao i heliodrom i podzemnu garažu, što će, naglasio je, omogućiti pružanje vrhunske medicinske skrbi pacijentima.
- Nakon 20 godina napokon smo došli do faze da krenemo s fazom izgradnje centralnog operacijskog bloka. U zdravstvo varaždinske županije bit će uloženo preko 100 milijuna eura. Svega toga ne bi bilo da nije bilo pomoći Vlade i ministarstva, odnosno premijera i ministra - istaknuo je varaždinski župan Anđelko Stričak.
Robotaksiji na zagrebačkim prometnicama 2026.
Projekt razvoja robotaksija i prateće infrastrukture vrijedan je 535 milijuna eura, od čega će tvrtka 3 Mobility u sustavu kompanije Rimac automobili iz NPOO-a dobiti 180 milijuna bespovratnih sredstava.
- Ovo je najveća pojedinačna potpora koju je Europska komisija dodijelila u obliku bespovratnih sredstava za jedan projekt u istraživanju i razvoju. Dakle, ne samo da je ogroman projekt za hrvatske razmjere nego i na razini cijele EU, a bitan je jer je plastičan primjer provedbe naše političke volje da Hrvatska ide u korak s četvrtom industrijskom revolucijom. Nema boljeg primjera od ulaganja u automobile budućnosti, koji ne idu na fosilna goriva, koji su u potpunosti prilagođeni zelenoj tranziciji i nemaju vozača, pri čemu ćemo biti među prvim zemljama koje ide u tom smjeru prilagođavanja svog zakonskog okvira - naglasio je Plenković.
Prvi robotaksiji bi na zagrebačkim prometnicama trebali biti, dodao je, za dvije i pol do tri godine.
- A uvest ćemo i posebne vaučere za osobe s invaliditetom, kojima će se omogućiti besplatna vožnja. Dakle, ugradili smo i aspekt uključivosti u ovaj veliki projekt- rekao je pa se pohvalio kako je Hrvatska uz Italiju i Španjolsku u top 3 u povlačenju sredstava i provedbi reformi iz NPOO.
Ministar prometa Oleg Butković istaknuo je kako ovaj projekt ima i značajnu komponentu - sinergiju s javnim gradskim prijevozom Grada Zagreba.
- Autonomno električno vozilo bit će kao dio javnog prijevoza, a izgradit će se specijalizirana infrastruktura te svojevrsni centar mobilnosti. U projektu sudjeluju i domaće obrazovne institucije - FER i fakulteti prometnih znanosti te strojarstva i brodogradnje. Unatoč tome što Hrvatska možda nije velika, ima ljude koji mogu konkurirati u znanju i inovativnosti. Ovim projektom će se povećati sigurnost u prometu i smanjiti prometne gužve, kao i štetni plinovi - rekao je dodavši kako je i sama Europska komisija uvidjela kako je ova potpora potrebna i prikladna za rješenja urbane mobilnosti.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Glavni izvršni direktor tvrtke 3 Mobility, Marko Pejković, naglasio je kako je put do ove faze i potpisivanja ugovora bio iznimno dug.
- Kroz dvije godine smo prošli najstrože kontrole europskih i domaćih institucija, pokazali smo da zadovoljavamo apsolutno sve kriterije i da je projekt u potpunosti u skladu sa europskim strateškim ciljevima zelene i digitalne transformacije. I sad napokon možemo početi povlačiti taj novac iz EU fondova. Završili smo dizajn i kroz sljedećih nekoliko mjeseci počet ćemo s izgradnjom tvornice od 35.000 metara kvadratnih za veliku serijsku proizvodnju do 30.000 autonomnih vozila godišnje ovdje u Hrvatskoj. Krenut ćemo s 1500 pa ćemo povećavati. Htio bih zahvaliti Vladi i Europskoj komisiji za podržavanje projekta, čvrsto vjerujemo da će donijeti koristi, ne samo Hrvatskoj, nego i EU - poručio je.
Tri su glavne komponentne projekta - razvoj potpuno novog autonomnog vozila, infrastrukture te softverske platforme.
- Rokovi su izazovni, postoji šansa da će se neki međukoraci pomicati - priznao je, ali naglasio kako će ispoštovati finalni rok za završetak i realizaciju u Zagrebu na koji su se obvezali - 2026.
- Ne razmišljamo o tome, ispoštovat ćemo - kazao je upitan što ako ne ispoštuju rokove i ako do 2026. robotaksiji ne budu na ulicama Zagreba.
Dodao je i kako već imaju ugovore sa šest europskih i svjetskih gradova te da pregovaraju s još njih 30.