Miletić kaže da se oko 25 posto današnjeg turističkog prometa ostvaruje u domeni sive ekonomije, pa su u strategiji ponudili niz mjera koje idu na ruku i iznajmljivaču i turistima i gospodarstvu
Petrov i Miletić predstavili su strategiju MOST-a o turizmu
Most je u srijedu u Puli predstavio svoju strategiju o turizmu, u kojoj ističe važnost održivog razvoja hrvatskog turizma, o čemu su govorili predsjednik Mosta Božo Petrov, zastupnik Marin Miletić, te prof. Đani Bunja sa zadarskog Filozofskog fakulteta, koji je radio na strategiji.
Most se zalaže za održivi razvoj, zaštitu prostora kao najvrjednijeg nacionalnog resursa, te upravljanje javnim prostorom kao općim dobrom tako da bude dostupno lokalnom stanovništvu i turistima bez zapreka, rekao je Miletić.
Kaže da se oko 25 posto današnjeg turističkog prometa ostvaruje u domeni sive ekonomije, pa su u strategiji ponudili niz mjera koje idu na ruku i iznajmljivaču i turistima i gospodarstvu.
Đani Bunja, autor Mostove strategije istaknuo je valorizaciju obiteljskog smještaja kao hrvatske turističke priče te naveo mjere za poticanje domaće proizvodnje i porezno rasterećenje, posebno malih poduzetnika .
Most se u strategiji turizma zalaže za kvalitativno unapređenje privatnog smještaja brendiranjem 'kroz postupak rekategorizacije', te da se utvrdi standard koji bi trebali zadovoljavati svi iznajmljivači koji žele ishoditi oznaku obiteljskog smještaja'.
Poboljšanje kvalitete, kaže Bunja, moguće je postići i tako da se uredi stimulativni porezni status za domaćine, a smanjili bi davanja na temelju obračuna i priznavanja troškova ulaganja i poslovanja.
Koordinator Mosta Istre Ivan Vidović rekao je da obiteljski smještaj čini više od 60 posto ukupnog smještajnog kapaciteta, a iznajmljivanjem se bavi više od 100 000 kućanstava u Hrvatskoj.
„U obiteljski smještaj, prema našem prijedlogu, treba uvrstiti sve iznajmljivače koji imaju Prebivalište na adresi na kojoj obavljaju djelatnost pružanja turistima u nekretninama koje su njihovo vlasništvo, te uključiti i one koji nemaju prijavljeno prebivalište na adresi nekretnine, ako usluge pružaju samostalno. Na taj način je moguće obuhvatiti najveći broj pružatelja usluga koji djelatnost obavljaju u sklopu svoga kućanstva kao domaćini na način da ostvaruju neposredan kontakt s gostom“, dodao je.
Božo Petrov je rekao da prag za ulazak u obveznike plaćanja PDV-a treba podignuti na ostvarene primitke veće od 60.000 eura.
„Naš je prijedlog da se ugostitelji koji na godišnjoj razini nabave najmanje 75 posto materijala izrade (namirnica i pića) domaćeg podrijetla oslobode obveze plaćanja četvrtine (25%) godišnjeg iznosa PDV-a. U svrhu poticanja domaće proizvodnje pića predlažemo da se u ugostiteljstvu stopa PDV-a od 13 posto uvede na napitke od kave do vina i piva. A kako bi zaštitili prostor kao najvrjedniji resurs, smatramo da je potrebno unaprijediti praksu prostornog planiranja tako da se odrede parametri (prostorni, infrastrukturni, s aspekta lokalnog stanovništva i turista) nosivog kapaciteta za cjelokupni administrativni obuhvat svake pojedinačne jedinice lokalne samouprave.“, rekao je Petrov.