Mađarska vojska službeno je priopćila identitet trojice pripadnika njihovih snaga koji su izgubili živote u padu helikoptera Airbus H145M na vojnoj vježbi u Hrvatskoj prošle srijede
Ovo su mađarski vojnici koji su poginuli u stravičnoj nesreći helikoptera kod Pakova sela
Kapetan Adam Radnai, natporučnik David Konrad i zastavnik Tamas Lörincz. To su imena trojice pripadnika mađarske vojske koji su poginuli prošlog tjedna u padu helikoptera u kanjonu rijeke Čikole. Uzroci nesreće još se istražuju.
POGLEDAJTE VIDEO: Ispraćaj poginulih mađarskih pilota
Pokretanje videa...
Mađarsko ministarstvo obrane ispratilo je njihove lijesove danas u helikopterskoj bazi u Szolnoku i prvi put je potvrđen identitet stradalih. Objavljene su i njihove fotografije.
POGLEDAJTE VIDEO:
Prije toga, uz vojne počasti, Hrvatska vojska je ispratila tijela trojice preminulih pripadnika mađarskih Oružanih snaga iz zračne luke u Splitu. Tijela preminulih pripadnika zrakoplovom mađarskih oružanih snaga potom su prevezena u Mađarsku.
Posljednjem ispraćaju u Hrvatskoj prisustvovali su ministar obrane Mario Banožić i načelnik Glavnog stožera Oružanih snaga admiral Robert Hranj.
Podsjetimo, postoje sumnje da je vojni helikopter Airbus H 145 M projurio kanjonom Čikole u niskom letu pa možda zakačio 'zip-line' preko rijeke Čikole, no to tek treba utvrditi detaljna istraga po, kako je rekao ministar Marijo Banožić, NATO standardima. Nedvojbeno je, međutim, da je zip-line oštećen pri padu helikoptera.
Vojni helikopteri inače nemaju crne kutije iz kojih bi se naknadno filtrirali uvjeti leta. Međutim, parametre stalno prati snimač podataka o letu.
Zajednička vojna vježba bila je planirana na visini do tisuću stopa, odnosno 300 metara, a 1,4 kilometra dugačak 'zip-line' preko Čikole mjestimice je na visini od najviše 120 metara. Tri žice koje vode iznad krošnji drveća i kanjona dugačke su 250, 500 odnosno 650 metara. Vrlo blizu pao je mađarski helikopter.
Vidi i izbjegavaj! Citirao je englesku verziju elementarnog pravila Mihael Križanec, zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva. Naime, na visini manjoj od 300 metara nitko ne može biti siguran da neće naići na neočekivanu prepreku.
I na turističkim kartama jasno se vidi ucrtan zip-line pa je teško za povjerovati da ne bi bio obilježen i na vojnim kartama kojima su se koristili mađarski piloti u M-SAT obuci. Nesreća se, izvijestio je MORH, nije dogodila u takozvanoj pilotskoj zoni, već na putu kući prema vojnoj zračnoj luci Zemunik, koja je služila kao baza.